Wat is de beste instelling voor auto/caravan combi
-
- Starting Member
Wat is de beste instelling voor auto/caravan combi
Hallo,
We gaan zaterdag op vakantie en nu voerde ik vanavond de route in. Met de instelling snelste route kom ik op 2 uur en 225 km en met de instelling kortste route kom ik op 2 uur 15 minuten en 130 kilometer. Als ik dan in het geval van de korste route op de kaart kijk, gaat het systeem je ook door steden heen door woonwijken sturen ipv de hoofdwegen. Is het zo dat het systeem de optie 'kortste route' erg letterlijk neemt? En wat is de beste instelling voor de auto/caravan combi?
Lammert
vdo5000 met tmc en VDO TA benelux 2007/2008
We gaan zaterdag op vakantie en nu voerde ik vanavond de route in. Met de instelling snelste route kom ik op 2 uur en 225 km en met de instelling kortste route kom ik op 2 uur 15 minuten en 130 kilometer. Als ik dan in het geval van de korste route op de kaart kijk, gaat het systeem je ook door steden heen door woonwijken sturen ipv de hoofdwegen. Is het zo dat het systeem de optie 'kortste route' erg letterlijk neemt? En wat is de beste instelling voor de auto/caravan combi?
Lammert
vdo5000 met tmc en VDO TA benelux 2007/2008
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt, kortste is "langs een lineaal". Dat zou ik dus maar niet doen.
Kortste is handig op korte afstanden, als je al in de stad bent of zo. Voor de rest gewoon "snelste" nemen, en als je dan niet via autowegen wilt rijden zet je "vermijden snelwegen" aan.
Wat je wel kunt doen is je snelheidspercentage op iets van 80% zetten, dan klopt je ETA beter.
Groet,
JW
Kortste is handig op korte afstanden, als je al in de stad bent of zo. Voor de rest gewoon "snelste" nemen, en als je dan niet via autowegen wilt rijden zet je "vermijden snelwegen" aan.
Wat je wel kunt doen is je snelheidspercentage op iets van 80% zetten, dan klopt je ETA beter.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Kan dat dan, die optie 'vermijd snelwegen' bij de vdo5000? Laatste SW update.
Lammert
Lammert
Hide post links |
-
- Senior Member
Goeie vraag..... ik dacht van wel, maar weet het niet zeker meer. Of heet het soms: secundaire wegen of zo?vdo5000 schreef:Kan dat dan, die optie 'vermijd snelwegen' bij de vdo5000? Laatste SW update.
Lammert
Ik rij inmiddels ruim drie jaar met een 5500 en die heeft het in elk geval wel.
Kun je het (even) checken?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Bij de VDO 5000 zou de juiste instelling in mijn geval moeten zijn: snelste route + secundaire wegen aanvinken?
Lammert
Lammert
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb net even zitten kijken bij mijn MS 5500.vdo5000 schreef:Bij de VDO 5000 zou de juiste instelling in mijn geval moeten zijn: snelste route + secundaire wegen aanvinken?
Lammert
Daar kun je als criterium kiezen: snelst, kortst, snelweg of secundaire weg, één van de vier dus. Dat is bij jou ook zo
Daaroverheen kan ik bepalen of ik veerdiensten, tunnels en/of tolwegen wil vermijden. Die laatste kan bij jou ook.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Meer smaken als deze kent de MS5000 helaas niet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
Het zetten van de 80% berekening (zie citaat van JW) is meer dan genoeg. Dit doe ik zelf nl ook als ik met de caravan op stap ga. De berekende aankomsttijd klopt dan redelijk tot goed. Uiteraard is het e.e.a. afhankelijk van files, pauze, snelheid enz. Maar de ATA wordt constant aangepast.
Ik zou zeker niet kiezen voor kortste route. Je komt dan vermoedelijk, zeker in het buitenland, over allerlei vreemde binnenweggetjes. Zeker met een caravan is dat niet altijd prettig.
In ieder geval prettige vakantie.
Ik zou zeker niet kiezen voor kortste route. Je komt dan vermoedelijk, zeker in het buitenland, over allerlei vreemde binnenweggetjes. Zeker met een caravan is dat niet altijd prettig.
In ieder geval prettige vakantie.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Normal Member
Wat die "kortste route" betreft. Mijn ervaring met de 5000 is dat dat niet echt de kortste route is, zeker niet over een langere afstand. Ik heb op de pc middels Easytravel of MS Autoroute de route vervolgens nagerekend en de 5000 stuurde me toch vrij snel richting snelweg terwijl de echt kortste weg over diverse binnenwegen zou gaan. Met de 5400 het ik het nog niet geprobeerd. Zal dat binnenkort een doen.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt in grote lijnen.
Als je alleen kortste kiest krijg je dat resultaat. Vermijden tolwegen en voorkeur secundaire wegen (MS5000) levert het beoogde resultaat. Anders kom je inderdaad steeds weer op de snelweg terecht.
