Welke MFD2 kopen?
-
- New Member
Welke MFD2 kopen?
Hey,
ben nieuw hier en al een tijdje aant lezen over allerlei mfd versies.
Heb me overlaatst een golf V gekocht en had hier nu mfd willen inbouwen maar nu is mijn vraag wat nu juist de verschillen zijn tss de CD versie en de DVD versie?
De ene is trager als de andere? de ene speelt cd's, de andere niet? Of zit er uiteindelijk zo geen verschil op?
Alvast bedankt,
Greetz Jeux
ben nieuw hier en al een tijdje aant lezen over allerlei mfd versies.
Heb me overlaatst een golf V gekocht en had hier nu mfd willen inbouwen maar nu is mijn vraag wat nu juist de verschillen zijn tss de CD versie en de DVD versie?
De ene is trager als de andere? de ene speelt cd's, de andere niet? Of zit er uiteindelijk zo geen verschil op?
Alvast bedankt,
Greetz Jeux
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dit wil ik dus ook graag weten.
Ik zou hierop aanvullend ook willen weten of de resolutie verschilt tussen de CD en de DVD versie.
En wat is de "dx" versie. Als ik dit forum lees, kan ik soms door de bomen het bos niet zien.
dank alvast.
Ik zou hierop aanvullend ook willen weten of de resolutie verschilt tussen de CD en de DVD versie.
En wat is de "dx" versie. Als ik dit forum lees, kan ik soms door de bomen het bos niet zien.
dank alvast.
Hide post links |
-
- New Member
Ik hoop dat hier snel antwoord op gegeven kan worden. Met name door de ervaren users op dit forum, zoals gerritje.
Ik zie dat JeuxNathan sinds september zijn posting heeft geplaatst, maar denk dat veel (onervaren) users graag deze vragen beantwoord zouden willen zien.
Alvast dank voor de genomen effort!!!
Ik zie dat JeuxNathan sinds september zijn posting heeft geplaatst, maar denk dat veel (onervaren) users graag deze vragen beantwoord zouden willen zien.
Alvast dank voor de genomen effort!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarom zou ik hier op moeten antwoorden?
Kijk, JeuxNathan stelt op 21 oktober 2006 een vraag die ik op 20 oktober al beantwoord had.
Dus kortheidshalve verwijs ik naar mijn eerdere post
viewtopic.php?highlight=mfd2&t=7416
Kreeg nog het volgende Privé-bericht:
Concreet zijn dit mijn vragen, ik hoop dat je ze kan beantwoorden:
- Ik kan een MFD 2 CD versie D kopen, is dit de CD versie met chrome knoppen?
- Wat is de dx versie?
- Is er veel verschil tussen de CD versie en de DVD versie van de MFD m.b.t. snelheid en resolutie.
- Wat zou jij aanraden, ik kan de CD versie D krijgen voor 649 inclusief alle bijbehoren. De DVD versie B zou mij ca. 850 euro kosten incl. alle bijbehoren. Dus 200 euro verschil.
Ik hoor heel graag van je!
Alvast heel erg dank voor je input.
Groet,
Deniz
Het antwoord hierop is tweeledig:
Kijk, JeuxNathan stelt op 21 oktober 2006 een vraag die ik op 20 oktober al beantwoord had.
Dus kortheidshalve verwijs ik naar mijn eerdere post
viewtopic.php?highlight=mfd2&t=7416
Kreeg nog het volgende Privé-bericht:
Concreet zijn dit mijn vragen, ik hoop dat je ze kan beantwoorden:
- Ik kan een MFD 2 CD versie D kopen, is dit de CD versie met chrome knoppen?
- Wat is de dx versie?
- Is er veel verschil tussen de CD versie en de DVD versie van de MFD m.b.t. snelheid en resolutie.
- Wat zou jij aanraden, ik kan de CD versie D krijgen voor 649 inclusief alle bijbehoren. De DVD versie B zou mij ca. 850 euro kosten incl. alle bijbehoren. Dus 200 euro verschil.
Ik hoor heel graag van je!
Alvast heel erg dank voor je input.
Groet,
Deniz
Het antwoord hierop is tweeledig:
- Voor zo'n gering verschil in prijs natuurlijk een DVD-versie nemen, temeer daar de MFD niet meer wordt gemaakt.
- Voor deze bedragen lijkt mij de herkomst van de navi's uiterst twijfelachtig, en dan druk ik me voorzichtig uit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je antwoord.
