MS4400 defect
-
- Junior Member
MS4400 defect
Ik heb zo'n 4 maanden een MS4400 in mijn bezit. Heeft tot 2 weken terug probleemlooos gewerkt.
Deze zat gemonteerd in een auto die ik tweede hands heb gekocht.
Geen factuur van de MS4400 en de garage wist me alleen te vertellen dat de MS4400 door de vorige eigenaar was gemonteerd.
Navigeren ging niet meer. Bij alle navigatie beelden was een uitroepteken te zien, en de tekst "niet beschikbaar"
Bij het aanzetten kreeg je al gelijk de melding dat een of meerdere navigatie onderdelen niet werken.
Navi ID toonde alleen maar vraagtekens. Radio en cd/mp3 speler werkten wel goed.
Toch maar opgestuurd naar Continental / VDO na telefonisch overleg met VDO.
Uiteindelijk heeft het bedrijf MBSE2E de 4400 in behandeling genomen.
En wat schets mijn verbazing, binnen 1 week een andere 4400 retour gestuurd gekregen.
Totaal aan kosten 88,10 euro, en deze 88 euro zijn ook direct weer gecrediteerd aan mij.
Dus geen kosten en een goed werkende 4400 retour!
Blijkbaar een bekend probleem ofzo. Ben het hier op het forum 1 keer tegengekomen. Ook toen is bij die persoon de set omgerolen.
Het is, volgens het reparatieverslag, de EEprom sectie. Ik denk niet meer te repareren.
Ik vind het een uiterst klantvriendelijke actie van VDO! Perfect!
Deze zat gemonteerd in een auto die ik tweede hands heb gekocht.
Geen factuur van de MS4400 en de garage wist me alleen te vertellen dat de MS4400 door de vorige eigenaar was gemonteerd.
Navigeren ging niet meer. Bij alle navigatie beelden was een uitroepteken te zien, en de tekst "niet beschikbaar"
Bij het aanzetten kreeg je al gelijk de melding dat een of meerdere navigatie onderdelen niet werken.
Navi ID toonde alleen maar vraagtekens. Radio en cd/mp3 speler werkten wel goed.
Toch maar opgestuurd naar Continental / VDO na telefonisch overleg met VDO.
Uiteindelijk heeft het bedrijf MBSE2E de 4400 in behandeling genomen.
En wat schets mijn verbazing, binnen 1 week een andere 4400 retour gestuurd gekregen.
Totaal aan kosten 88,10 euro, en deze 88 euro zijn ook direct weer gecrediteerd aan mij.
Dus geen kosten en een goed werkende 4400 retour!
Blijkbaar een bekend probleem ofzo. Ben het hier op het forum 1 keer tegengekomen. Ook toen is bij die persoon de set omgerolen.
Het is, volgens het reparatieverslag, de EEprom sectie. Ik denk niet meer te repareren.
Ik vind het een uiterst klantvriendelijke actie van VDO! Perfect!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Veel berichten op fora gaan over problemen, ook hier. Of over leveranciers die niet doen wat ze eigenlijk zouden moeten doen.
Daarom is het goed zo'n verhaal te lezen. Zeker omdat het hier een leverancier betreft die zich uit de after-market sector gaat terugtrekken.
En er zijn al enige sceptici op dit forum die schreven: VDO laat je gewoon in de steek. Nee dus, VDO komt z'n "verplichtingen" na
Groet,
JW
Daarom is het goed zo'n verhaal te lezen. Zeker omdat het hier een leverancier betreft die zich uit de after-market sector gaat terugtrekken.
En er zijn al enige sceptici op dit forum die schreven: VDO laat je gewoon in de steek. Nee dus, VDO komt z'n "verplichtingen" na
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
IK heb pas een ms4400 2e hands gekocht en heb ook echt 100% precies hetzelfde probleem als hierboven.
Radio/cd werkt perfect maar als ik wil navigeren doet hij niks en bijna alle menu's zijn uitgeschakeld met uitroepteken.
Ook bij navi-id alleen maar vraagtekens.
Hoop dat iemand me echt kan helpen want anders zou ik niks aan die ms4400 hebben. Heb ook al geprobeerd contact op te nemen met VDO maar krijg steeds nummer niet in gebruik en bij e-mail geen antwoord.
Hoop dat iemand me kan helpen of een e-mail of telefoon nr van vdo kan plaatsen.
alvast bedankt.
Radio/cd werkt perfect maar als ik wil navigeren doet hij niks en bijna alle menu's zijn uitgeschakeld met uitroepteken.
