MS5000 - SW 7.6
1. Dat op de cd (wellicht is heeft deze geen capaciteit genoeg, maar op de systeems met dvd lijkt me dat geen probleem) met de database van de Telefoongids/Goudengids. Je hebt dan werkelijk alle bij de hand, zowel telefoonnummers, faxnummers en natuurlijk een super uitgebreide reisinformatie/bijzondere bestemming.
2. Een knop voor herbereken route. Wanneer je afwijkt van de route (als je bijvoorbeeld zeer bekend bent in een plaats) zal het navigatiesysteem je zo snel mogelijk weer op de gewenste route willen plaatsen. Vaak is dit niet het snelste/kortste. Met een herbereken toets zal de route opnieuw worden bepaald (momenteel doe ik dat handmatig door eerst een van de andere opties in routekeuze te kiezen, en daarna direct weer terug te gaan naar de oorspronkelijk instelling van routekeuze).
3. Meerdere routes tegelijk laten berekenen. Er zal na afloop van de berekening een totaal overzicht moeten komen van de diverse routes met afstand en reistijd (bij kortste route zal dit wel lang duren
![Crying or Very sad :cry:](./../images/smilies/icon_cry.gif)
).
4. Het zal handig zijn als aan ierdere weg een soort code komt van de mate van comfort. Het is misschien wel leuk om de kortste of snelste route te kiezen, maar als die over een weg gaat waar vreselijk veel drempels inzittten, dan is het comfort ver te zoeken.
5. Een optie van de schaalindeling waarin hij de vollige nog te rijden route, maximaal laat zien.
6. Aangeven op scherm wat de maximale snelheid op bepaalde weg is (wanneer de matrix borden op de snelweg 70 km/h aangeven, zal het helemaal mooi zijn wanneer die via TMC wordt doorgegeven, zodat de maximale snelheid realtime is).
7. Mogelijkheid om d.m.v. bijvoorbeeld een usb-stick, de ingevoerde data-base op een pc op te slaan of te bewerken. Na bijvoorbeeld diefstal (dank aan het gilde), ben je minstens 2 uur bezig om weer die tientallen adressen op te slaan.
8. Meer opties in de statusregel in de onderste regel tegelijk aan te zetten. Momenteel zijn dat er maar 2.
9. Een soort 'leer functie' die aan of uit gezet kan worden. Over het algemeen zal men op ma t/m vr 's ochtends en 's avond dezelfde route rijden; bij het aanzetten van het systeem zal de eerst de vraag moeten komen om men naar een bepaalde plaats wil rijden, aangezien op die dag en rond dat bepaalde tijdstip, vaak die bestemming wordt gekozen.
10. Dat het navigatiesysteem een unieke code uitzendt (bijvoorbeeld elk uur) om zijn plaats bepaling door te geven. I.v.m. diefstal zal het navigatiesysteem te achterhalen zijn.