Rest mij nog 2 vragen:
- wat is de DX versie
- is de CD versie van de MFD2 ook traag
- prijzen zijn voor gebruikte systemen
- hoe kan ik controleren dat het niet om diefstal gaat
thanks,
deniz
Rest mij nog 2 vragen:
- wat is de DX versie
- is de CD versie van de MFD2 ook traag
- prijzen zijn voor gebruikte systemen
- hoe kan ik controleren dat het niet om diefstal gaat
thanks,
deniz
Hide post links |
-
- Senior Member
DX slaat op de soort compressie die op de kaartgegevens is toegepast
De MFD A en B gebruiken non-DX CD's
De MFD C, D en G alsmede de MFD2 CD gebruiken DX CD's
De MFD D staat niet bekend als een snelle navi, de MFD2 CD is beduidend sneller.
Maar voor alle MFD/MFD2 navi's geldt dat ze trager/veel trager zijn dan de veel modernere concurrentie
Denk er ook om dat een MFD D navi geen'audio cd's kan spelen. De MFD2 kan dit wel, maar dan niet navigeren
Bij de MFD2 DVD navi kan dat alleen in de B uitvoering of na een software-update
Voor € 849 voor een MFD2 DVD, ook al is deze gebruikt, zou ik sterk twijfelen aan de herkomst.
Voor een MFD D is € 649 niet onredelijk
Denk er om dat beide navi's een codekaart nodig hebben. Vraag de verkoper om een foto van de originele sticker op het apparaat. Als hier de minste of geringste beschadiging aan zit is hij gegarandeerd gestolen.
Mochten ze via Ebay worden aangeboden, kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat er een luchtje aan zit. In Duitsland staan alle gestolen navi's trouwens geregistreerd en kun je het serienummer bij de politie laten checken.
er is hier al veel over geschreven. Veel aanbiedingen komen uit Polen, of in ieder geval van vlak bij de grens met Polen.
De Nederlandse prijzen voor een gebruikte MFD2 DVD navi liggen rond de € 1500 dus je kunt wel nagaan wat de herkomst van jouw aanbieding zal zijn.
De MFD A en B gebruiken non-DX CD's
De MFD C, D en G alsmede de MFD2 CD gebruiken DX CD's
De MFD D staat niet bekend als een snelle navi, de MFD2 CD is beduidend sneller.
Maar voor alle MFD/MFD2 navi's geldt dat ze trager/veel trager zijn dan de veel modernere concurrentie
Denk er ook om dat een MFD D navi geen'audio cd's kan spelen. De MFD2 kan dit wel, maar dan niet navigeren
Bij de MFD2 DVD navi kan dat alleen in de B uitvoering of na een software-update
Voor € 849 voor een MFD2 DVD, ook al is deze gebruikt, zou ik sterk twijfelen aan de herkomst.
Voor een MFD D is € 649 niet onredelijk
Denk er om dat beide navi's een codekaart nodig hebben. Vraag de verkoper om een foto van de originele sticker op het apparaat. Als hier de minste of geringste beschadiging aan zit is hij gegarandeerd gestolen.
Mochten ze via Ebay worden aangeboden, kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat er een luchtje aan zit. In Duitsland staan alle gestolen navi's trouwens geregistreerd en kun je het serienummer bij de politie laten checken.
er is hier al veel over geschreven. Veel aanbiedingen komen uit Polen, of in ieder geval van vlak bij de grens met Polen.
De Nederlandse prijzen voor een gebruikte MFD2 DVD navi liggen rond de € 1500 dus je kunt wel nagaan wat de herkomst van jouw aanbieding zal zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Gerrit, dank voor je antwoord.
Dus wat ik begrijp is het volgende:
MFD 2 CD, D --> alleen nav, geen muziek-cd
MFD 2 DVD, B --> nav + muziek Cd
MFD 2 CD (D) is dus sneller, maar kan geen muziek cd afspelen (de verkoper gaf aan dit syteem wél muziek cd's kon afspelen).
Welke resolutie is beter, van bovenstaande 2. Of maakt dit niks uit?
Klopt het dat de MFD 2 CD (D) Chrome knoppen heeft. Dat gaf de verkoper nl. aan.
Alvast dank,
Deniz
Dus wat ik begrijp is het volgende:
MFD 2 CD, D --> alleen nav, geen muziek-cd
MFD 2 DVD, B --> nav + muziek Cd
MFD 2 CD (D) is dus sneller, maar kan geen muziek cd afspelen (de verkoper gaf aan dit syteem wél muziek cd's kon afspelen).
Welke resolutie is beter, van bovenstaande 2. Of maakt dit niks uit?
Klopt het dat de MFD 2 CD (D) Chrome knoppen heeft. Dat gaf de verkoper nl. aan.