Ook bij navi-id alleen maar vraagtekens.
Hoop dat iemand me echt kan helpen want anders zou ik niks aan die ms4400 hebben. Heb ook al geprobeerd contact op te nemen met VDO maar krijg steeds nummer niet in gebruik en bij e-mail geen antwoord.
Hoop dat iemand me kan helpen of een e-mail of telefoon nr van vdo kan plaatsen.
alvast bedankt.
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik ben perfecr geholpen door uiteindelijk mbse2e
Misschien dat je hun eens kunt bellen.
http://www.mbse2e.nl/
Succes.
Misschien dat je hun eens kunt bellen.
http://www.mbse2e.nl/
Succes.
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor reparaties binnen de garantieperiode
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb een vervangend exemplaar gekregen zonder kosten.
Buiten de garantie en zonder overleg factuur / aankoopbewijs.
Buiten de garantie en zonder overleg factuur / aankoopbewijs.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan zijn ze nog klantvriendelijker dan ze op de website al aangeven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Met VDO heb ik toch wel soortgelijke ervaringen. Een navicomputer pc5500 was defect (na de garantie). Probleemloos omgeruild (zonder kosten). Na 1,5 jaar ging de laser van deze nieuwe pc kapot.... geen enkel probleem, nieuwe laserunit erin en voila. Kosten ... je gokt het al .. niets.
Kortom, VDO heeft dan wel de ontwikkelingen van nieuwe hardware gestopt .. de service is en blijft OK.
Kortom, VDO heeft dan wel de ontwikkelingen van nieuwe hardware gestopt .. de service is en blijft OK.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de reacties. Heb het systeem opgestuurd naar EBK na telefonisch contact.
Hoe lang denken jullie dat ik me ms4400 kwijt ben ?
Hoe lang denken jullie dat ik me ms4400 kwijt ben ?
Hide post links |
-
- Junior Member
Als je rekening houdt met 3 weken valt hewt alleen maar mee als het eerder is.
In mijn geval heeft het maar 1 week geduurt.
Laat nog even weten t.z.t. wat er aan de hand was en hoe het opgelost is of wordt.
In mijn geval heeft het maar 1 week geduurt.
Laat nog even weten t.z.t. wat er aan de hand was en hoe het opgelost is of wordt.
Hide post links |
-
- New Member
Me MS4400 na 2 weken weer terug hoefte niks te betalen . De rom versie die er nu opstaat is 7.20. Nu heb ik eerst me oude 2005 kaarten erin gestopt. En daarna nieuwe 2008 die 2005 pakt die wel maar die 2008 kan die elke keer maar niet installeren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Vreemd omdat de latste versie 7.30 isDe rom versie die er nu opstaat is 7.20.
Hide post links |
-
- New Member
hoe zou ik aan een 7.30 kunnen komen. Of moet ik die kopen bij navco voor €40. Ook vind ik het raar nadat ik een 2005 cd erin heb gedaan hij geen 2008 kan instaleren
Hide post links |
-
- Senior Member
De 2005 cd is een C-IQ cd en die werkt nog met het oude systeem.
Die van 2008 is een Supercode CD die pas werkt nadat je toestel is vrijgeschakeld door het ingeven van een te kopen Supercode.
Maar die zou je bij de aankoop van de 2008 cd erbij gekregen moeten hebben
Die van 2008 is een Supercode CD die pas werkt nadat je toestel is vrijgeschakeld door het ingeven van een te kopen Supercode.
Maar die zou je bij de aankoop van de 2008 cd erbij gekregen moeten hebben
Hide post links |
-
- New Member
Als het goed is is het toestel vrijgeschakeld. Als ik de kaarten van 2008 erin doe pakt die ze soms nu wel als ik eerst een 2005 erin doe en daarna weer 2008 doet die het nu wel weer soms.
Maar hij geeft dan steeds de error van kaarten moeten geïnstalleerd worden. Als ik dan op ok druk, komt die steeds maar niet in het installatie menu om de kaarten te instaleren. Maar dan springt die soms wel door en navigeert hij gewoon. Andere momenten geeft die een error.
Maar hij geeft dan steeds de error van kaarten moeten geïnstalleerd worden. Als ik dan op ok druk, komt die steeds maar niet in het installatie menu om de kaarten te instaleren. Maar dan springt die soms wel door en navigeert hij gewoon. Andere momenten geeft die een error.
