Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Hoi,
Ik heb een Renault Scenic II phase 1 van 2004 met Carminat SH1 navigatiesysteem. Is het mogelijk de SH1 te wisselen voor en SH3 systeem
Groetjes, Ken.
Ik heb dezelfde vraag, dus zou ook graag antwoord hierop hebben. Hopelijk kan dit nog, de systemen na SH3 zijn voor de pijltjes navigatiesystemen niet mee te gebruiken heb ik begrepen.
Onno
de TS heeft dit bericht op 19-12-2012 geplaatst en er is geen reactie op gekomen, misschien omdat er hier niet voldoende kennis is op deze specifieke vraag.
Daarom misschien een idee om het aan een renault dealer te vragen, daar hebben ze misschien wel een antwoord.
Suc6.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.
De dealer verwees mij naar http://renault.navigation.com , maar deze site heeft geen updatemogelijkheid aan. Ik heb echter ook andere geluiden gehoord, maar heb daarover geen zekerheid.
Op deze site komen ook verschillende antwoorden aan de orde. Vandaag nog maar eens de vraag, misschien heeft iemand ervaring met het updaten naar de SH3 versie.
Mee eens. Ben er al wel achter dat een evt. update, als-ie al kan van SH1 naar SH3, € 249,- kost en dan nog uit laatste updatejaar 2007 of 2008 is. Dus nog geen 10 baans A2, A73 Zuid en nieuwe ring Eindhoven etc. zal bevatten. Tip van die blogger was om gewoon een TomTom te kopen, kost minder en krijgt wel updates.
Nu ken ik de weg vrij goed in NL, dus echt nodig heb ik de Nav niet (veel zelfde trajecten). Kan bovendien ook de telefoon nog gebruiken, dus ik denk dat ik het er maar bij laat, of ik moet uit een gecrashte auto via 2e hands onderdelen of Marktplaats en update naar SH3 kunnen vinden. De andere versies zijn met kaarten ipv pijltjes, die werken niet. Ook Becker, de fabrikant, verwijst naar die dure versie van Renault.
Dank je voor het meedenken, Mazurka en Xebec, ik zou updaten maar vergeten en voor de details in niet bekende gebieden van de navigatie evt google gebruiken op je telefoon. Kun je een (extra) muziek CD in het apparaat stoppen.
Als nieuw lid van dit forum wil ik mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben Jan De Craene, 63 jaar. Ik rijd met een aangepaste Kangoo, gas en rempedaal naar het stuurwiel gebracht. Mijn benen functioneren niet meer, ik ben een MS patiënt. Ik ga nog...
Ik heb een Renault Megane gekocht, met een mooi navigatiesysteem, maar met een kaart van 2007. Deze wil ik updaten maar de recentste kaart die ik kan vinden is van 2012.
Weet iemand of het mogelijk is om dit systeem te updaten...
Vorige week heb ik de accu van mijn Renault Laguna uit 2003 los gehad voor werkzaamheden. Toen terug de spanning erop kwam gaf de Carminat aan dat er een update nodig was en vroeg om de cd. Toen heb ik de originele cd...
Ik heb een laguna uit 2003 met carminat informe 1 systeem
Het systeem werkt soms heel aardig, maar maakt regelmatig uitglijders
Ik ontvang 8 satelieten volgens het service scherm
Het antenne...
Begin dit jaar een Renault Megane 1.5 Dci Grand Tour gekocht met daarin een Becker Carminat 5000 systeem. Helaas begon kort daarna het bekende display probleem (flikkeren) al voor te doen. Maar in principe kon ik prima genieten van de...
door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
Ik rij in een renault laguna uit 2005.
Nu mijn probleem is met mijn navigatie systeem van carminat, dat hij de positie van de auto niet vindt meer ...sta steeds in de zee zeg maar. .
Misschien dat iemand dit weet te verhelpen.
Mijn dank zal heel...