
Aartsrivaal Garmin, eveneens actief in autonavigatiesystemen die GPS gebruiken, komt met nieuwe producten en begint in maart een offensief op de thuismarkt van TomTom, Europa.
,,In Amerika zijn we groter dan TomTom en ons doel is dezelfde status te bereiken in Europa. We zullen de Cebit (een grote ict-beurs in Duitsland, red.) gebruiken om daar onze aanval op TomTom te beginnen,’’ zei Ralf Hug, directeur Automotiv Marketing Garmin, gisteren op de jaarlijkse Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Concurrent TomTom gebruikte de CES dit jaar om zich nog duidelijk te profileren in Amerika.
Karen Drake van TomTom was niet onder de indruk van de Garmin-plannen. ,,Ach ze zijn bang voor ons,’’ zei ze nuchter. ,,We hebben hier onze marketing- en verkoopinspanningen het laatste jaar opgevoerd en gaan daar mee door. We groeien dit jaar stevig. Amerikanen willen onze navigatiesystemen omdat ze er goed uitzien, de beste plattegronden hebben en technisch superieur zijn. Verder hebben we inmiddels over de 2500 verkooppunten.’’
Links:
www.garmin.com/
Bron : Algemeen Dagblad 08-01-2006