Ervaringen rns 510 en premium carkit

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
binkiem
Starting Member
Starting Member

Ervaringen rns 510 en premium carkit

Bericht door binkiem »

Ik zie dat er steeds meer bekend wordt over wat er nodig is voor het inbouwen van een RNS 510 in een Passat met Premium carkit. Daarmee bedoel ik de nrs van interfaces/kabels e.d welke nodig zijn, zoals ook gerritje gepost heeft
http://www.volkswagen-zubehoer-katalog. ... earch=desc

Mijn vraag is nu: heeft nu al iemand ervaring dat het helemaal goed werkt. Ik bedoel daarbij dat ook het opslaan van gegevens in het adresboek kan en het telefoonboek ook geladen kan worden.
Andere vragen zijn:
Wat kostten ongeveer de extra spullen (interfaces/kabels) gaat het om 10 of 100 euro-tallen
Wordt het vaste nummerbordje dan buiten werking gesteld?
Is het inbouwen zelf te doen (tenminste als je wat handig bent) of is enig programmeerwerk nog nodig?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ervaring, nou nee maar ik wil wel helpen de zaak te verhelderen.

Als je al een Premium carkit hebt zul je een andere interface en/of GSM adapterkabel nodig hebben.
De kosten hiervan zijn ruim € 700 ex btw en montage. Het numerieke toetsenbord blijft gehandhaafd en je kunt het telefoonboek waarschijnlijk overzetten maar niet gegarandeerd zoals de zaken er nu voorstaan. Aanmelding via VAG-COM is nodig maar de meeste garages hebben (hadden) nog niet de beschikking over de noodzakelijk software-update. Het updaten van een bestaande situatie is een hachelijke onderneming omdat VAG hier niet achter staat.
Een ander punt is de noodzakelijke stuurwielbediening die onderdeel uitmaakt van het pakket. Niet alle knoppen zijn bruikbaar en vastlopers van de navi kunnen optreden bij het onbedoeld gebruik van toetsen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”