Alvast dank,
Deniz
Hide post links |
-
- Senior Member
Jij hebt het niet begrepen en ik niet goed gelezen want je had het meteen over een MFD2 CD
Een prijs hiervoor van € 649 betekent gewoon dat ie gegarandeerd gestolen is. Het zou me ook verbazen als er bij de apparatuur de originele codekaarten en de originele software geleverd zou worden.
MFD2 CD DX CD's en audio CD's alleen als je niet navigeert, geen MP3
Er bestaan hiervan diverse versies, maar D zou best Chrome knoppen kunnen hebben
MFD2 DVD A Ex DVD en geen Audio CD's geen MP3
MFD2 DVD B Ex DVD en Audio CD's geen MP3
Naar huidige maatstaven zijn al deze systemen traag en hebben allemaal het nadeel dat er geen nederlandse stem in zit. Wat je hoort is slecht vlaams
Denk er om dat je zeker bij een MFD2 DVD ook een originele DVD krijgt. Het is namelijk zo dat deze niet te kopiëren zijn. Geloof de verkoper absoluut niet. Ook niet als hij zou kunnen laten zien dat ie wordt geladen. Op een gegeven moment houdt het namelijk gewoon op. Het lijkt dan of alles werkt maar niet heus.
Lat ons even het adres en verkooppunt van deze navi's weten als je dit tm aandurft
Een prijs hiervoor van € 649 betekent gewoon dat ie gegarandeerd gestolen is. Het zou me ook verbazen als er bij de apparatuur de originele codekaarten en de originele software geleverd zou worden.
MFD2 CD DX CD's en audio CD's alleen als je niet navigeert, geen MP3
Er bestaan hiervan diverse versies, maar D zou best Chrome knoppen kunnen hebben
MFD2 DVD A Ex DVD en geen Audio CD's geen MP3
MFD2 DVD B Ex DVD en Audio CD's geen MP3
Naar huidige maatstaven zijn al deze systemen traag en hebben allemaal het nadeel dat er geen nederlandse stem in zit. Wat je hoort is slecht vlaams
Denk er om dat je zeker bij een MFD2 DVD ook een originele DVD krijgt. Het is namelijk zo dat deze niet te kopiëren zijn. Geloof de verkoper absoluut niet. Ook niet als hij zou kunnen laten zien dat ie wordt geladen. Op een gegeven moment houdt het namelijk gewoon op. Het lijkt dan of alles werkt maar niet heus.
Lat ons even het adres en verkooppunt van deze navi's weten als je dit tm aandurft
Hide post links |
-
- New Member
De advertentie waarin dit wordt aangeboden heb ik van de advertentiesites op internet. Er zijn wel meer "MFD 2 CD DX" en "MFD 2 DVD Ex" systemen te koop op de diverse sites, de bedragen zijn vaak om en nabij de bedragen die ik noemde.
Even concreet nog, wat is sneller "MFD 2 CD DX" of "MFD 2 DVD Ex". Is het verschil in snelheid aanzienlijk of verschilt het niet veel.
Welke resolutie is beter.
Dank!!!!
Even concreet nog, wat is sneller "MFD 2 CD DX" of "MFD 2 DVD Ex". Is het verschil in snelheid aanzienlijk of verschilt het niet veel.
Welke resolutie is beter.
Dank!!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Je gaat je gang maar. Ik Zou me er niet aan wagen gezien de prijzen die er in de reguliere dumphandel voor worden betaald.Er zijn wel meer "MFD 2 CD DX" en "MFD 2 DVD Ex" systemen te koop op de diverse sites, de bedragen zijn vaak om en nabij de bedragen die ik noemde.
Ze zijn beide relatief traag en de resolutie is hetzelfde.
Beide systemen zijn gebaseerd op een redelijk oud concept en de DVD versie is feitelijk een traag CD systeem met een DVD lezer.Niets meer en niet minder.
Hide post links |
-
- Senior Member
Gerritje schreef het al: "Je gaat je gang maar"
Het is duidelijk wat hij daarmee bedoelt, en dus mijnerzijds ook maar even een duit in het zakje: Pas op met CD's en Navi's via E-Bay!!
Oftewel: een gewaarschuwd mens telt voor twee
Groet,
JW
Het is duidelijk wat hij daarmee bedoelt, en dus mijnerzijds ook maar even een duit in het zakje: Pas op met CD's en Navi's via E-Bay!!
Oftewel: een gewaarschuwd mens telt voor twee

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb nog even een paar "contactpersonen" geraadpleegd.
