JW schreef:Als ik dit
http://www.carmedia.nl/catalog/Stuurab_ ... tuurab.htm zo lees is die CA-R-PI.062 een stuurwiel-interface. Daarmee heb je de puls en de achteruit nog niet te pakken.
Gerritje schreef hierboven waar de puls te vinden is, maar als je daar niet vertrouwd mee bent zou ik je willen aanbevelen een deskundige te zoeken die dat voor je kan regelen. Heb je goede kontakten met je Ford-dealer, en heb je daar vertrouwen in? Een alternatief is een goed inbouwstation, waar zit je ergens in de buurt?
Groet,
JW
Hallo JW
Ik gebruik zelf ook vaak de adapters van Pioneer, de CA-R-PIxxx.
Het voordeel hiervan is dat als je knoppen op het stuur hebt zitten voor de standaard radio je hiermee ook de Pioneer radio kunt bedienen, niet alle functies maar enkele.
Het grootste voordeel van deze CA-R-PI is dat het een CAN-BUS interface is, dus uit de CAN-LOW en HIGH haalt dit apparaatje de benodigde signalen voor een navigatie.
Uit de ISO-stekker komen dan:
-geschakelde plus (rood)
-snelheidssignaal (roze)
-verlichting ( oranje)
-achteruitrijsignaal (paars)
-en natuurlijk constant 12 Volt en massa
zelf test ik eerst welke signalen er precies uitkomen voordat ik bv een D3 aansluit
@ Menno: de draad roze gaat naar het losse stekkertje (ook roze) die uit de D3 komt en de paarse draad gaat naar de losse paarse draad die uit de D3 komt .....en dan zou je systeem moeten werken.
Succes
Edit:
@Gerritje, Menno vroeg:
Hallo,
Ik wil een Pioneer Avic D3 inbouwen in mijn Ford C-max (2004). Kan iemand mijn misschien vertellen waar ik de pulse draad in deze auto kan vinden
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Menno
En jij antwoorde met:
Gerritje schreef:Focus C-Max 2003- Mit CAN-Bus Interface am Diagnosestecker, PIN 6, CAN-High, Pin 14, CAN-Low
Maar dat zijn de posities van de CAN-BUS draden

[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]