Een goedemorgen,
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn voor een vertraging in het navigatie systeem zoals deze in mijn auto aanwezig is. Deze loopt zo'n 20 sec achter. Als ik stil sta moet hij nog stoppen op mijn display.
Software 4.9 staat er op en teleatlas Belelux 2004.
Kan het aan een te trage compu liggen of is de GPS module slecht???
Ik weet het niet, hopelijk kan iemand mij helpen.
m.v.g.
Mark Molenaar
Vertraging CarIn 522
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Mark,
Welkom op het forum, we zullen proberen je te helpen.
Je vraag roept een paar weder vragen op:
-Heb je dit systeem al langere tijd in de auto?
-Zo ja, was dit verschijnsel er altijd?
-Hoeveel satellieten ontvang je?
In eerste instantie lijkt het echter toch een kwestie van een niet goed pulssignaal, het doorlopen na een stop zoals ik je verhaal begrijp, duidt daar op.
Laat even weten.
Groet,
JW
Welkom op het forum, we zullen proberen je te helpen.
Je vraag roept een paar weder vragen op:
-Heb je dit systeem al langere tijd in de auto?
-Zo ja, was dit verschijnsel er altijd?
-Hoeveel satellieten ontvang je?
In eerste instantie lijkt het echter toch een kwestie van een niet goed pulssignaal, het doorlopen na een stop zoals ik je verhaal begrijp, duidt daar op.
Laat even weten.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
tnx voor je antwoord
Ook als ik rij heeft ie een achterstand.
Ik heb de auto 2e hands aangekocht met CarIn er in.
Of dit verschijnsel er al was weet ik niet eigenlijk.
Hoeveel sattalieten ik ontvang heb ik ook geen idee van eigenlijk, hoe kan ik dit nazien?
m.v.g.
Mark
Ook als ik rij heeft ie een achterstand.
Ik heb de auto 2e hands aangekocht met CarIn er in.
Of dit verschijnsel er al was weet ik niet eigenlijk.
Hoeveel sattalieten ik ontvang heb ik ook geen idee van eigenlijk, hoe kan ik dit nazien?
m.v.g.
Mark
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
Ik las verderop iets over calibreren......
De accu van die auto is een tijdje overleden zou dit het probleem kunnen zijn en moet hij gewoon opnieuw gecallibreerd worden.....zo ja hoe moet ik dat doen.
m.v.g.
Mark
De accu van die auto is een tijdje overleden zou dit het probleem kunnen zijn en moet hij gewoon opnieuw gecallibreerd worden.....zo ja hoe moet ik dat doen.
m.v.g.
Mark
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Mark,
Mag ik uit je reactie lezen dat dit probleem er al is sinds je deze auto gekocht hebt?
Is je satelliet/GPS symbool groen? Dan heb je voldoende (goede) satellieten om te kunnen navigeren. Als 'ie rood is, niet Het aantal Sat's kun je bepalen door de gele sterretjes te tellen.
Voorts, hoe is de situatie als je het systeem opstart, zit je dan wel op de goede locatie? Of zit 'ie soms ergens anders?
Bij een Carin is het hoogst ongebruikelijk dat je 'm opnieuw moet calibreren, ik heb nog nooit gehoord dat dit uitgevoerd moest worden. De Carin zorgt zelf voor een continue calibratie, al rijdende, dus..
Overigens, je hebt al de laatste SW versie 4.9, dus kun je er niet een andere overheen zetten. Tenzij je eerst naar een oudere terug zou gaan en dan opnieuw 4.9 erop zou zetten, maar dat is als ik het goed heb niet zonder risico. En ik denk ook niet dat het probleem daar zit.
Dus gaan we proberen op een systematische wijze het probleem op te lossen, te beginnen met de hierboven gestelde vragen.
Groet,
JW
Mag ik uit je reactie lezen dat dit probleem er al is sinds je deze auto gekocht hebt?
Is je satelliet/GPS symbool groen? Dan heb je voldoende (goede) satellieten om te kunnen navigeren. Als 'ie rood is, niet Het aantal Sat's kun je bepalen door de gele sterretjes te tellen.
Voorts, hoe is de situatie als je het systeem opstart, zit je dan wel op de goede locatie? Of zit 'ie soms ergens anders?
