Riekus schreef:JW,
Dat is dan verschillend bij Teleatlas en Navteq. Teleatlas krijgt het blijkbaar wel voor elkaar om met een veel recentere database te werken.
Technisch gezien klopt het verhaal van Navteq volgens mij ook niet helemaal Dat database hoeft qua inhoud helemaal niet bevroren te zijn om er met een toepassing - VDO SW - naar te laten kijken. Als de inrichting (tabellen, veld-lengtes en relaties tussen tabellen) maar vastligt... Ik vind het een beetje een gezochte reden van navteq !
Groet,
Riekus
Dáár ligt dan wellicht één van de mogelijke oplossingen om tot een (veel) kortere doorlooptijd te komen. Daarvoor zijn er echter twee partijen nodig die dit zo willen doen, en vervolgens afspraken willen maken hoe die latere invulling gestalte moet krijgen.
Ik ken het fenomeen maar al te goed uit m'n eigen professie, waarbij er besluiten genomen moesten worden over het in productie nemen van een nieuw product, terwijl de ontwikkeling in feite nog niet afgerond was.
Hoog lopende discussies over het al-dan-niet bevroren en vrijgegeven zijn van een (gedeelte) van het product met een langere doorlooptijd in de productie. Inclusief verwijten over gebrek aan flexibiliteit en luie inkopers, je had ze moeten meemaken

Maar toch, wil je de totale "time to market" niet onmogelijk lang maken, zul je naar (deels) parallelle procesen toe moeten. En als geschreven, dat vraagt goede afstemming tussen de partners, en bereidheid tot het nemen van risicos en het accepteren van een gedeelde verantwoordelijkheid voor optredende missers. En met name dat laatste is een heel moeilijk stuk van het verhaal, en zeer geliefd voer voor juristen
Bovenstaande gedachtegang is er eentje gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Of die ook zó geldt in het proces kaart DB en Navi SW dat weet ik niet. Misschien kan en hopelijk wil Navteq er iets over schrijven...
Het feit dat de TeleAtlas DB op de C-IQ DVD ruim twee maanden jonger is (begin juni tov eind maart) zou een gevolg kunnen zijn van een dergelijk op gang komend proces. Maar nogmaals, dat is speculatie mijnerzijds, gebaseerd op een projectie van een procesgang in een geheel andere bedrijfstak
Groet,
JW