Inbraak

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
AntondeG
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:18

Inbraak

Bericht door AntondeG »

Gisteren 27/7 werden we wakker gebeld door de buurman dat er was ingebroken in onze auto. Schade.: zijraam vernield, lakschade aan de deur, dashboard aardig vernield en natuurlijk is de RNS 510 en ook het schermpje van de nokia carkit meegenomen. Direct natuurlijk de verzekering en politie gebeld en aangifte gedaan. Auto is goed verzekerd incl acc verzekering. We hebben zeker wel 3 weken kunnen genieten van de RNS. Eind van de dag (ik stond bij carglas) belde de politie of ik even langs wilde komen. Daar aangekomen kreeg ik de mededeling dat alles was gevonden (netjes verpakt in een tas) en zoals het er er uitziet is er verder geen schade aan unit of carkit. Waarschijnlijk waren ze gestoord en hebben ze de spullen verstopt (1 straat verder) om de spullen later weer op te halen. De eigenaar van de tuin vond de spullen en heeft ze netjes afgegeven op het politie buro. Ik was inmiddels al bezig om naar een unit te kijken waarvan het front kan worden afgenomen maar door de vonds van de spullen gaat dit "helaas" niet door. Nu het volgende dilema. Ik heb geen problemen met de unit maar wel met de angst dat ze weer langskomen en weer dezelfde schade veroorzaken om hem alsnog mee te nemen. Ik ben al aan het kijken voor een alarm (suggesties zijn welkom) en ga waarschijnlijk mijn ramen laten blinderen om het wat moeilijker te maken om de raam in te slaan. Ik heb helaas al heel wat verhalen gelezen op dit forum wat betreft het ontvreemden van de navigatie units maar heb nog niet echt de ultieme oplossing (behalve nooit meer een navagatie te laten plaatsen) om dit in de toekomst te verkomen. (ps volgens het schadebedrijf zijn er in de afgelopen maand 60 inbraken geweest in onze omgeving mbt navigatie systemen (ik weet natuurlijk niet of dit overdreven is) Ik was er om 0830 uur en na mij kwam er nog een man binnen (Subaru impreza waarvan het slot was geforceerd en zijn pioneer navigatie was meegenomen) De eigenaar zelf van het schade bedrijf heeft een 2 dins nav waarvan het frontje kan worden afgehaald.


Alvast bedankt voor de suggesties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat aantal is niet overdreven, vrees ik. Zie de andere berichten daarover op dit forum. En op buitenlandse fora is daar ook een boel over te lezen, dit is bepaald geen NL-probleem alleen :twisted:

Een oplossing is er niet echt, het graveren is gesuggereerd maar ook daar staan vraagtekens bij. Een klasse 2 inbraakalarm is ook geen definitieve barière, helaas.
Emiel heeft kortgeleden geschreven over een staaf die voor de unit geplaatst kan worden. Of het al uitgevoerd en in de handel is weet ik niet.

Mijn inschatting is dat de automobiel fabrikanten over zullen gaan op systemen zoals de TomTom Carminat, met gescheiden bediening en vast ingebouwd scherm. Ook Peugeot en Citroën bieden goedkope Navi's in zo'n uitvoering, uiteraard zijn er meer die dit doen. Dan vaak nog wel met een stevig prijskaartje daaraan gekoppeld, de ontwikkelingen gaan echter snel.

Ik ben benieuwd hoe VAG dit gaat aanpakken bij toekomstige modellen. Voor de huidige generatie biedt dit echter geen soelaas :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gewoon een VDODayton PC5200 nemen en een los afneembaar scherm mpnteren op een dashboardvoet
Heb je ook nog eens een veel betere navigatie dan de 510
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Bericht door nomad »

Er zijn diverse manieren om de inbrekerts het een stuk lastiger te maken. Ik heb zelf ook een aantal inbraakvertragende maatregelen ingevoerd en na een eerste inbraak kan ik zeggen dat het werkt. Alleen een kapotte ruit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

nomad schreef:Er zijn diverse manieren om de inbrekerts het een stuk lastiger te maken. Ik heb zelf ook een aantal inbraakvertragende maatregelen ingevoerd en na een eerste inbraak kan ik zeggen dat het werkt. Alleen een kapotte ruit.
....dat beginnen we al gewoon te vinden.... :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20

Bericht door nomad »

JW schreef:
nomad schreef:Er zijn diverse manieren om de inbrekerts het een stuk lastiger te maken. Ik heb zelf ook een aantal inbraakvertragende maatregelen ingevoerd en na een eerste inbraak kan ik zeggen dat het werkt. Alleen een kapotte ruit.
....dat beginnen we al gewoon te vinden.... :twisted:

Groet,
JW
Ja ik ben er al bijna blij mee. Als de columbus er nog maar in zit :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”