na het het uitzoeken in folders, raadplegen winkels en het lezen van 'complexe' constructies op dit forum om een goed gps ontvangst te krijgen in de auto stel ik hierbij maar even concreet mijn vraag aangezien ik zelf inmiddels door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en heb dus nog niet zoveel geld te spenderen aan navigatie. Desalnietemin een handige gadget en vooral als je veel op de weg zit. Vanwege de lease-auto zocht ik een goedkoop systeem, wat ik zonder schade of wijzigingen aan de auto kon plaatsen in mijn toekomstige Peugeot 206 1.4 gentry bouwjaar 2006. Een goede optie leek de HP iPAQ 1710 organiser + carkit + gps ontvanger met draad + Tomtom navigatiepakket + 128 SD-kaart voor 300 euro (even ter indicatie van de prijsklasse en kwaliteit gps-ontvangst).
Inmiddels heb ik veel gelezen/gehoord over de warmtewerende (al dan niet met metaal) (voor)ruit op de franse auto's. Verkopers vertelde mij dat het gps-signaal niet door de voorruit heen kwam van een 206. Als oplossing draagde zij aan een losse gps antenne op de hoedeplank bij de achterruit. Dit brengt echter wel met zich mee dat je op vele duurdere systemen uitkomt. Want dan moet je zo'n bluetooth pda hebben? En losse gps-antenne kopen? En is het wel zo dat zo'n gps nergens door de voorruit van de 206 komt en wel door de achterruit? Is het door mij gekozen systeem dan echt niet mogelijk in de 206?

Wat kan ik in jullie ogen het beste doen om een goedkoop/niet te complexe constructie navigatiesystee in de auto te krijgen met een redelijk gps-ontvangst?
Alvast zeer bedankt voor de reacties!