problemen RNS510 en oplossingen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
emielvanham
Senior Member

problemen RNS510 en oplossingen

Bericht door emielvanham »

Weer een nieuw topic van mijn kant uit.. lees toch nog steeds wat problemen met diverse sw standen en dergelijke op het forum.

Wat heb ik bedacht: Ik heb een gloednieuwe RNS510 , zo'n beetje alles SW standen op CD, een werkplaatsopstelling met CANgateway en OBD aansluiting om te kunnen coderen met VAGCOM, alle foefjes voor reset downgrade etc.. en tot slot een uitgebreide documentatie inzake aansluitingen etc..

Hiermee moet ik een hoop kunnen tackelen lijkt me zo!!

Als jullie hieronder je probleem posten met de actuele SW stand van je toestel, welke map versie en hardwarenummer ben ik bereid te kijken hoe dit op te lossen en wat een bepaalde SW stand voor gevolgen heeft om dit op te lossen.

Graag wel specifieke klachten en niet meldingen van "doet raar" of "doet niets"

ik probeer het dan zsm uit te vogelen en een terugkoppeling hier neer te zetten, als het goed is krijgen we dan een vrij compleet overzicht van problemen en oplossingen.

Ben benieuwd naar de reacties

Groet Emiel

Electronic 4 Cars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elijath
New Member
New Member

Bericht door Elijath »

Hoi Emiel,

Ik heb mijn A versie veranderd naar een B versie zodat ik vaste flitsers, rood licht flitsers en sommige lasers zou kunnen zien op mijn navigatie.

1. ik zie alleen de snelheid flitsers. de rest van de flitsers kan ik aanvinken zodat deze ook te zien zijn op de kaart. alleen zie ik dan dus niks als ik naar de kaart ga.

2. Van A naar B gaan heeft er ook voor gezorgd dat ik nu bepaalde WMA files niet meer kan afspelen. wat ik niet begrijp is het ene WMA file speeld hij wel af en dan een andere weer wel, erg vreemd.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Elijath schreef:Hoi Emiel,

Ik heb mijn A versie veranderd naar een B versie zodat ik vaste flitsers, rood licht flitsers en sommige lasers zou kunnen zien op mijn navigatie.

1. ik zie alleen de snelheid flitsers. de rest van de flitsers kan ik aanvinken zodat deze ook te zien zijn op de kaart. alleen zie ik dan dus niks als ik naar de kaart ga.

2. Van A naar B gaan heeft er ook voor gezorgd dat ik nu bepaalde WMA files niet meer kan afspelen. wat ik niet begrijp is het ene WMA file speeld hij wel af en dan een andere weer wel, erg vreemd.

Gr.
Beste Elijath

Welke SW heb je gebruikt om naar B te gaan?? 1020 of 1100?
Welk progje heb je gebruikt voor die flitsers
Welke versie maps heb je?

WMA klopt, ben aan het testen of 1120 dit op gaat lossen, ben bang van niet..

Groet Emiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Ik denk dat de "omgekatte" V5 met BMW database is gebruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

pastv5 schreef:Ik denk dat de "omgekatte" V5 met BMW database is gebruikt.
Daar lijkt het wel op.. maar heb niets meer gehoord.. (PS het is V4 + BMW)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Neptukker
New Member
New Member

Skoda Columbus crash software downgrade

Bericht door Neptukker »

Ik heb de Firmware van mijn Skoda Columbus (=RNS 510, modeljaar 2009) eerst geupgrade naar 268* om nadien (er werkte wat niet) te downgraden naar 266*.
De boel liep vast en is nu "bricked", bij het proberen te laden van firmware krijg ik nu steeds een melding dat de HWvers (hardwareversion) niet te lezen is. Niks werkt niu meer totdat het lukt om firmware correct te laden. Is er een oplossing bekend of weet iemand bij welk bedrijf ik terecht kan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Re: Skoda Columbus crash software downgrade

Neptukker schreef:Ik heb de Firmware van mijn Skoda Columbus (=RNS 510, modeljaar 2009) eerst geupgrade naar 268* om nadien (er werkte wat niet) te downgraden naar 266*.
De boel liep vast en is nu "bricked", bij het proberen te laden van firmware krijg ik nu steeds een melding dat de HWvers (hardwareversion) niet te lezen is. Niks werkt niu meer totdat het lukt om firmware correct te laden. Is er een oplossing bekend of weet iemand bij welk bedrijf ik terecht kan?
probleem is dat je nu "te hoog" in je sw stand zit en derhalve niet kan downgraden..