Als je alleen kortste kiest krijg je dat resultaat. Vermijden tolwegen en voorkeur secundaire wegen (MS5000) levert het beoogde resultaat. Anders kom je inderdaad steeds weer op de snelweg terecht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb met mijn MS5000 in 2001, 2002 en 2003 door Frankrijk getoerd en toen, uiteraard , het eea uitgeprobeerd. Daarbij heb ik gemerkt dat het systeem me, met kort als criterium, diverse keren over uitermate smalle en vaak knap steile weggetjes geleid die zelfs maar ternauwernood verhard waren. Ik kwam wel op m'n bestemming maar onderweg dacht ik vaak: gaat dit wel goed?
Die weggetjes kun je beslist niet rijden met een caravan achter je auto en dus is mijn advies: vermijd in Frankrijk het criterium kort.
Groet,
JW
Die weggetjes kun je beslist niet rijden met een caravan achter je auto en dus is mijn advies: vermijd in Frankrijk het criterium kort.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Gerritje schreef:Klopt in grote lijnen.
natuurlijk heb je daar volkomen gelijk in. Ik had mijn advies moeten completeren met snel.JW schreef:dus is mijn advies: vermijd in Frankrijk het criterium kort.
Dus de combinatie Snel-Secundaire wegen-Tolwegen vermijden zou het gewenste resultaat moeten opleveren.
Maar eea is geenszins een garantie op onbezorgde begeleiding. En zoals JW al schrijft/impliceert, ruim voor dat de verharding ophoudt stoppen en indien mogelijk keren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat zou inderdaad de goede combinatie zijn. Ware het niet dat je die eerste twee niet allebei kunt nemen, het is of-of voor de eerste vier in jouw plaatje.....Gerritje schreef:Gerritje schreef:Klopt in grote lijnen.
Als je alleen kortste kiest krijg je dat resultaat. Vermijden tolwegen en voorkeur secundaire wegen (MS5000) levert het beoogde resultaat. Anders kom je inderdaad steeds weer op de snelweg terecht.natuurlijk heb je daar volkomen gelijk in. Ik had mijn advies moeten completeren met snel.JW schreef:dus is mijn advies: vermijd in Frankrijk het criterium kort.
Dus de combinatie Snel-Secundaire wegen-Tolwegen vermijden zou het gewenste resultaat moeten opleveren.
Maar eea is geenszins een garantie op onbezorgde begeleiding. En zoals JW al schrijft/impliceert, ruim voor dat de verharding ophoudt stoppen en indien mogelijk keren.
En dus zou mijn advies zijn: neem gewoon snelste, en als je geen tolwegen wilt gebruiken vink je dat aan.
Overigens, dat is geen 100% garantie dat je dan nooit op een tolweg uitkomt, zie je manual.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Nu rijd ik al jaren met zo'n ding, heb het caravan-dilemma nooit bij de hand gehad en ook nooit de keuze hoeven maken. Maar ik zie nu pas (tot mijn schande ) dat die combinatie inderdaad niet te maken is.JW schreef:Ware het niet dat je die eerste twee niet allebei kunt nemen, het is of-of voor de eerste vier in jouw plaatje.....
Jammer, het zou zo leuk zijn geweest.
Ook bij de 5200, hoewel nog enkel keuze extra is de combinatie niet mogelijk.
Hide post links |
-
- Moderator
Ben net terug uit Zweden en heb expres 's avonds diverse malen de optie Kort gekozen. Willens en wetens, omdat ik op de smalst haalbare wegen 's avonds* op zoek ging naar elanden en rendieren. De eerste niet gevonden, de tweede wel.
Overigens: wel eens 18 km rechtuit op één en het zelfde bospad gereden? Aparte ervaring hoor (dat hebben we niet eens in NL volgens mij...)
* nb: het bleef voor een groot deel licht 's nachts...
Overigens: wel eens 18 km rechtuit op één en het zelfde bospad gereden? Aparte ervaring hoor (dat hebben we niet eens in NL volgens mij...)
* nb: het bleef voor een groot deel licht 's nachts...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
De beste instelling
Gewoon de snelste route kiezen en geen Tol wegen aanvinken. Je zal dan ook regelmatig over de snel weg rijden.
Dan zal je een minmum aan tol wegen betalen Ik dacht rond de 20€
Tegen de avond stel je dan de korste weg in en je vind mooie Plaatsen om te over nachten.
en s'morgens weer de snelste zonder tolwegen.
Ik doe dit traject 4 maal per jaar Nederland Portugal.
Dan zal je een minmum aan tol wegen betalen Ik dacht rond de 20€
Tegen de avond stel je dan de korste weg in en je vind mooie Plaatsen om te over nachten.
en s'morgens weer de snelste zonder tolwegen.
Ik doe dit traject 4 maal per jaar Nederland Portugal.
Camper Burstner 2012 Pioneer AVIC-F30BT met Camera
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1