Hallo ik ben hier helemaal nieuw!
Ik heb zojuist een Carin overgenomen voor een prikkie (leasemij) en ben wat dat aangaat nog een groentje.
Ik heb alle kabels etc erbij gekregen en rijdt in een Golf 1.8T uit 2002.
Nu heb ik eigenlijk een paar vragen:
- Moet de antenne op het ijzeren plaatje zitten waar hij nu op bevestigd is? (niet heel erg mooi nml.
- Wat is het verschil tussen de 520 & 522? (op mijn scherm kan ik volume, brightness etc. regelen)
- Wil iemand mij hier helpen met de inbouw of is dit een hels karwei en zal ik hem naar de inbouwer moeten brengen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Het serienummer op de comuterkast is:
22SY587/00
9022 015 87009
WA009851
0047035
Dec. 98
Ik heb daarnaast de volgende CD:
NL/BE/LUX (zit er hopelijk in) 98
FR-98
Espa-99
D- 98
D, A, CH, I - 98
Aangezien NL uit 98 is(software) er hier waarschijnlijk alleen de A2 op
Is hier ook nog een iets jongere software voor te krijgen?
Ps. de handleiding kan ik niet downloaden. Klopt dat?
Kan ik iemand anders blij maken met deze cd's?
Alvast bedankt! Groetjes
Vraag over Philips Carin 520/522
-
- New Member
-
- Senior Member
Het typenummer 22SY587/00 duidt op een Carin 522 die zo te zien van 1999 is.
Het hierbij horende scherm is een breedbeeld met 16:9 verhouding
De kaartsoftware is dermate oud dat je alleen de conservator van het navigatiemuseum, als het bestond, er blij mee kan maken.
Hier moet je als de wiedeweerga iets recenters voor aanschaffen als je er mee wilt gaan werken.
Aangezien je naar een inbouwmogelijkheid op zoek bent verwacht ik niet dat je zelf veel expertise op dit gebied hebt. Maar afhankelijk van wat jij bedoelt met "voor een prikkie" konden de kosten van het inbouwen die van de overnameprijs wel eens met 200% te boven gaan.
Je spreekt over een Golf IV van 2002 en daar is geen ruimte onder de stoelen. Je zult de computer dus moeten verbouwen in de achterbak, waarschijnlijk in het reservewiel. Dan moet je om de kabels te leggen en knap weg te werken nogal wat slopen aan drempels, stijlbekleding en dashboard. Daarbij komt wellicht nog een monitorsteun. Een goede kost ruim € 60. Tel hierbij op een aantal 2e hands kaart CD's of een nieuwe voor de Benelux á € 150, dan kom je met inbouw als alle kabels in nieuwstaat zijn en niet afgeknipt toch al gauw aan ruim € 400.
Dan heb je een zeer gedateerd systeem voor een heleboel geld. Jij hebt de portmonnee!
Het loont m.i. eigenlijk alleen voor een echte hobbyist met gouden vingertjes of een heel handig en behulpzaam "vriendje".
Het hierbij horende scherm is een breedbeeld met 16:9 verhouding
De kaartsoftware is dermate oud dat je alleen de conservator van het navigatiemuseum, als het bestond, er blij mee kan maken.
Hier moet je als de wiedeweerga iets recenters voor aanschaffen als je er mee wilt gaan werken.
Aangezien je naar een inbouwmogelijkheid op zoek bent verwacht ik niet dat je zelf veel expertise op dit gebied hebt. Maar afhankelijk van wat jij bedoelt met "voor een prikkie" konden de kosten van het inbouwen die van de overnameprijs wel eens met 200% te boven gaan.
Je spreekt over een Golf IV van 2002 en daar is geen ruimte onder de stoelen. Je zult de computer dus moeten verbouwen in de achterbak, waarschijnlijk in het reservewiel. Dan moet je om de kabels te leggen en knap weg te werken nogal wat slopen aan drempels, stijlbekleding en dashboard. Daarbij komt wellicht nog een monitorsteun. Een goede kost ruim € 60. Tel hierbij op een aantal 2e hands kaart CD's of een nieuwe voor de Benelux á € 150, dan kom je met inbouw als alle kabels in nieuwstaat zijn en niet afgeknipt toch al gauw aan ruim € 400.
