Goede avond
ik heb een scherm van de vdo/dayton nl de mm5000/00
ik zou deze willen aansluiten op een ps2
echter de aansluitingen van voeding en massa voor het scherm kloppen niet ofwel zie ik iets over het hoofd
ik heb op deze site gekeken bij de info van dit scherm
de pinbezetting heeft andere kleuren bij mij maar dan nog aangezien ik de juiste pinnen aansluit brandt het ledje niet
is de signaal lijn 5volt dc ook nodig hiervoor?
wie kan er mij helpen?
scherm mm5000/00 aansluiten op ps2
-
- New Member
-
- Moderator
Volgens mij is daar een speciale box voor, meende uit mijn hoofd iets van mi2100.
Anders is er wellicht ook nog de mogelijkheid gebruik te maken van de 3.5 mm plug aan de zijkant van de monitor ?
Edit : viewtopic.php?t=519
Anders is er wellicht ook nog de mogelijkheid gebruik te maken van de 3.5 mm plug aan de zijkant van de monitor ?
Edit : viewtopic.php?t=519
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
da zou wel gemakkelijker zijn met zo een box inderdaad
ik krijg het ook niet aangesloten zelfs de plus en massa voor het schermpje niet
die 3.5mm plug aan de zijkant welke functie heeft die dan?
sorry als het stomme vragen zijn maar ik ken er nog niet zoveel van
alvast bedankt voor de info
ik krijg het ook niet aangesloten zelfs de plus en massa voor het schermpje niet
die 3.5mm plug aan de zijkant welke functie heeft die dan?
sorry als het stomme vragen zijn maar ik ken er nog niet zoveel van
alvast bedankt voor de info
Hide post links |
-
- Senior Member
het makkelijkst is om een MI 2100 multimedia box te kopen, op de MI 2100 kun je weer je PS2-dvd speler aansluiten en evt een achteruitrijcamera. De voeding van de MI2100 zorgt er ook voor dat het scherm voeding krijgt en dus het PS2-dvd signaal / achteruitrijcamera.
voor info zie
http://www.vdodayton.com/index2.aspx?ni ... &status=n3
voor info zie
http://www.vdodayton.com/index2.aspx?ni ... &status=n3
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je het scherm hebt aangesloten op een VDO-Dayton navigatiecomputer dan kan je bv een dvd speler of PS2 aansluiten op de 3,5mm plug aan de zijkant van je scherm.graicoupai schreef:die 3.5mm plug aan de zijkant welke functie heeft die dan?
Let wel op dat het scherm altijd zijn voeding moet krijgen via de stekker aan de achter-/onderkant van het scherm.
Dit kan je inderdaad het beste doen door een navigatiecomputer of MI2x00 aan te sluiten.
Hide post links |
-
- New Member
alvast bedankt voor jullie uitleg
maar toch heb ik nog een bijkomend vraagje in verband met de voeding voor het schermpje
er zouden volgens het schema van deze site 2 plussen en 4 massa's zijn en dan ook nog een 5v signaal lijn maar die signaal lijn heb ik die nodig of hoe moet ik alles aansluiten ?
heeft iemand ervaring bij dit schermpje om te schakelen naar dvd of ps2 of dergelijke?
maar toch heb ik nog een bijkomend vraagje in verband met de voeding voor het schermpje
er zouden volgens het schema van deze site 2 plussen en 4 massa's zijn en dan ook nog een 5v signaal lijn maar die signaal lijn heb ik die nodig of hoe moet ik alles aansluiten ?
heeft iemand ervaring bij dit schermpje om te schakelen naar dvd of ps2 of dergelijke?
Hide post links |
-
- Moderator
Begrijp ik het goed dat waar het op neer komt, is dat je wel zo'n schermpje hebt maar geen navigatie systeem ?
(dit ivm de voeding vraag)
Ik denk dat de voeding pinnen met een Horizontale en Verticale as te maken hebben, en daarom dubbel zijn uitgevoerd.
Eerlijk gezegd, ik denk dat het gewoon wijzer is om goedkoop zo'n MI2100 box te vinden, alles in één keer opgelost, en als extra een achteruitrij camera monteren.
(makkelijk praten voor mij natuurlijk, zou namelijk niet weten wat zo'n boxje zou moeten kosten, zat er overigens ook niet een aansluiting voor een TV tuner op zo'n box vraag ik mij nu ineens af ?)
(dit ivm de voeding vraag)
Ik denk dat de voeding pinnen met een Horizontale en Verticale as te maken hebben, en daarom dubbel zijn uitgevoerd.
Eerlijk gezegd, ik denk dat het gewoon wijzer is om goedkoop zo'n MI2100 box te vinden, alles in één keer opgelost, en als extra een achteruitrij camera monteren.
(makkelijk praten voor mij natuurlijk, zou namelijk niet weten wat zo'n boxje zou moeten kosten, zat er overigens ook niet een aansluiting voor een TV tuner op zo'n box vraag ik mij nu ineens af ?)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- New Member
juist ik heb inderdaad alleen het schermpje
ik zou zo een box kunnen kopen aan halve prijs maar ik zou het zonder box willen aansluiten om zo weinig mogelijk plaats in beslag te nemen van de auto
maar men vraag is en blijft dus is de aansluiting correct als ik die van de site neem of heb ik die 5v signaal lijn nodig om een impuls te geven aan het scherm?
vriendelijke groeten
ik zou zo een box kunnen kopen aan halve prijs maar ik zou het zonder box willen aansluiten om zo weinig mogelijk plaats in beslag te nemen van de auto
maar men vraag is en blijft dus is de aansluiting correct als ik die van de site neem of heb ik die 5v signaal lijn nodig om een impuls te geven aan het scherm?
vriendelijke groeten
Hide post links |
-
- Senior Member
De MI2100 box neemt minimale ruimte in en zorgt voor een degelijke constructie en minder kans op sluiting ed.
Maar goed, hier het schema van de stekker van het MM5000 scherm.
Zover ik kan zien moet het zo:
Pen 3, 7 en 9 zijn massa
Pen 12 is de geschakelde +
Pen 15 en 16 zijn constant plus
Ik neem geen verantwoording voor de juistheid van hetgeen hierboven staat, de afbeelding is wel juist, die komt bij VDO vandaan.
ik heb thuis nog een stekker liggen waarmee ik dit destijds op mijn MM5000 scherm in de brillenbak van mijn 307 had aangesloten
Maar goed, hier het schema van de stekker van het MM5000 scherm.
Zover ik kan zien moet het zo:
Pen 3, 7 en 9 zijn massa
Pen 12 is de geschakelde +
Pen 15 en 16 zijn constant plus
Ik neem geen verantwoording voor de juistheid van hetgeen hierboven staat, de afbeelding is wel juist, die komt bij VDO vandaan.
ik heb thuis nog een stekker liggen waarmee ik dit destijds op mijn MM5000 scherm in de brillenbak van mijn 307 had aangesloten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
dank je voor de info
ik ga deze avond toch eens proberen van het aan te sluiten
ik hou van risico's
ik laat jullie morgen nog iets weten of het gelukt is
in ieder geval hartelijk dank aan allen