Ik wil op mijn MR 6000 een achteruit rij camera monteren.
Dat er een extra interface tussen mijn navigatie pc en radio moet had ik al begrepen.
(Staan op marktplaats voor zo'n € 85,- )
Maar wat voor camera moet ik er tussen zetten?
Ik heb op verschillende sites gekeken. De ene zegt dat er alleen PAL en de andere NTSC camera's aan mogen.
Welke kan er op mijn MR 6000?
Of wie weet er waar inbouw kleurencamera's te koop zijn die S-video aansluiting hebben en op mijn MR 6000 passen?
Welke camera op een MR6000
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Als ik daar goed kijk is dat het originele VDODayton interface en daar past zonder adapterkabeltje uitsluitend de VDO camera aan. Het is ook nogal aan de prijs. Ik zie nu trouwens net dat de advertentie is verwijderd. Nu zie ik de diverse IF van Navinc voor € 85. Bij Navco kost een splinternieuwe met garantie € 90. Hiervan weet ik pertinent dat ze goed werken. Neem altijd de V5, daarmee kun je veel meer (o.a. een DVD-speler of TV aansluiten) en heb je geen adapterkabeltjes meer nodig.Dat er een extra interface tussen mijn navigatie pc en radio moet had ik al begrepen.
(Staan op marktplaats voor zo'n € 85,- )
Je zult een PAL moeten nemen. In combinatie met je huidige installatie werkt een NTSC niet.De ene zegt dat er alleen PAL en de andere NTSC camera's aan mogen
Neem er altijd één die om te schakelen is van gewoon beeld naar spiegelbeeld.
Er zijn vele camera's te koop maar er zijn maar heel weinig goede.
De meeste schieten tekort in lichtgevoeligheid. Wil je een camera die heel gevoelig is, dan betaal je daar tegen de € 200 voor. En die cameraatjes waar een ring met LED'jes om heen zit voor verlichting zijn ook niet spectaculair in hun beeldpresentatie in het donker. Daarnaast is er nog de zichthoek die belangrijk is. Die varieert bij de diverse typen tussen de 90 en 140 graden. De laatste geeft een sterk vertekend fish-eye beeld waar je bij wijze van spreken wel voorwerpen vlak achter de auto mee kunt zien, maar niet inschatten hoe ver weg ze zijn.
Gebruik je hem bijv. voor het aankoppelen van een caravan dan is een hoge positie heel aantrekkelijk maar weer onhandig met montage. Bij montage in de bumper of naast kentekenplaat zie je veel maar wordt de lenskap zeer snel vuil en raakt makkelijk beschadigd door krassen in bijv de wasserette.
Camera's met S-video aansluiting zijn van een volledig ander prijsniveau dan wat je met een auto voor ogen hebt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-