Dan heb je een zeer gedateerd systeem voor een heleboel geld. Jij hebt de portmonnee!
Het loont m.i. eigenlijk alleen voor een echte hobbyist met gouden vingertjes of een heel handig en behulpzaam "vriendje".
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ha Gerrit,
Bedankt voor je snelle reactie!
Zo'n vermoeden had ik ook al. Ik heb absoluut geen twee linker handen maar de aansluitingen op de auto (pulse, voedingen etc) daar schiet mijn kennis echt te kort. Dat is net even mijn probleem. Daarnaast hoeft de computer niet perse in mijn reservewiel hoor. Tegen de achterbank aan ik ook ok. De bedradingen etc kan ik zelf wel wegwerken.(wat ik overigens enorm belangrijk vind.
Haha en die ceedee's tja... zo'n donkerbruin vermoedden had ik ook al. Welke cd's passen er eigenelijk allemaal in?
Ps. Zijn er hier geen hobbyisten met gouden vingertjes dan mij met Carin willen helpen dan? (wat klinkt dat
Ik hoor het graag
Bedankt voor je snelle reactie!
Zo'n vermoeden had ik ook al. Ik heb absoluut geen twee linker handen maar de aansluitingen op de auto (pulse, voedingen etc) daar schiet mijn kennis echt te kort. Dat is net even mijn probleem. Daarnaast hoeft de computer niet perse in mijn reservewiel hoor. Tegen de achterbank aan ik ook ok. De bedradingen etc kan ik zelf wel wegwerken.(wat ik overigens enorm belangrijk vind.
Haha en die ceedee's tja... zo'n donkerbruin vermoedden had ik ook al. Welke cd's passen er eigenelijk allemaal in?
Ps. Zijn er hier geen hobbyisten met gouden vingertjes dan mij met Carin willen helpen dan? (wat klinkt dat
Ik hoor het graag
Hide post links |
-
- Senior Member
Alle kaart CD's die geschikt zijn voor Carin/VDODayton Non- C-IQ apparaten van Navteq, TeleAtlas en BMWWelke cd's passen er eigenelijk allemaal in
Laat je niet verleiden tot het los achterin plaatsen tegen de achterbank. De computer moet echt vast staan. Er zit een gyro in dit reageert op elke beweging en als je snel door een bocht gaat waarbij de computer even een schuivertje maakt zit je meteen "off road". Alle aansluitingen vind je in de ISO stekker achter de radio, behalve het achteruitrijsignaal. Dat kun je aftakken van de achteruitrijlichten en daar ook evt. de verlichtingsdraad oppikken van het achterlicht. Alternatief vind je de achteruitrijverlichting in de kabelboom van de A-stijl aan bestuurderskant. Dat is één van de twee blauw/zwarte draden die er in zitten. Even testen met een naaldje in de testpen.
Wegwerken van de bekabeling gaat uitsluitend als je de dorpels weg haalt en het tapijt optilt en dan een groef maakt in de isolatielaag. Om de drie kabels van AB, Monitor en voeding in z'n geheel in de dorpels weg te werken komt iets meer kijken. Denk er om dat als je de computer in de achterbak hebt, de monitorkabel langer dan 2.5 m moet zijn anders krijg je een hele rare monitorpositie. Een lange monitorkabel van 5 m is nodig en kost een paar duiten. ook de andere kabels moeten van die lengte zijn!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Er werd gesproken over montage tegen de achterbank, waarop Gerritje reageerde met:
Deze computer verdraagt geen andere inbouw en kan niet aangepast worden.
Groet,
JW
Voor de goede orde: niet alleen vast maar ook echt 100% horizontaalDe computer moet echt vast staan
Deze computer verdraagt geen andere inbouw en kan niet aangepast worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751