RNS 510 --> Columbus

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
nicoboetje
New Member
New Member

RNS 510 --> Columbus

Bericht door nicoboetje »

Ik rijd met een Skoda New Octavia met ingebouwde stream radio (met bediening aan het stuur). Ik ben eigenlijk niet zo tevreden met deze radio en denk erover om de Columbus navigatie van Skoda in te bouwen. Navraag bij de dealer leert mij dat deze navigatie aankopen en laten installeren nogal duur uitkomt (+2500 euro). Dit vind ik wat veel dus ik heb wat op het net gesurft, doch er zijn nergens Columbus navigatiesystemen te vinden. Blijkbaar is de Columbus navigatie een kloon van de RNS 510 van VW. Deze kan je wel vinden op het net voor redelijke prijzen (+-750 euro). Dus daarom overweeg ik nu om deze RNS 510 aan te schaffen. Toch een aantal vragen;

-Ik ben een leek op dergelijk vlak, en ken slechts bitter weinig van elektronica. Is het mogelijk om de navigatie zelf te installeren? En zo ja, is de RNS 510 dan ook compatibel met mijn maxidot en radiobediening aan het stuur?
- Ik weet dat de RNS 510 rood oplicht, de interieurverlichting van mijn Skoda is echter groen. kan de RNS 510 eventueel ook groen oplichten, of is dit hoegenaamd niet mogelijk?
- Indien het veranderen van de achtergrondverlichting niet mogelijk is, weet er iemand waar er ergens Columbus systemen te koop worden aangeboden?

Alvast bedankt, Nico

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Even los van de vraag of je de 510 kunt inbouwen in je Octavia, daar komt ongetwijfeld een inhoudelijke reaktie op van de deskundigen, mijnerzijds de opmerking dat aan een 510 voor 750 Euri wellicht een luchtje zit. Zó goedkoop zijn ze hetzij "hergebruikt" als je begrijpt wat ik bedoel, dan wel ergens van een vrachtwagen gevallen.
Het is niet goed voorstelbaar dat je voor deze prijs een reguliere 510 kunt scoren, oftewel: overtuig je ervan dat dit zuivere koffie is alvorens 'm aan te schaffen.

Groet,