ik kan het wel voor je oplossen als je wilt.
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koekkiemonster
New Member
New Member

Bericht door koekkiemonster »

Hey Emiel,

Ik heb het probleem dat ik geen navigatie-aanwijzingen krijg in het display tussen de tellers, sinds ik van MFD2 naar RNS 510 ben gegaan. We hebben toen geprobeerd om iets te veranderen en inderdaad, de aanwijzingen verschenen. Helaas had dit een nadelige bijwerking, dat mijn stuurbediening het niet meer deed..

Je zou daar achteraan gaan en kijken of de nieuwe firmware een oplossing zou bieden...

We zijn nu een maandje of 3 verder en ik vroeg mij af of er nog meer mensen waren met hetzelfde probleem en of jij (emiel) al iets verder gevorderd was in je research..

Thanks, laterz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
d3nnisc
New Member
New Member

Bericht door d3nnisc »

Hoi,

Gisteren mijn RNS510 geupdate naar firmware versie 2660, maar nu moeten er een aantal dingen opnieuw worden gecodeerd zoals DAB en voicecontrol.
Waar kan ik dit laten doen?

Groet

Dennis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

d3nnisc schreef:Hoi,

Gisteren mijn RNS510 geupdate naar firmware versie 2660, maar nu moeten er een aantal dingen opnieuw worden gecodeerd zoals DAB en voicecontrol.
Waar kan ik dit laten doen?

Groet

Dennis
Bij je dealer, of bij 1 van de heren hier op het forum. Je kunt altijd terecht bij emielvanham of vwgolf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
d3nnisc
New Member
New Member

Bericht door d3nnisc »

Dealer wil niet, heb een van de heren inmiddels gesproken en gaat goed komen!

Bedankt

Dennis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcusnl
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcusnl »

Hi,

Ik heb swl 2680 er op gezet. Hoger wilde niet. Accepteerde de rns510 niet. Ik las dat je bij swl 2680 de navi stem kon kiezen. Of ik kan het niet vinden of het is er niet? Heb kaart V6.1.7.

Tnx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

hallo,

vandaag mn vw naar garage geweest voor onderhoud. als extra, zou de de dealer V6.1 voor mn rns 510 installeren. echter ging dit niet volgens hen. (liep vast halverwege) Dus heb ik hem weer terug gekregen met een mislukte instal. Echter nu doet mn navi niks meer. Althans alles doet het, maar geen GPS signaal. ik heb nog via de set up alles terug gezet naar factory settings, en toen pakte hij de gps weer. maar toen ik de auto van contact haalde en even later weer aanzette, weer geen GPS.

Let wel, voordat ik hem wegbracht werkte het perfect. volgens de dealer komt het doordat ik mn RNS 510 zelf heb geupdate naar versie 2660. Hij kan er nu verder niks meer mee. Wat nu te doen ?

Ik heb het vermoeden dat door de het installeren van 6.1 en het mislukken daarvan ook een deel van mn vorige versie weg is en ik nu halfbakken zit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het aan jouw eigen update zou liggen hadden ze je van te voren moeten waarschuwen dat het verkeerd kon gaan of er niet eens aan beginnen. Wijsheid achteraf is in dit geval wel van toepassing maar een kul-argument
Nu dit wel is gebeurd en misgegaan, dragen zij daarvoor ook de volledige verantwoordelijkheid en dienen ze dit gewoon te herstellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Gerritje schreef:Als het aan jouw eigen update zou liggen hadden ze je van te voren moeten waarschuwen dat het verkeerd kon gaan of er niet eens aan beginnen. Wijsheid achteraf is in dit geval wel van toepassing maar een kul-argument
Nu dit wel is gebeurd en misgegaan, dragen zij daarvoor ook de volledige verantwoordelijkheid en dienen ze dit gewoon te herstellen.
Mee eens ! Je kunt beter contact opnemen met de after-sales manager of desnoods directie. Als er van te voren niet gewaarschuwd is of iets dergelijks dan is het hun verantwoordelijkheid. Mooie boel zou het anders bij de merkdealers worden zeg ... :evil: :evil: :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Mikki101 schreef:hallo,

vandaag mn vw naar garage geweest voor onderhoud. als extra, zou de de dealer V6.1 voor mn rns 510 installeren. echter ging dit niet volgens hen. (liep vast halverwege) Dus heb ik hem weer terug gekregen met een mislukte instal. Echter nu doet mn navi niks meer. Althans alles doet het, maar geen GPS signaal. ik heb nog via de set up alles terug gezet naar factory settings, en toen pakte hij de gps weer. maar toen ik de auto van contact haalde en even later weer aanzette, weer geen GPS.

