JW schreef:Pedro Notten schreef:Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??
Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99.
Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro
Dat instellen van die hoek gaat als ik het goed heb bij de 4X00 serie in stapjes van 5 graden (klopt dat inderdaad?), en er is dan een marge van +/- 5graden. Oftewel, met een ingestelde hoek van 10 graden is alles OK wat tussen 5 en 15 graden zit. Dus als de inbouw hoek in werkelijkheid 5 graden is, zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Maar een verandering naar 5 graden inbouwhoek is op zich natuurlijk niet verkeerd, baat het niet dan schaadt het ook niet
Groet,
JW
Hallo JW/Gentry,
Ik heb in eerste instantie gegevens gecontroleerd via instellingen code 6330 zoals JW heeft aangegeven.
Onderstaand de feiten:
* tachopuls = OK
* richting = D(rive) 0f R(everse) en dat geeft systeem goed aan als ik auto in de betreffende versnelling schakel
* als ik stil sta staat puls/snelheid op 0, dat is dus goed
* als ik rij laat systeem dit eveneens goed zien
* GPS-status = 3d pos (geen idee wat dit wil zeggen)
* temp = 29 graden Celcius
* accu (V) = NOAPP (geen idee wat dit betekent)
* problemen lezen = geen defect.
Veder ook meteen hellingshok opnieuw ingesteld van 10 graden naar 1 graad. Vervolgens weer stuk gereden ( 20 min.) en gekeken wat resultaat is. En wat denk je...
Gedurende de rit merk ik dat het systeem steeds beter reageert en het spoor vasthoudt. Ik ben terug naar huis gereden met werkelijk weer perfecte navigatie. Waarschijnlijk is verkeerd ingestelde hellingshoek toch de oorzaak geweest. (overigens kun de deze hoek telkens met 1 graad instellen, dus best wel nauwkeurig)
Ik hoop dat dit probleem hiermee definitief verholpen is.
Dankzij dit forum en natuurlijk jullie tips is er weer een gelukkige navigator.
Toppie!
Groet,
Pedro