Help!! Audi A6 RNS-E navigation plus: Scherm defect

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
wmuljono
New Member
New Member

Help!! Audi A6 RNS-E navigation plus: Scherm defect

Bericht door wmuljono »

Beste mensen,

Ben nieuw op dit forum en ben zeer positief over de kennis die er is over de diverse onderwerpen. Ik zit met het volgende probleem waar ik jullie hulp bij vraag. In mijn Audi A6 van april 2004 zit een Navigation plus dvd systeem , partnummer 4B0 035 192 P. Volgens mij is dit het zgn RNS-E systeem. Dit systeem heeft tot enkele weken geleden naar alle tevredenheid gewerkt!

Momenteel heb ik het volgende probleem. Op willekeurige momenten doet het beeldscherm raar. Het blijft wel werken, maar het beeld valt deels weg. Er verschijn een wittig scherm. Dit verwijnt als ik licht tegen het scherm aan tik of als ik midden onder het frame van het scherm tegen de rand druk. Ik heb het idee dat er ergens een contact niet helemaal goed zit. Het systeem blijft verder wel volledig operationeel.

Herkent iemand dit probleem? Ik ben erg benieuwd wat ik kan doen op het probleem te verhelpen. Is dit te repareren, moet er een nieuw scherm op? Ik sta eigenlijk al op het punt om een nieuw systeem op Ebay aan te schaffen. Kan ik dit zo aansluiten of zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten.

Graag jullie reacties.

Dank alvast.

Vriendelijke groeten,
Wibo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Haaggie
Normal Member
Normal Member

Bericht door Haaggie »

het systeem is inderdaad een A6 RNS-E. Het display is aan de hoofdunit verbonden met een dunnen flat cable die in een kleine connector zit. Het is een bruine platte stekker. Je klikt deze open (met je nagel) en schuift de kabel erin en klikt 'm dicht. Check of deze goed zit.

Eventueel (dan kun je er beter bij) kun je het hele display even loshalen:

-zet het display 'open' (vlak)
-je ziet nu 3 kleine schroeven. Die kun je losdraaien. Let wel: deze ziteen !@*&! vast, en je draait ze heel snel dol, dus doe dit alleen met een nieuwe Philips PH 0 schroevendraaier. Beste is goed kracht te zetten, eerst een kleine slag vaster draaien en dan los.
-klik het scherm uit de rails
-disconnect de flat cable (zie boven)

Kom je er niet uit, of is je scherm echt kapot, laat dat dan even weten: kan je in contact brengen met iemand die losse displays verkoopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmuljono
New Member
New Member

Bericht door wmuljono »

Dank alvast voor de tip!! Heb net even geprobeerd, maar de schroeven zitten inderdaad behoorlijk vast. Morgen eerst maar eens op zoek naar een goede schroevendraaier. Ben bang dat ik nu de boel ga forceren. Ik laat je nog weten hoe het af loopt. Volgens mij is het scherm niet defect, af en toe krijg ik nml wel beeld.

Dank en groeten,
Wibo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmuljono
New Member
New Member

Bericht door wmuljono »

Hi Haaggie,

Ben erg benieuwd wat zo'n nieuw schermpje kost. Er zitten bij mij wel wat krassen op, als de prijs aantrekkelijk is overweeg ik toch te vervangen. Kan je mij aangeven bij wie ik hiervoor terecht kan.

Thanx,
Wibo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Haaggie
Normal Member
Normal Member

Bericht door Haaggie »

prijzen voor een (gebruikt) display liggen volgens mij rond de 200 euro. Het Sharp-display wat hierboven wordt genoemd past NIET op de RNS-E.

Het RNS-E display is afkomstig van Toshiba Matsushita industries (joint venture. Je kunt ze niet separaat via Audi krijgen. Audi heeft er een patent op. De displays zijn niet te krijgen en mogen niet verkocht worden, miljardenkontrakt. De displays lijken erg veel op Sharp-displays maar de software is helemaal anders.

Het opel CID-scherm past wél. Dat is het scherm dat gebruikt wordt in de Opel Astra H, Vectra C and Zafira B in de CD70/DVD90 navigatie units. De Opel PN is KS 13111166. (Opel CID Color Info Display), de PN van dit display is LTA065B090D. RNS-E heeft LTA065B091D. Hier kun je ze zien: http://mitglied.lycos.de/hardwarekiller03/dvbtH.htm Let er in ieder geval op dat je de kleuren TFT koopt, en niet een grafische LCD.

Deze schermen worden nog wel eens op ebay.de aangeboden (zoek op Opel CID of Opel farbdisplay). Is niet plug&play: je moet echt het display dan opnieuw in de Audi-displayhouder plaatsen door de metalen achterkant los te schroeven, maar 't werkt wel.. Je kan deze wel via Opel aankopen nieuw, ze vragen circa 782 euro per stuk.

Hieronder zie je de 2 verschillende schermen van binnen.

RABBIT is een betrouwbare jongen uit Belgie die afentoe schermen voor de RNS-E te koop heeft:

http://www.navplus.us/forum/viewtopic.p ... highlight=

Voor de zekerheid ook nog even een animatie bijgevoegd hoe je de flat cable moet losmaken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmuljono
New Member
New Member

Bericht door wmuljono »

Ben uit de brand!! Het goed vastmaken van de flatcable werkte niet. Uiteindelijk bleek de processor stuk te zijn. Via een andere posting op dit forum ben ik terecht gekomen bij Verotronics te Eindhoven. Zij herkenden meteen het probleem en hadden ook een oplossing. Ben daar gisterenmiddag nog naar toe gereden en na een uur had ik weer een volledig werkend systeem. Echt top, een absolute aanrader voor anderen.

Nog bedankt voor alle hulp en moeite!!!!

Gr.
Wibo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Proficiat! :geluk:
Maarrrrr wacosta :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmuljono
New Member
New Member

Bericht door wmuljono »

Viel mij best mee, was in totaal 135 euro's kwijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wederom proficiat.
Dat is een alleszins aanvaardbare prijs voor de oplossing van zo'n probleem lijkt me
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2587
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 894
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1337
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 1089
  • VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
    door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Weergaves: 564
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Weergaves: 649
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Weergaves: 621

Terug naar “V.A.G”