ik ben nieuw op dit forum en zie enorm veel informatie voorbij komen over navigaties.
Ik heb iets nog niet gevonden en dat is of een Alpine inbouw naviagtie DVD type APN2 Navtec afhankelijk is van de speed puls.
Het systeem heb ik op de gekocht via marktplaats voor een Honda FRV een uniek type dus. Ik heb de volledige draadboom uit elkaar gehaald en verminderderd tot een paar aansluitingen die voldoende waren om het systeem in te bouden. Alles werkt nu incl de stuurbediening voor het geluid. De DVD wordt goed ingeladen. De GPS vind 8 GPS signalen. Ik kan via de kaart zoeken en toevoegen aan favorieten. De richting van de auto werkt ook goed. Er is één vervelend gevalletje. De gevonden adres waar je start blijft in beeld staan. het maakt niet uit of je rijd. Je ziet wel de richting van de auto veranderen ( de pijl) op de kaart maar deze blijft op hetzelfde punt staan. Komt die nu door de puls. Als ik de toetsen combinatie indruk geeft deze alles groen aan en OK en kan vervolgens verder naar alle instellingen.
Dus wie o wie weet hoe je dit kunt verhelpen dat de pijl mee gaat op de kaart en dat de GPS de juiste locatie aangeeft.
Wim Schilperoort