JW schreef:Die 1000 Euri die hij er voor betaald heeft steekt inderdaad wél af tegen die prijzen. Want veel van de prijzen op die link betreffen de kale NAX983HD, zonder headunit dus.
Daar krijg je wél TMC-Pro voor, altijd plezierig. Maar als ik het goed heb is ook de Kenwood daarmee uitgerust.
Ik ben overigens wel benieuwd welke Kaartversie er bij twisterdevil in zit, die duitse sites praten over Navteq Q4/2007, niet erg recent dus.
Groet,
JW
Je kan hem via ebay kopen in GB. Hij staat nu zelf bij ebay.co.uk voor 729 pond te koop. Ik zelf heb toen nog 799 pond betaald. De pond was toen bijna gelijk aan de euro. Dit exclusief bluetooth. Dit aangeschaft voor 50 euro en ipod kabel aangeschaft ergens anders in gb shop voor 30 pond. Dus totaal nog geen 1000 euro. Dit is de max983hd het completesysteem met headunit en gloednieuw.
Deze versie die hij verkoopt is de nieuwste versie met update firmware COEH08-04" deze versie is niet te vinden in nederland of DE op clarion site. Het kaart materiaal is ook nieuwer op deze versie. Namelijk 2008/2009. Welk kwartaal staat er niet bij. Zoals ik al aangaf hij herkent wegen die pas een half jaar geleden open zijn gegaan, die menig kaartmateriaal nog niet kende.
Over de intergratie met bluetooth en ipod kan ik ook alleen maar heel tevreden zijn. Alles werkt gewoon erg goed.
Zoals ik al zei ik denk dat geen 2 din (misschien allpine) kan tippen aan het geluid. Het is tenslotte een multimediasysteem en niet alleen een navigatiesysteem.
Als je de voorkeur geeft aan kwaliteit en grafisch systeem moet je op deze manier voor een max983hd kiezen. Wil je een systeem met veel update mogelijkheden voor kaarten kies dan voor de kenwood. Dat is mijn mening.
Ik vind de multimedia mogelijkheden en het grafischweergave van kaartmateriaal belangrijker, dan het elke maand up to date van kaarten hebben.