Er worden op dit moment op grote schaal VW navi's gedumpt die bij een beperkt aantal opkopers terecht zijn gekomen. Waarschijnlijk is er iets nieuws op komst dat de verkoop van deze oude en trage apparatuur niet interessant meer maakt.
In het deze week verschenen VW krantje wordt al een colledig ingebouwde (met pasrand) Pioneer HD1BT aangeboden voor 2895, en dat is goedkoper en stukken beter dan een VW navioplossing.
Du ser is een kans dat het spul legaal is.
Zie ook advertenties op www.marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... de244a3660
Er worden op dit moment op grote schaal VW navi's gedumpt die bij een beperkt aantal opkopers terecht zijn gekomen. Waarschijnlijk is er iets nieuws op komst dat de verkoop van deze oude en trage apparatuur niet interessant meer maakt.
In het deze week verschenen VW krantje wordt al een colledig ingebouwde (met pasrand) Pioneer HD1BT aangeboden voor 2895, en dat is goedkoper en stukken beter dan een VW navioplossing.
Du ser is een kans dat het spul legaal is.
Zie ook advertenties op www.marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... de244a3660
Hide post links |
-
- New Member
Kijk eens bij www.bm-onderdelenshop.nl
Veel systemen doorgaans voor een aardige prijs
Veel systemen doorgaans voor een aardige prijs
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik kan uit eigen, zeer positieve, ervaring bevestigen dat zij heel goede spullen leveren. Vrijwel alles komt uit gesloopte, nieuwe of verkeerd geproduceerde autos.
Maar met navigatie-apparatuur, afgezien van af en toe een aanbieding, zijn ze niet echt spectaculair goedkoop.
Maar ook in Ochten zijn de prijzen voor dit (verouderde) spul aan het zakken zie ik.
Maar met navigatie-apparatuur, afgezien van af en toe een aanbieding, zijn ze niet echt spectaculair goedkoop.
Maar ook in Ochten zijn de prijzen voor dit (verouderde) spul aan het zakken zie ik.
Hide post links |
-
- Senior Member
Er zit wederom beweging in de prijzen van de MFD2 DVD types B en C nu inclusief de vereiste DVD
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... prijs.html
Dat is even wat anders als wat sommige "reguliere aanbieders" hiervoor vragen!
Commentaar op navi-forum.net:
Gebe für ein MFD2-DVD aber nicht zu viel aus und kaufe es nicht unbedingt beim großen Auktionshaus, dort wird viel Helerware angeboten. Das Gerät integriert sich zwar super optisch und technisch, ist aber technisch schon recht angstaubt und langsam.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... prijs.html
Dat is even wat anders als wat sommige "reguliere aanbieders" hiervoor vragen!
Commentaar op navi-forum.net:
Gebe für ein MFD2-DVD aber nicht zu viel aus und kaufe es nicht unbedingt beim großen Auktionshaus, dort wird viel Helerware angeboten. Das Gerät integriert sich zwar super optisch und technisch, ist aber technisch schon recht angstaubt und langsam.
Hide post links |
-
- Normal Member
Hier had ik ook al even naar gekeken.
Is er ook een changelog van de verbeteringen in versie C die nog wel in versie B zaten?
Dus bijvoorbeeld: Nu wel mogelijkheid om mp3's af te spelen in de C versie wat niet met de B versie kon.
Is er ook een changelog van de verbeteringen in versie C die nog wel in versie B zaten?
Dus bijvoorbeeld: Nu wel mogelijkheid om mp3's af te spelen in de C versie wat niet met de B versie kon.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Pioneer AVIC-D3BT (Bluetooth) + CD-I200 (iPod)[/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe kom je er zo zeker van dat de MFD2 DVD versie C de mogelijkheid heeft om MP3 af te spelen?johnwoo schreef:Nu wel mogelijkheid om mp3's af te spelen in de C versie wat niet met de B versie kon.
Waar heb je dit vandaan? Ik weet vrijwel zeker dat uitsluitend de RNS300 dit zou kunnen.
Nog een stelling uit de duitse fora mbt de nieuwste RNS2 MFD DVD C-versie:
alles spinnerei..,vw mfd2 spielt 100% keine mp3 cd ab. Auf Abfrage bei Blaupunkt ist dies gar nicht möglich!
Hide post links |
-
- Normal Member
Nee dat was als voorbeeld bedoeld om aan te duiden wat ik precies bedoel.
[size=75]Volkswagen Golf V 2.0 TDI DSG 3d S-Line
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel -
Reacties: 0
Weergaves: 617
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 945
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 561