...nog niet af...
Zelfgemaakte mkm1150
-
- Moderator
-
- Moderator
Bijna af, en inmiddels voorbereid voor electrische bediening (op foto verwijderd)
Bovenaanzicht
Halverwege
Volledig & gekanteld
Volledig & gekanteld & gedraaid
Dankzij A-Symetrische as wordt er een draai/kantel truuck uitgehaald
De hoogte is gelijk aan die van een autoradio
Dat geldt dus ook voor de breedte
...en de hoogte...
Bovenaanzicht
Halverwege
Volledig & gekanteld
Volledig & gekanteld & gedraaid
Dankzij A-Symetrische as wordt er een draai/kantel truuck uitgehaald
De hoogte is gelijk aan die van een autoradio
Dat geldt dus ook voor de breedte
...en de hoogte...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Moderator
damn, werkt goed, maar niet in een Renault25
De radio staat onder een hoek van 20 graden, maar er is ook nog zoiets als een soort 'overhang' van het dashboard, dus terug naar de tekentafel en strijkplank (=mijn workmate )
De radio staat onder een hoek van 20 graden, maar er is ook nog zoiets als een soort 'overhang' van het dashboard, dus terug naar de tekentafel en strijkplank (=mijn workmate )
Hide post links |
-
- Senior Member
Tsjesses, al die moeite dus even voor niks
Het zag er allemaal zo veel belovend uit, moet je nu helemaal van voren af beginnen?
Succes, en prettige kerstavond en dagen.
JW
Het zag er allemaal zo veel belovend uit, moet je nu helemaal van voren af beginnen?
Succes, en prettige kerstavond en dagen.
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Wanner krijgen we een "live" demo
Produktie datum al bekend ?
Verkoopprijs
Produktie datum al bekend ?
Verkoopprijs
Hide post links |
-
- Moderator
Zo dan, we laten ons natuurlijk niet kisten, dat is voor de monitor bestemd...
De hele zwik verbouwd, nadeel is dat omdat de volgorde van schanieren en kantelen is veranderd, deze nu alleen geschikt is voor auto's waarbij de din-schacht onder een hoek staat.
De eerste was juist beter voor auto's waarbij de radio nogal plat gemonteerd wordt.
----
Onder deze hoek moet de monitor staan wanneer de zwik is ingebouwd
Hier was een kogelgewricht gewenst, maar die heb ik niet, dus dan maar creatief zijn met draadeinden en hoekstukjes
Zodat alles om alles kan scharnieren
Hij zou eventeel nog lager gemonteerd kunnen worden
Wat je met een oud stukje gordijnrail niet kunt doen, glijd soepeler en gelijkmatiger, alleen nog even invetten
Een een nooddekseltje, welke nog vervangen gaat worden
De hele zwik verbouwd, nadeel is dat omdat de volgorde van schanieren en kantelen is veranderd, deze nu alleen geschikt is voor auto's waarbij de din-schacht onder een hoek staat.
De eerste was juist beter voor auto's waarbij de radio nogal plat gemonteerd wordt.
----
Onder deze hoek moet de monitor staan wanneer de zwik is ingebouwd
Hier was een kogelgewricht gewenst, maar die heb ik niet, dus dan maar creatief zijn met draadeinden en hoekstukjes
Zodat alles om alles kan scharnieren
Hij zou eventeel nog lager gemonteerd kunnen worden
Wat je met een oud stukje gordijnrail niet kunt doen, glijd soepeler en gelijkmatiger, alleen nog even invetten
Een een nooddekseltje, welke nog vervangen gaat worden
Hide post links |
-
- Senior Member
Zozo, da's al weer snel in- en op orde
Ben heel benieuwd om 't in levende lijve te zien, dus die GM afspraak moeten we maar gauw maken.
Veel plezier met het vervolg van de klus...
JW
Ben heel benieuwd om 't in levende lijve te zien, dus die GM afspraak moeten we maar gauw maken.
Veel plezier met het vervolg van de klus...
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Moderator
yes yes yes....
Werkt perfect, ga alleen de railtjes vervangen voor soepeler lopende
Hide post links |
-
- New Member
inderdaad ziet er goed uitwmp schreef:yes yes yes....
ben aan het overwegen of ik dit nabouw of dat mega bedrag ga uitgeven.
nogmaals je bij een doe hetzelfzaak van die kleine rails met inbgebouwde lagers, misschien een welkome aanvulling voor jouw ontwerp
pc 5110 + mm5000
Hide post links |
-
- Moderator
Klopt. die railtjes zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!!!
Maar ik wil je best helpen hoor, ik knutsel graag.
Enige punt is dat die railtjes meestal te lang zijn, dus ingekort moeten worden.
Ik heb een potje JW-vet gebruikt, dat is op siliconen basis en wit van kleur, het glijdt nu zo soepel dat ik nog geen behoefte heb één-en-ander te vervangen.
Maar inderdaad, het kan beter, zo is bijvoorbeeld mijn dekseltje vervangen voor één in de kleur van mijn dashboard, zodat jet het haast niet meer ziet, en heb ik een handel gemaakt om één en ander makkelijker uit de slede te krijgen.
Het werkt allemaal super, en dat voor een fractie van de prijs (al moet je de 'research' kosten danwel onder rubriek 'hobby' declareren.... ) Maar dat heb ik nu gedaan, dus pluk de vruchten ervan zou ik zeggen.
Maar ik wil je best helpen hoor, ik knutsel graag.
Enige punt is dat die railtjes meestal te lang zijn, dus ingekort moeten worden.
Ik heb een potje JW-vet gebruikt, dat is op siliconen basis en wit van kleur, het glijdt nu zo soepel dat ik nog geen behoefte heb één-en-ander te vervangen.
Maar inderdaad, het kan beter, zo is bijvoorbeeld mijn dekseltje vervangen voor één in de kleur van mijn dashboard, zodat jet het haast niet meer ziet, en heb ik een handel gemaakt om één en ander makkelijker uit de slede te krijgen.
Het werkt allemaal super, en dat voor een fractie van de prijs (al moet je de 'research' kosten danwel onder rubriek 'hobby' declareren.... ) Maar dat heb ik nu gedaan, dus pluk de vruchten ervan zou ik zeggen.
Hide post links |
-
- Senior Member
WMP schreef:
Nou ja, dan gelijk maar de correctie dat het hier Teflon-vet betreft, en da's voor dit soort doeleinden inderdaad een geweldig spul.
Groet,
JW
Zozo, worden hier zomaar bedrijfsgeheimen openbaar gemaakt, welliswaar met bronvermelding, maar toch?Ik heb een potje JW-vet gebruikt, dat is op siliconen basis en wit van kleur, het glijdt nu zo soepel dat ik nog geen behoefte heb één-en-ander te vervangen.
Nou ja, dan gelijk maar de correctie dat het hier Teflon-vet betreft, en da's voor dit soort doeleinden inderdaad een geweldig spul.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
<slijmmodus>
ach, teflon <--> JW , zodra je het gebruikt loopt het altijd gesmeerd
</slijmmodus>
ach, teflon <--> JW , zodra je het gebruikt loopt het altijd gesmeerd