Volume VDO 4900

dikkiedik
New Member
New Member

Volume VDO 4900

Bericht door dikkiedik »

Hallo,
Ik ben in het bezit van een VDO 4900 met software versie 5076 en gebruik de ene keer Navtech en de andere keer Teleatlas. Bij beide systemen is het volume soms veel te hard en ook niet meer te verlagen door op + of - te drukken. Na opnieuw opstarten is het soms weer goed.
Iemand enig idee wat hier tegen te doen is? Het is begonnen nadat de 5076 is geinstalleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Jouw probleem is me onbekend, tot nu toe tenminste.

Je schrijft dat het begonnen is sinds je de 7.6 er op hebt zitten, voor die tijd niet.
En dus is de vraag, wat had je voor software hiervoor, en heb je die CD nog?
Als dat een relatief jonge software is, minimaal 6.9, dan is m'n advies om die er opnieuw op te zetten. Vervolgens een poosje mee rijden en kijken of het dan goed gaat.
En als dat dan O.K. is opnieuw de 7.6 er op zetten.

Net als bij een computer thuis gebeurt het wel eens dat de installatie van software niet helemaal goed gaat. En dan moet je het opnieuw doen.
Bij een Navi computer kan dat het beste door even terug te gaan.

Laat even weten hoe het zit en wat er verder gebeurt.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member

Bericht door Xtreem »

Hallo JW,

Ik heb juist het probleem dat mijn VDO 4150 RS een te laag navigatievolume heeft, weet je ook of de softwarevan dikkiedik op mijn toestel toegepast zou kunnen worden ?
Met vriendelijke groeten,

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Xtreem schreef: Ik heb juist het probleem dat mijn VDO 4150 RS een te laag navigatievolume heeft, weet je ook of de software van dikkiedik op mijn toestel toegepast zou kunnen worden ?

Ramon
Hallo Ramon,

Het is helaas niet mogelijk om die software er bij jou op te zetten.
Heb je verder nog kontakt gehad met VDO over jou probleem ?

Groeten Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member

Bericht door Xtreem »

Beste Han,

Inmiddels heb ik enkele weken geleden contact gehad met een manager van VDO Duitsland, er wordt aan het probleem gewerkt maar men kan niet aangeven hoelang dit nog gaat duren.
Mij duurt het in elk geval te lang.

Inmiddels heb ik ook geconstateerd dat de van de 21 stemmen die op de language cd staan een groot gedeelte het niet doet, en weer andere zijn luider, waarbij mij opvalt dat de nederlandse versie het zachtst klinkt.

Eergisteren kwam ik een parkeergarage uitrijden en had 35 minuten(rijdend)lang de grote brede zwarte pijl op het display,waarbij als ik op de nav. knop drukte er aangegeven werd naar de geplande route te gaan.
De volgende dag de navi opnieuw data ingevoerd en tot mijn grote verbazing als ik een bocht om ging zou het systeem 0 m aan moeten geven maar som varieerde dit van 40 tot 70 meter, wat inhoudt dat het systeem straten te laat of in sommige situaties te vroeg aangaf.
Na een rit van ongeveer 5 km op de snelweg was het systeem weer bij zijn positieven, zal ik het maar noemen.
Maar dit is de eerste keer dat dit gebeurt en heb vaker mijn auto in parkeergarages gezet zonder problemen.
Wat kan de oorzaak zijn van deze storing?
En waarvoor is code 6330?

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

welke software versie heb je? (zie je bij het aanzetten rechts onderin) vermoedelijk zie je 0500 maar er is een nieuwere versie zie eerder topic, er waren namelijk wat problemen met deze oude software versie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

We dwalen af van het onderwerp over de MS4900.
Vragen en antwoorden over de MS4150 graag verder behandelen in het al bestaande of een nieuw topic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • dnx5240bt volume regelen
    door redwoods » 19 dec 2014 08:12 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 552