RNS510+VAG achteruitrijcamera (af fabr.) en vrijschakeling

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
locodemeus
New Member
New Member

RNS510+VAG achteruitrijcamera (af fabr.) en vrijschakeling

Bericht door locodemeus »

Spijt....
Op mijn verzoek, en nadien op aanraden van mijn VW dealer, in een "speciaalzaak" een vrijschakelaar in mijn Golf met RNS510 in laten bouwen. De wagen is "Af fabriek" met een RNS510 en met een originele achteruitrijcamera afgeleverd. DVD draait nu inderdaad keurig. Ook tijdens de rit. Eigenlijk natuurlijk gekkenwerk en nu alweer een beetje spijt :) (zucht) Maar ook wel weer leuk om niet zo door VAG betutteld te worden.
Na inbouw van de vrijschakelaar start het schermpje van de achteruitrijcamera keurig op zodra de bak in zn achteruit staat, maar helaas zónder beeldweergave. Kennelijk een softwarematig conflict met de vrijschakelaar naar ik vermoed. Twee alternatieven resten mij nu. Öf op zoek naar een andere vrijschakelaar -mits die voorhanden is- die wél juist omgaat met de achteruitrijcamera. Of...... weer braaf terug in het VAG- hok en de vrijschakelaar er tussen uit halen en NOOIT meer, met welke bijrijder smoes dan ook, een DVD spelen tijdens de rit. Ik neig naar het laatste maar ben technische geïnteresseerd in het eerste. Ik hou mij warm aanbevolen voor uw (technische) mening.
Roept u maar!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je neigt naar het origineel maken. Heel verstandig en gewaardeerd openhartig!
Het wijzigen van de software van de interface of complete vervanging is wellicht een doenlijke maar wel prijzige oplossing. Hierbij aangenomen dat het al mogelijk zou zijn.
De leverancier van de vrijschakelmodule lijkt me het eerste aanspreekpunt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
locodemeus
New Member
New Member

Bericht door locodemeus »

Vrijschakelaar inmiddels verwijderd. Alles weer origineel, achteruitrijcamera weer okay.
De betreffende monteur van Cartronics in verbazing achtergelaten. Deze storing had hij nog nóóóit meegemaakt.
Tja.... we gaan weer verder :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Deze storing had hij nog nóóóit meegemaakt
Bij de eerste honderd klachten zegt de leverancier dat de klant gek is en de volgende duizend dat ze het nog nooit mee hebben gemaakt :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

Bericht door zeef »

locodemeus schreef:Vrijschakelaar inmiddels verwijderd. Alles weer origineel, achteruitrijcamera weer okay.
De betreffende monteur van Cartronics in verbazing achtergelaten. Deze storing had hij nog nóóóit meegemaakt.
Tja.... we gaan weer verder :)
Cartronics in Den Haag? Breek me de bek niet open Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

Kan wel... mits je de goede materialen gebruikt en deze in de JUISTE volgorde aansluit.. Ik werk met vrijschakelingen die eenvoudig in en uit te schakelen zijn.. (via stuurbediening)

In de praktijk schakel je de vrijgave dus alleen in tijdens dvd kijken en heb je verder nooit last..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Er is op dit forum al een boel over geschreven, over die vrijschakelingen....

Met z'n allen zijn we het er over eens dat dit eigenlijk verboden zou moeten worden. Want het verhaal dat die vrijschakeling nodig is om de bijrijder naar een DVD te kunnen laten kijken, daarvan weten we toch dat het een kul-argument is?
Kijk eens om je heen, dan zie je bosjes bestuurders, alleen in de auto zittend, naar een filmpje of TV zitten kijken :evil:

En dan hier propageren dat ze geleverd kunnen worden, en dan ook nog eens bediend via het stuurwiel, moet dat nou echt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

JW, ik snap je punt echter klanten vragen erom en het zgn Excuus van de bijrijder is toch echt vaak waar!

Iedereen met een beetje gezond verstand zal niet al rijdende een film gaan zitten kijken, je komt er namelijk naar een minuut achter dat het gewoon niet te doen is!!

Als je dan een goed excuus wil horen is dat men muziek dvd's wil "luisteren" tijdens het rijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

emielvanham schreef:JW, ik snap je punt echter klanten vragen erom en het zgn Excuus van de bijrijder is toch echt vaak waar!

Iedereen met een beetje gezond verstand zal niet al rijdende een film gaan zitten kijken, je komt er namelijk naar een minuut achter dat het gewoon niet te doen is!!

Als je dan een goed excuus wil horen is dat men muziek dvd's wil "luisteren" tijdens het rijden...
Dan zijn er kennelijk bosjes mensen die niet aan dat criterium voldoen. Kijk maar eens goed om je heen, dan weet je precies wat ik bedoel.

Ik hoop oprecht dat er een wetswijziging komt die dit verbiedt. Da's belangrijker dan het niet-handsfree-bellen. Want kennelijk zijn velen van mening: als het niet expliciet verboden is mag het gewoon :twisted:
En intussen vind ik gewoon dat het hier niet gepropageerd moet worden, met alleen commerciële achtergronden als drijfveer :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Ach, de tijd zal het leren.. en het blijft ieders verantwoording is mijn mening. en de wetswijziging? zal niet meevallen vrees ik want dan is het ook afgelopen met de navigatieschermen in de auto..

Misschien dat ze dan gelijk de wet kunnen aanpassen dat het niet meer is toegestaan om je TomTom van de grond te rapen tijdens het rijden nadat de zuignap het wederom verliest van de zwaartekracht!

Maar ik begrijp uit je woorden dat jij je VDO hebt aangesloten op het handremsignaal zodat invoer alleen mogelijk is bij een stilstaande auto?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Maar ik begrijp uit je woorden dat jij je VDO hebt aangesloten op het handremsignaal zodat invoer alleen mogelijk is bij een stilstaande auto?
Zo werkt dat niet bij VDODayton. Kijk de aansluitschema's nog maar eens na :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

niet alle opmerkingen zijn technisch bedoeld Gerrit, soms moet je "beeld" inzien..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

soms moet je "beeld" inzien..
De Oostbrabantse humor ontgaat me :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

blijkbaar!

Link:
BBcode: