Ook de meeste fabrikanten van deze systemen rusten hun apparatuur uit met ISO aansluitingen.
De standaard hiervoor gebruikt is ISO 10487-1. Deze standaard (norm) beschrijft in de eerste plaats de afmetingen en voorts de nummering en stekkerbezetting van de stekkerpennen van de A en de B-stekker. Helaas zijn er een aantal fabrikanten die de standaard niet geheel doorvoeren. Hierdoor zijn er (vele) uitzonderingen op de stekkerbezettingen, met name bij de ISO A-stekker (zie onder).
De C-stekker is volgens de ISO norm één geheel en heeft dan 10 pinnen. In de auto-werkelijkheid hebben de fabrikanten hiervoor een andere uitvoering gekozen, met drie stekkertjes en in totaal 20 pinnen. Dit worden “Mini-ISO-stekkers” genoemd.
Daarnaast worden er auto’s geleverd die NIET voorzien zijn van ISO aansluitingen doch andere stekkers hebben. Daarvoor zijn van bijna elk automerk/type verloopstekkers/kabels naar de ISO aansluitingen op de Caraudio verkrijgbaar.
Let op: Controleer vóór het aansluiten van Caraudio/Navigatie altijd eerst de functie van de aansluitingen in de (ISO) stekker(s) van de auto en vergelijk deze met het bij het toestel geleverde aansluitschema’s.
Wees verstandig en knip de originele bekabeling in de auto niet af!
Gebruik zonodig verloopstekkers/kabels die in de meeste gevallen bij de dealer of in de caraudio winkel te verkrijgen zijn.
Onderstaande stekker bezettingen zijn gezien tegen de bedradingszijde van de stekkers
A-BLOK
Hierop staan de spanningen en (stuur)signalen.

Pinbezetting van de (ISO) A-stekker in de auto. Alternatieve uitvoeringen worden genoemd.
A1 = (ISO) pulse voor GALA/SDVC. Soms zit hier de telefoon mute.
A2 = (ISO) massa voor A1. Wordt ook gebruikt voor de massa van afstandsbediening. Bij 1-DIN Navi’s zit hier veelal het achteruit signaal (achteruitrijlichten plus). Soms zit hier de telefoon mute.
A3 = (ISO) optioneel. Wordt gebruikt voor de afstandsbediening bij radio’s. Vaak zit hier de telefoon mute, bij anderen het achteruit signaal (achteruitrijlichten plus).
A4 = (ISO) geschakelde 12 V in, max. 300 mA. Zie opmerking hieronder over verwisseling.
A5 = (ISO) door de radio geschakelde 12V uitgang, sturing van een antenne, max. 300 mA.
A6 = (ISO) verlichting radio/aan-uit toets .
A7 = (ISO) permanente 12V in, powervoeding. Zie opmerking hieronder over verwisseling .
A8 = (ISO) massa.
Let op: Op deze pinning van het A-Blok komen veel uitzonderingen voor.
Met name zijn dan A4 en A7 verwisseld. Dit komt niet alleen voor bij de in de auto aanwezige ISO stekker, maar ook bij de Caraudio/1-DIN Navi’s.
Veelal moeten bij Opel/Vauxhall en VAG modellen de posities A4 en A7 verwisseld worden om een juiste aansluiting op de Caraudio/Navigatie te verkrijgen. Ook bij franse merken komt dit voor.
On/off logic
Er zijn autoradio’s die on/off logic (kunnen) gebruiken (bv. Philips/VDO), daartoe moeten dan A4 en A7 worden gewisseld.
B-BLOK
Voor het aansluiten van de luidsprekers, geheel volgens de ISO Standaard. Hierop zijn geen uitzonderingen bekend.

B1 = + rechts achter
B2 = - rechts achter
B3 = + rechts voor
B4 = - rechts voor
B5 = + links voor
B6 = - links voor
B7 = + links achter
B8 = - links achter
Kleuren zijn indicatief, er zijn ook andere kleuren in gebruik dan wel alleen nummers op de draden. Bij de aangegeven kleuren hebben de onderste draden (even nummers) een zwarte band op de draad.
Let op: De min (-) draden mogen nooit aan elkaar geknoopt, en ook niet aan de massa van de auto gelegd worden.
C-BLOK
Dit blok is niet ISO genormeerd.
Het wordt gebruikt voor het aansluiten van cd-wisselaar, line-out, carkit en CAN-bus.
Bij een aantal auto’s wordt dit blok gebruikt voor de bediening van de radio/CD-wisselaar via het stuurwiel.
Daarnaast wordt de groene C2 stekker mede gebruikt voor de communicatie tussen de radio en een eventueel aanwezige (aparte) navigatie computer.

C1 gele stekker, line-out, gebruikelijke uitvoering
1 = line-out links achter
2 = line-out rechts achter
3 = line-out massa
4 = line-out links voor
5 = line-out rechts voor
6 = geschakelde +12V uit, voor sturing van de versterker ; Bij Becker Navi's: line-out Subwoofer
C2 groene stekker, telefoon/data
7 = VDO: D2B- ; BlauPunkt: Tel+
8 = VDO: Tel+
9 = VDO: Tel-
10 = VDO: D2B+ ; VDO PC: TMC+
11 = VDO: Rem. Control-
12 = VDO: Rem. Control+ ; VDO PC: TMC- ; BlauPunkt: Tel-
Dit zijn enige uitvoeringen, er komen ook andere configuraties voor. Bij Becker Navi's wordt deze C2 stekker gebruikt voor de aansluiting van een specifieke Becker CD wisselaar.
C3 blauwe stekker, wisselaarsturing
13 = CD Data-in
14 = CD Data-uit
15 = massa
16 = +12V continu
17 = +12V geschakeld
18 = CD-changer line-in massa
19 = CD-changer line-in L
20 = CD-changer line-in R
Dit is een voorbeeld, er komen ook andere configuraties voor.
Bij Becker Navi's zitten op deze stekker o.a. de LF telefoon ingang en de AUX ingangen. Zie specifieke Becker instructies.
Let op: De bovenstaande opgaven zijn met zorg samengesteld. Er kunnen echter altijd fouten in voorkomen, dan wel situaties zijn in een auto waarbij afgeweken wordt van deze opgave.
Zorgvuldigheid en extra controle is dus altijd noodzakelijk.
De NHS accepteert geen enkele aansprakelijkheid in deze.