Hide post links |
-
- Senior Member
Waar woon je, ten naaste bij? Ik heb de 7.3 hier en kan 'm voor je inspelen. Dan kunnen we gelijk even kijken hoe dat met die SC kaart zit.de j schreef:hoe zou ik aan een 7.30 kunnen komen. Of moet ik die kopen bij navco voor €40. Ook vind ik het raar nadat ik een 2005 cd erin heb gedaan hij geen 2008 kan instaleren
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor het aanbod, maar ik woon in een uithoek van nederland (Netaan Nederland tegen de Belgische grens).JW schreef:
Waar woon je, ten naaste bij? Ik heb de 7.3 hier en kan 'm voor je inspelen. Dan kunnen we gelijk even kijken hoe dat met die SC kaart zit.
Groet,
JW
Zou je misschien wel weten hoe ik aan die 7.30 versie zou kunnen komen.
Of misschien zou je misschien die 7.30 kunnen rippen en op rapidshare of iets dergelijks kunnen plaatsen. Sorry , ik weet dat ik dit niet volgens de regels mag vragen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de CD zit Copyright en er staat op: No part of this CD may be reproduced, stored.....
Nee dus.....
Waar zit je ergens tegen de NL-B grens aan? Als dat aan de Brabantse/Zeeuwse kant richting Antwerpen is, is er wellicht een mogelijkheid. Of in de buurt van Helmond dan wel Oosterhout?
Groet,
JW
Nee dus.....
Waar zit je ergens tegen de NL-B grens aan? Als dat aan de Brabantse/Zeeuwse kant richting Antwerpen is, is er wellicht een mogelijkheid. Of in de buurt van Helmond dan wel Oosterhout?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Heb een update kunnen regelen via internet een orginele. Nu heb ik deze geprobeerd te instaleren na 55 min was die nog niet klaar. Werd er een beetje ongeduldig van heb het contact uitgezet. Nu start dat K*******k ding niet meer op.
Ik weet het super dom maar weet iemand een oploassing ?
Ik weet het super dom maar weet iemand een oploassing ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Weet je zeker dat die update een origineel is? Er is nogal wat, knap gemaakte namaak in omloop, met de nodige problemen
Je kunt het meestal zien aan de belettering rond het gat, en ook aan de wijze waarop de print daar goed doorloopt. En uiteraard ook aan de wijze waarop de lees-zijde er uit ziet, als je daar een verschil ziet van binnen naar buiten, is het een kopie.
Gaat de CD er nog wel uit?
Groet,
JW
Je kunt het meestal zien aan de belettering rond het gat, en ook aan de wijze waarop de print daar goed doorloopt. En uiteraard ook aan de wijze waarop de lees-zijde er uit ziet, als je daar een verschil ziet van binnen naar buiten, is het een kopie.
Gaat de CD er nog wel uit?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie, cd gaat er ook niet meer uit.
Was een beetje eigenwijs en iemand op een andere site zij dat die nog een orginele cd had liggen die hij niet meer gebruikte en die wou hem wel voor €5 opsturen en zonder echt erop te letten er snel ingedaan. Hij gaat nu wel aan maar blijft op intializing staan.
Was een beetje eigenwijs en iemand op een andere site zij dat die nog een orginele cd had liggen die hij niet meer gebruikte en die wou hem wel voor €5 opsturen en zonder echt erop te letten er snel ingedaan. Hij gaat nu wel aan maar blijft op intializing staan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Probeer eens de CD er uit te krijgen door de knop ingedrukt te houden terwijl je het contact aanzet. Voordien moet het toestel wel een kwartiertje uitgestaan hebben. Soms lukt het dan.
Als dat gelukt is moet je kijken of het systeem nog werkt, zonder CD er in te stoppen.
Groet,
JW
Als dat gelukt is moet je kijken of het systeem nog werkt, zonder CD er in te stoppen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Update: Heb de cd eruit zien te krijgen door het apparaat open te maken. Helaas als ik het apparaat aanzet blijft die nog steeds op inzializing staan en kan ik er geen cd indoen of uithalen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe ziet die CD er uit?
Ben je er zeker van dat het een origineel is, zie m'n verhaal hierboven?
Overigens, eerder schreef je
Groet,
JW
Ben je er zeker van dat het een origineel is, zie m'n verhaal hierboven?
Overigens, eerder schreef je
Wat let je om 'm opnieuw op te sturen?de j schreef:Me MS4400 na 2 weken weer terug hoefte niks te betalen . De rom versie die er nu opstaat is 7.20. Nu heb ik eerst me oude 2005 kaarten erin gestopt. En daarna nieuwe 2008 die 2005 pakt die wel maar die 2008 kan die elke keer maar niet installeren.
Groet,
JW
Hide post links |