Geen enkele database is perfect en daarom zullen er gegarandeerd fouten staan op CD's met een database van NavTech. Ik zou iedereen met klem willen aanraden om deze fouten te melden bij NavTech op
http://update.navtech.com Elke foutmelding wordt gecontroleerd en gecheckt in het veld (de werkelijkheid). Je krijgt altijd eerst een ontvangstbevestiging. Als je foutmelding vervolgens gecontroleerd is in het veld en verwerkt in de database krijg je weer een berichtje met daarin de melding wat er met je fout gebeurd is (wat er eventueel veranderd is). Dit laatste bericht kan soms even duren, maar het streven is om elke fout binnen 3 maanden te controleren (binnen 1 kwartaal dus). Dit omdat er men natuurlijk niet naar elk afgelegen plaatjes kan rijden voor één fout en men de fouten dus eventjes opspaart om vervolgens alles in een regio te controleren (dit gebeurd alleen in zeer afgelegen gebieden (en dan nog niet eens altijd, ligt namelijk aan de ernst van de fout)).
Ik zou iedereen ook willen aanraden dat als men weet dat er bijvoorbeeld een nieuwe rotonde gaat komen of een nieuwe woonwijk gebouwd wordt dit naar hen op te sturen. Des te eerder zal er voor ons (op onze CD's) deze dingen beschikbaar zijn.
Foutmeldingen als "er ontbreken veel rotondes in Nederland" worden niet behandeld. Men moet een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving hebben (bijvoorbeeld de kruising van wegen) om dit te kunnen controleren.
Je kunt ook in deze topic een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving plaatsen van een fout (en de versie van de CD vermelden), dan stuur ik hem door naar NavTech. Ik werk daar namelijk weleens (in het veldteam) en als ik de meldingen doorstuur gaat het meestal wat sneller voordat ze verwerkt worden. Het nadeel is echter dat er geen bericht terug komt met wat er met de fout is gedaan (dat heb ik met NavTech afgesproken, omdat dit nogal wat werk kost). De keuze is aan jullie

.
Groetjes,
Toho_NL.