Let wel, voordat ik hem wegbracht werkte het perfect. volgens de dealer komt het doordat ik mn RNS 510 zelf heb geupdate naar versie 2660. Hij kan er nu verder niks meer mee. Wat nu te doen ?

Ik heb het vermoeden dat door de het installeren van 6.1 en het mislukken daarvan ook een deel van mn vorige versie weg is en ik nu halfbakken zit
Niet om vervelend te doen maar vermoeddelijk ligt het aan "jouw" 2660... remedie nu is toestel te updaten naar 2720 en daarna nog eens 6.1 eropzetten..

Dit moet werken mits het geen A unit is..

Bovenstaand fenomeen heb ik zelf ook al paar keer meegemaakt en waarchijnlijk kun je ook geen muziek meer op de HDD zetten
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

Het is zo vreemd. Dan doet hij een hele tijd niks en ineens uit het niets zo 5 tot 8 satts die hij pakt. dan denk je he he hij doet het weer en dan zo ineens staat alle weer op 0. je zal denken dat dit toch niks met kaart instal te maken heeft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Mikki101 schreef:Het is zo vreemd. Dan doet hij een hele tijd niks en ineens uit het niets zo 5 tot 8 satts die hij pakt. dan denk je he he hij doet het weer en dan zo ineens staat alle weer op 0. je zal denken dat dit toch niks met kaart instal te maken heeft
Dan maar even de antenne aansluiting controleren ? Misschien dat hij slecht contact maakt. Lijkt me sterk maar het controleren waard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je zo'n haaienvin op het dak hebt, zou mijn eerste gedachte zijn: daar heb je weer zo'n ding dat vol met water zit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

nee, heb geen haaievin. gewoon zo een losse in dashbord. Heb nu de 2720 er op en lijkt te werken. kan ook gewoon tracks naar hdd kopieren. Heb toch het gevoel dat het aan de gps ontvanger ligt. als ik er aan rammel / beweeg vallen de sats weg. maar is en blijft vreemd of stom toeval dat ik voor de update niks geen last had en niemand eraan heeft gezeten. Toch voor de zekerheid maar een nieuwe ontvanger gaan monteren.

welke gps antenne is een goede en waar te halen. hoef er geen een met 5m kabel, want heb haast niks nodig.

Nu alleen nog 6.1 erop en alles weer perfect (hopelijk)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wat jij "ontvanger" noemt, is gewoon de GPS-antenne.
Je kunt in feite elke GPS-antenne gebruiken met een female SMB connector. Fakra, die er nu aanzit, is hetzelfde maar dan met een blauw plastic hulsje. Meestal is de minimum lengte van de kabel 5 mtr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

vanmorgen wederom geen gps signaal. en ineens na 10 minuten ongveer pakte hij er 1, 2 en toen weer tussen 5 en 7. Opstarten duurt toch geen 10 minuten ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Opstarten duurt 10 seconden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

precies. even wachten op de nieuwe antenne, maar als hij ineens na 10 minuten pakt. lijkt het me raar als de antenne kapot is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mikki101
Junior Member
Junior Member

Bericht door Mikki101 »

so far so good !

Nieuwe GPS antenne gemonteerd en hij pakt de sats gelijk. toch vreemd dat hij het voor het bezoek deed en daarna niet meer. zal dus toeval zijn geweest :?:

maar.......

Nu heb ik er 2720 opgezet omdat op advies van emiel om de 6.1 er op te krijgen. Dit hadden ze al geprobeerd maar die gaf op het eind een error. Dus nu met 2720 erheen om 6.1 er op te zetten. Echter, er gebeurt niks als je de DVD er in stopt. de RNS geeft niks aan ?

Dus waarschijnlijk zit dan toch de 6.1 er al op ? omdat de RNS niks doet ? als je op eject drukt komt er op scherm te staan. Navi dvd wordt uitgeschoven.

Kun je ook ergens zien welke versie er op de HDD staat ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1663