Speedpuls Audi A3 1.9 tdi uit 2002

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
BlueJumper
New Member
New Member

Speedpuls Audi A3 1.9 tdi uit 2002

Bericht door BlueJumper »

hallo,

ik ben nieuw hier op het forum... en ben al véél wijzer geworden :) maar heb toch nog enkele vragen omdat ik tweedehands alpine nve-077ps heb gekocht met scherm tme-m760 (sorry als ze al ergens gepost staan, heb gezoch maar nog niet gevonden) :

1.) ik vind info over een a3 uit zowat alle jaartallen, behalve uit 2002, kan iemand mij vertellen waar de speedpulse bij deze te vinden is ? steekt niet in DIN stekker
2.) in mijn DIN stekker, mag ik hier massa, voeding enz aftakken ? dus hiervan naar mijn radio, dvd navigatie en blackbox gaan ? of gaat dit storingen geven en moet dit bvb rechtstreeks aan batterij enz gehangen worden ?

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

[1]
Bij de pulsinformatie staat 'A3 2001-' , de volgende die er staat, is 'A3 2003-' .
De A3 uit 2002 zou dus moeten vallen onder de gegevens 'A3 2001-', en wanneer deze gegevens correct zijn, zit het signaal op een blauwe stekker, de derde pin, op een blauw/witte draad achter je instrumenten paneel.

[2]
Zolang je de maximale amperage van de betreffende leiding niet te boven gaat, hoef je hier geen problemen mee te verwachten en kun je het hier op aansluiten.
Bedenk echter wel dat de strooomdraad van een radio doorgaans al niet al te dik is en voldoende stroom kan vervoeren, doorgaans merkbaar wanneer je de radio op vol vermogen zet en de display van de radio gaat op de ritme van de bassen meeknipperen.
Mijn keuze zou het niet zijn, maar goed, het is ook maar net hoe makkelijk je een draad kunt trekken van een meer stabiele stroombron, dat is per auto nogal verschillend.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BlueJumper
New Member
New Member

Bericht door BlueJumper »

bedankt voor de snelle uitleg, ik laat iets weten wanneer ik alles heb aangesloten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ter aanvulling op WMP's opmerking over pt. 2.

De ISO stekker A is niet bij alle fabrikanten op dezelfde manier bedraad. Met name de posities A4 en A7 zijn vaak verwisseld. Dat betekent dat er op A4 een geschakelde plus kan zitten met een tamelijk dunne draad terwijl dan de A7 een dikkere draad heeft naar de accuplus. Het kan echter ook precies andersom zitten.

Daarom moet je goed uitkijken als je een radio of een Radio-Navi aansluit, immers als de aansluitingen dáár precies omgekeerd zitten krijgt de versterker een voeding over een veel te dunne draad, die ook nog wel eens verkeerd gezekerd kan zijn.
En: Meten is Weten :idea: :!:

Lees ook het topic over ISO stekkers bij Tricks & Tips maar eens door....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2328
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 894
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2586
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 649

Terug naar “V.A.G”