Vraag over update ms5400, MO5712 en gebruik van Navteq BNL

BMWcerv
New Member
New Member

Vraag over update ms5400, MO5712 en gebruik van Navteq BNL

Bericht door BMWcerv »

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een BMW gekocht uit 2004 met een ingebouwd VDODatyon navigatiesysteem.
De BMW dealer gaf aan dat de navigatie wel werkt maar de auto zonder supercode wordt geleverd. Die kon ik
bij de dealer voor 200 euro laten installeren. Bij aflevering kreeg ik wel een europapack mee uit 2004 maar goed die werkte niet ivm de ontbrekende supercode.

Omdat ik net zelf een Navigon 8110 had gekocht, had ik eigenlijk geen behoefte aan de ingebouwde VDO en zeker
niet om 200 euro uit te geven voor een supercode. Ik was voornemens om het VDO systeem uit te bouwen.

Toen ik de auto ging halen, bleek er geen 12v aansluiting in te zitten. Dus geen voeding voor m'n Navigon, daarom toch maar kijken of ik VDO kan gebruiken.
Al met al ben ik gaan surfen op zoek naar het hoe en wat met die supercode. Al gauw bleek dat VDO van C-IQ was afgestapt en dat er een firmware update gedaan moet worden. Daarna kan ik een kaart kopen en zou het moeten werken. Eventueel kan met een gratis supercode (na de OS upgrade) het systeem codevrij geschakeld worden.

Op internet kwam ik een MO5712 tegen die ik heb geinstalleerd en dat ging goed. Tegelijk heb ik een officiele Navteq
benelux kaart 2009/2010 CD van iemand overgenomen en dacht nu klaar te zijn.
Maar helaas, als ik nu de benelux cd erin doe (in het systeem die inmiddels v9.8 is) geeft hij aan foutieve cd/dvd.
Ik vermoed nu dat de firmware die ik heb gebruikt van een verkeerd land is en daarom de benelux cd niet leest.
Jammer genoeg kom ik net pas achter dit forum en zie ook nu pas dat navco bestaat etc. Maar ja zo wijs was ik
helaas nog niet toen ik op zoek was naar de firmware.

Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand mijn probleem overziet en kan adviseren wat ik het beste kan doen. Naar mijn
idee zou ik een goede MO5712 update moeten doen en dan zou de Navteq beneluxkaart toch moeten werken ?

Graag jullie reacties, ik kijk uit naar meer info over dit verhaal.

Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De update MO5712 heeft niets met het land te maken.
Als deze is geïnstalleerd en het toestel werkt is alles in orde.

Je moet nu alleen een Supercode opvragen a/d hand van je Navi ID http://navigation.teleatlas.com/nl/supercode/

Leg de supercode cd in en voer de code in. Dat is alles
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMWcerv
New Member
New Member

Bericht door BMWcerv »

He Gerritje, dank voor je snelle reactie.
Ik had zojuist (door het forum te lezen) ook de teleatlas site gezien met die NAV-id entry etc. Maar dat betekent dat ik naast de Benelux kaart ook nog een Supercode cd moet zien te bemachtigen ? if yes, hoe kan ik daar aankomen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je zegt dat je van iemand de Benelux kaart 2009/2010 hebt overgenomen
Als dat een Supercode cd is dan ben je al klaar, zo niet dan moet je er een kopen, bij bij Navco
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JBnl
Average Member
Average Member

Bericht door JBnl »

Die supercode cd is de cd die je hebt.
Dus gewoon de supercode invullen en klaar.
Groeten, JB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMWcerv
New Member
New Member

Bericht door BMWcerv »

Ok tnx.
Dat gaat morgen eerst een operatie worden, want bij die europa cd's zat ook een LS5.2 cd. Eerder vanavond heb ik ook geprobeerd om die te laden en zien of ik daar iets mee kan, maar die cd zit nu vast in de pc5400.
Dus het houdt nu even helemaal op totdat ik die gekke cd eruit krijg. Ik heb ook al de onderste stekker (A) los gehad maar hij is er nog niet uitgekomen.
Op het forum zag ik een soortgelijk probleem (vastzitten cd) en die persoon had het frontje er blijkbaar afgehaald om de cd eruit te krijgen. Dat ga ik dan ook maar proberen.
Ik hou jullie op de hoogte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

JBnl schreef:Die supercode cd is de cd die je hebt.
Dus gewoon de supercode invullen en klaar.
Dat is nu juist het probleem: Tegelijk heb ik een officiele Navteq
benelux kaart 2009/2010 CD
van iemand overgenomen en dacht nu klaar te zijn.

Hij zegt nergens dat het om een Supercode cd gaat :oops:
want bij die europa cd's zat ook een LS5.2 cd
Deze cd is uitsluitend bedoeld om de taal te wijzigen. En die moet je er pas insteken als erom wordt gevraagd.

Ik zou je ten zeerste willen aanraden om te stoppen met willekeurig insteken van onbekende cd's en al jhelemaal als deze "van internet" afkomstig zijn. Het maakt allemaal een wat "onbesuisde" indruk
Als de computer de LS5.2 niet spontaan uitwerpt en je moet hier mee aan de slag, bedenk dan dat elke vorm van geweld, hoe klein ook, tot het vroegtijdig einde van je systeem kan leiden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMWcerv
New Member
New Member

Bericht door BMWcerv »

He Gerritje,
Tja ik geef je helemaal gelijk. Ik heb nu een uitdaging om die cd eruit te krijgen en zodra dat gelukt is kap ik ermee.
Of ik leg een 12v aan voor m'n navigon of ik rij wel naar een dealer om me te helpen. Het is allemaal wat complexer dan ik had ingeschat met die supercode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De dealer kan er helemaal niets mee. Het is geen BMW product en bovendien adviseren deze altijd een ruil-unit
Het overgaan op Supercode is kinderspel waarvoor bij jouw unit niet eens de update MO5712 noodzakelijk was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMWcerv
New Member
New Member

Bericht door BMWcerv »

Ok, voor diegene die dit hebben gevolgd.
Ik had een pc5400 waar een cd in vast zat die er niet meer uit wilde. Deze unit heb ik netjes uitgebouwd en voorzichtig opengemaakt om de cd eruit te halen. Dat ging verder goed.
Daarna ben ik op marktplaats gaan kijken naar een 2de handse pc5400 of andere en zo kwam ik een pc5510 tegen die reeds was voorzien van v9.8 software en tevens dvd's kan lezen in plaats van cd's bij de pc5400.
Uiteindelijk heb ik met die man afgesproken en de pc5510 overgenomen, geinstalleerd cd erin en klaar. Probleem opgelost. De oude pc5400 heb ik daar achtergelaten (lees ingeruild).
Al met al werkt de navigatie nu. Ik heb er veel van geleerd, en wou dat ik dit forum eerder had gevonden want dat had me toch wat try and error bespaard.

Diegene die hebben gereageerd, bedankt. Er is er in ieder geval weer een navigatiegebruiker bij :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 800