In navolging van het volgend bericht op:
viewtopic.php?t=4898
even dit ,
Sinds een paar dagen doet mijn navi heel raar. Voorbeeld gisteren ben ik zonder problemen naar Parijs geweest. Toestel valt wel regelmatig zonder stroom. Zet hem dan gewoon op via de " on " knop en navigatie gaat gewoon verder.
Maar na Parijs had ik nog een rit naar Best, De Waal in Nederland. Heb alle gegevens ingetypt in Brugge. Het uitrekenen van de route heeft geduurt tot aan de Belgisch/Nederlandse grens in Postel eer hij het adres gevonden had. Icoontje met vermelding Cd bleef heel die tijd knipperen natuurlijk.
Ben een paar keer gestopt en adres opnieuw ingevoerd resultaat altijd hetzelfde. Kreeg zelfs op een bepaald moment de melding " navigatie CD1 invoeren " terwijl deze er al altijd had ingezeten. Met heel veel moeite de cd eruit gekregen om eens na te kijken en daarna er terug ingestopt maar probleem bleef tot aan de grens. Speelt de warmte hier ook een rol ?
De snelheidswijzer van mijn auto valt de laatste dagen ook regelmatig uit, dus terwijl ik bv 120 km/u rij geeft de wijzer plots 0 km/u aan. Heeft dit met elkaar te maken misschien ??
In de garage kreeg ik als antwoord dat het de warmte was die mijn snelheidsmeter zo deed flippen
Indianapolis doet heel raar
-
- Normal Member
Indianapolis doet heel raar
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb hetzelfde gehad met een 7820 HS. Nwe SW kan soms helpen maar ben bang dat het Elst (audio-service, het Nederlandse Becker service punt, via je dealer natuurlijk) wordt, nieuw binnenwerk als je nog garantie hebt hetgeen ik aanneem.....Afkloppen op blank hout, enorme problemen gehad, tot twee keer toe nieuw binnenwerk, nu al halfjaar probleemloos...
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb hetzelfde gehad met een 7820 HS. Nwe SW kan soms helpen maar ben bang dat het Elst (audio-service, het Nederlandse Becker service punt, via je dealer natuurlijk) wordt, nieuw binnenwerk als je nog garantie hebt hetgeen ik aanneem.....Afkloppen op blank hout, enorme problemen gehad, tot twee keer toe nieuw binnenwerk, nu al halfjaar probleemloos...
Hide post links |
-
- Moderator
ALs je snelheidsmeter ook terug naar 0 valt is er duidelijk iets met je autoelektronica aan de hand. Sleutelen aan je becker zal dan niet veel helpen. Ik zou de dealer maar eens gaan bezoeken met de vraag of hij de autodiagnosestekker aansluit om te zien of er ergens een storing is (geweest).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit, en ook het vorige draadje doorlezend kom ik tot de slotsom dat er echt iets mis is met de aansluitingen.Gene schreef:ALs je snelheidsmeter ook terug naar 0 valt is er duidelijk iets met je autoelektronica aan de hand. Sleutelen aan je becker zal dan niet veel helpen. Ik zou de dealer maar eens gaan bezoeken met de vraag of hij de autodiagnosestekker aansluit om te zien of er ergens een storing is (geweest) .
Dat wegvallen van de spanning, een raar verhaal over contactslot en "belasten van de computer", wegvallen van de snelheidsmeter, alles duidt op een verkeerd inbouwen van het systeem.
Dringend advies aan SNAP: zoek een deskundig inbouw station op, voor je het weet heb je nog veel meer ellende. Dit is de enige weg nu de Peugeot dealer niet mee wil werken omdat hij de Indy niet geleverd heeft zoals je schrijft.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Hallo allemaal,
ben uiteindelijk eens te rade gegaan bij een onafhankelijke autodealer. Wat blijkt nu. Na die controle in mijn peugeot garage laatst moeten ze een olieleiding niet goed aangesloten hebben. Regelmatig druppelde er olie op de stekker van de boordcomputer daar waar de snelheidsmeter wordt aangestuurd. Dus de wijzer sloeg regelmatig tilt door die olie waardoor ik geen puls kreeg naar mijn navi toe.
Hij heeft die stekker eens grondig afgekuist, de olieleiding nu goed aangesloten en nu rij ik terug al 2 dagen rond zonder problemen. Wat eigenlijk een paar druppeltjes olie kunnen doen.
Hij heeft er ineens ook een iso stekker tussengestoken om het probleem met de boordcomputer op te lossen.
Dus hopelijk blijft hij nu goed werken maar daaraan zie je mensen, dat het soms afhangt van een paar details hoor.
ben uiteindelijk eens te rade gegaan bij een onafhankelijke autodealer. Wat blijkt nu. Na die controle in mijn peugeot garage laatst moeten ze een olieleiding niet goed aangesloten hebben. Regelmatig druppelde er olie op de stekker van de boordcomputer daar waar de snelheidsmeter wordt aangestuurd. Dus de wijzer sloeg regelmatig tilt door die olie waardoor ik geen puls kreeg naar mijn navi toe.
Hij heeft die stekker eens grondig afgekuist, de olieleiding nu goed aangesloten en nu rij ik terug al 2 dagen rond zonder problemen. Wat eigenlijk een paar druppeltjes olie kunnen doen.
Hij heeft er ineens ook een iso stekker tussengestoken om het probleem met de boordcomputer op te lossen.
Dus hopelijk blijft hij nu goed werken maar daaraan zie je mensen, dat het soms afhangt van een paar details hoor.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Hide post links |
-
- Senior Member
Nou nou, wat een verhaal. Goed dat je eens te rade gegaan bent bij een andere en kennelijk goede dealer.snap schreef:Hallo allemaal,
In elk geval plezierig te lezen dat het nu goed gaat, zó hoort het ook
Hou je ons op de hoogte van je ervaringen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G -