RNS MFD2 BLIJFT GEREGELD HANGEN...

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
fields
Starting Member
Starting Member

RNS MFD2 BLIJFT GEREGELD HANGEN...

Bericht door fields »

Na 6 maanden probleemloos gebruik, blijft mijn RNS MFD2 (dvd versie) geregeld hangen.

Het probleemt stelt zich op 2 niveaus ;
1) bij ingaven van nieuw reisdoel lukt het niet een volledige berekening te doen (streepjes blijven halverwege hangen) Na opnieuw en opnieuw te proberen blijft hij steeds halverwege de berekening hangen, maw je kan
geen reisdoel ingeven noch berekenen.
2) vaak kan ik zelfs geen reisdoel ingeven (stad, straat en verschijnt er enkel "land" (ook niet wijzigbaar)

Soms heeft het toestel het ook lastig met switchen tussen radio, cd, navigatie... (traag of blijven hangen)

Ik weet dat dit niet meteen het beste toestel is, maar je ziet het toch nog heel vaak, ook in nieuwe volkswagens...

Iemand gelijkaardige ervaring ? Oplossing ? De garage heeft al eens de volledige gps blok onder garantie vervangen, jammergenoeg door hetzelfde model...

Ik vermoed dat het nu aan de dvd ligt... die ik vaak reinig... maar toch... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is zeker niet zo dat dit verschijnsel typerend is voor de MFD2 DVD. De traagheid wel, dat is "by design"
Het veelvuldig reinigen van de DVD is echter iets dat mij de wenkbrauwen doet fronsen. Absoluut een punt van aandacht als daar regelmatig poetsdoeken en polijstmiddel aan te pas zouden moeten komen. Is het niet toevallig zo dat je zeer regelamtig probeert audio of MP3 in dit ding te spelen waarbij veelvuldig de DVD moet worden verwijderd? Iedere keer als je een CD in de sleuf stop komt er extra vuil en stof in het inwendige van de DVD speler.
Ook maakt het uit of er wordt gerookt in de auto. Vervuiling door teeraanslag op de laserlens is dan het gevolg.

Maar de rest van de verschijnselen zo lezend moet je gewoon een andere unit geleverd krijgen want van deze deugt echt niets meer. Neem aan dat na 6 maanden dit nog wel onder de garantie valt. Was dit trouwens wel een af-fabriek systeem?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fields
Starting Member
Starting Member

Bericht door fields »

Dank voor je antwoord Gerrit.

Mp3's speel ik af via usb stick (dension ice link, op jouw suggestie aangeschaft, en zeer tevreden)

De originele DVD steekt er dus constant in, alleen heb ik hem laatste weken enkele malen beginnen reinigen, nadat
de volledige unit (af fabriek) ook al eens vervangen was (dvd niet) door de Vw garage.

Ik rook niet... en mijn wagen is steeds kraaknet.. (probeer ik toch ;)

Ondertussen is de wagen bijna 9 maand jong... garantie... hmm ?

Spijtig dat het een leasing wagen is en ik niet kan omruilen voor de nieuwere versie met touchscreen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volledige garantie, ook voor de apparatuur is 24 maanden. Dus gewoon er op staan dat deze wordt vervangen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • scherm TOTTOM blijft zwart
    door wanouwir » 27 dec 2018 00:47 » in TomTom
    Reacties: 5