RNS 510 --> Columbus

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
nicoboetje
New Member
New Member

RNS 510 --> Columbus

Bericht door nicoboetje »

Ik rijd met een Skoda New Octavia met ingebouwde stream radio (met bediening aan het stuur). Ik ben eigenlijk niet zo tevreden met deze radio en denk erover om de Columbus navigatie van Skoda in te bouwen. Navraag bij de dealer leert mij dat deze navigatie aankopen en laten installeren nogal duur uitkomt (+2500 euro). Dit vind ik wat veel dus ik heb wat op het net gesurft, doch er zijn nergens Columbus navigatiesystemen te vinden. Blijkbaar is de Columbus navigatie een kloon van de RNS 510 van VW. Deze kan je wel vinden op het net voor redelijke prijzen (+-750 euro). Dus daarom overweeg ik nu om deze RNS 510 aan te schaffen. Toch een aantal vragen;

-Ik ben een leek op dergelijk vlak, en ken slechts bitter weinig van elektronica. Is het mogelijk om de navigatie zelf te installeren? En zo ja, is de RNS 510 dan ook compatibel met mijn maxidot en radiobediening aan het stuur?
- Ik weet dat de RNS 510 rood oplicht, de interieurverlichting van mijn Skoda is echter groen. kan de RNS 510 eventueel ook groen oplichten, of is dit hoegenaamd niet mogelijk?
- Indien het veranderen van de achtergrondverlichting niet mogelijk is, weet er iemand waar er ergens Columbus systemen te koop worden aangeboden?

Alvast bedankt, Nico

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Even los van de vraag of je de 510 kunt inbouwen in je Octavia, daar komt ongetwijfeld een inhoudelijke reaktie op van de deskundigen, mijnerzijds de opmerking dat aan een 510 voor 750 Euri wellicht een luchtje zit. Zó goedkoop zijn ze hetzij "hergebruikt" als je begrijpt wat ik bedoel, dan wel ergens van een vrachtwagen gevallen.
Het is niet goed voorstelbaar dat je voor deze prijs een reguliere 510 kunt scoren, oftewel: overtuig je ervan dat dit zuivere koffie is alvorens 'm aan te schaffen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

The New Octavia heeft voorzover mij bekend gewoon CAN 2.0 besturing en het plaatsen van een Columbus zou dus een fluitje van een cent moeten zijn. Je zult waarschijnlijk wel een antenne diversity adapter moeten aanbrengen maar dat is het probleem niet. Ook de aanwijzingen in je instrumentenpaneel en je stuurwielbediening zouden gewoon moeten functioneren.
Of dit ook 1:1 geldt voor het functioneren van een RNS510 waag ik voorzichtigheidshalve te betwijfelen. De software en ook de HW zijn absoluut niet identiek en een aantal functies, die in een RNS510 geprogrammeerd kunnen worden, is bij de Columbus gewoon onmogelijk. Hieronder vallen bijv de diverse skins die de Columbus niet kent.
In ieder geval is er mbt de verlichting van de knoppen geen enkele mogelijkheid om deze te wijzigen, of je zou het volledige frontpaneel moeten uitwisselen.

Overigens zou ik de dealer er op aanspreken dat de kosten voor dit toestel incl inbouw niet meer hoeven te bedragen dan € 2195, maar daarop is de marge dan wel heel erg ruim genomen en zelfs voor € 1500 verdient hij er voldoende aan om jou tot klant te kunnen houden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem
    door F. van Schaik » 03 nov 2015 23:34 » in V.A.G
    Reacties: 3