Bij een Carin is het hoogst ongebruikelijk dat je 'm opnieuw moet calibreren, ik heb nog nooit gehoord dat dit uitgevoerd moest worden. De Carin zorgt zelf voor een continue calibratie, al rijdende, dus..
Overigens, je hebt al de laatste SW versie 4.9, dus kun je er niet een andere overheen zetten. Tenzij je eerst naar een oudere terug zou gaan en dan opnieuw 4.9 erop zou zetten, maar dat is als ik het goed heb niet zonder risico. En ik denk ook niet dat het probleem daar zit.
Dus gaan we proberen op een systematische wijze het probleem op te lossen, te beginnen met de hierboven gestelde vragen.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
Ben ik weer....ik heb het al sinds ik de auto heb.....
Soms doet ie het wel correct trouwens en is ie wel accuraat
Ik heb wel goed verbinding met de sats gemm. zo'n 5 sats tegelijk.
Als ik heb opstart zit ik wel meteen op de goede locatie....
ja ja ......dit is een lastige....lol
Soms doet ie het wel correct trouwens en is ie wel accuraat
Ik heb wel goed verbinding met de sats gemm. zo'n 5 sats tegelijk.
Als ik heb opstart zit ik wel meteen op de goede locatie....
ja ja ......dit is een lastige....lol
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Dit alles zo teruglezende lijkt het er op dat er iets mis gaat bij het verwerken van de puls info. Soms wel, soms niet dus.
Mogelijke oorzaken zijn te vinden aan de kant van de puls zelf, die niet stabiel is of een onregelmatige vorm heeft, dan wel in je Carin computer.
Ik zou beginnen met het eerste, en (laten) kijken waar die puls vandaan gehaald is. Is dat wel een geschikt punt, dus echt daarvoor bedoeld, en niet een ongeschikt punt als een ABS sensor. De goede plek is te vinden op de PETRI site, die je aantreft onder de links op de voorpagina van de NHS.
Al met al wordt het denk ik een beetje een zoektocht, systematisch werken, dan wordt er ongetwijfeld een oplossing gevonden.
Succes,
JW
Dit alles zo teruglezende lijkt het er op dat er iets mis gaat bij het verwerken van de puls info. Soms wel, soms niet dus.
Mogelijke oorzaken zijn te vinden aan de kant van de puls zelf, die niet stabiel is of een onregelmatige vorm heeft, dan wel in je Carin computer.
Ik zou beginnen met het eerste, en (laten) kijken waar die puls vandaan gehaald is. Is dat wel een geschikt punt, dus echt daarvoor bedoeld, en niet een ongeschikt punt als een ABS sensor. De goede plek is te vinden op de PETRI site, die je aantreft onder de links op de voorpagina van de NHS.
Al met al wordt het denk ik een beetje een zoektocht, systematisch werken, dan wordt er ongetwijfeld een oplossing gevonden.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
Hmmmm......dat puls verhaal is misschien wel een goede..
Ik had namelijk een probleem laatst met de compu van de auto.....
Deze ging uitzich zelf namelijk gas geven en toevallig gebeurde het gister weer.....
Niet fijn als er ineens 204 PK gaat brullen.... ...lol
Het probleem lijkt een beetje op wat er onder de de link puls versterkers beschreven staat.....
Hoe kan ik zien waar de puls aan bevestigd is
Ik snap wel wat die puls doet, maar snap nog niet helemaal waar het moet zitten en hoe het eruit ziet
Compu zit trouwens in de achterbak naast de wisselaar.
m.v.g.
Mark
Ik had namelijk een probleem laatst met de compu van de auto.....
Deze ging uitzich zelf namelijk gas geven en toevallig gebeurde het gister weer.....
Niet fijn als er ineens 204 PK gaat brullen.... ...lol
Het probleem lijkt een beetje op wat er onder de de link puls versterkers beschreven staat.....
Hoe kan ik zien waar de puls aan bevestigd is
Ik snap wel wat die puls doet, maar snap nog niet helemaal waar het moet zitten en hoe het eruit ziet
Compu zit trouwens in de achterbak naast de wisselaar.
m.v.g.
Mark
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Mark,
Details van de Bora V6 heb ik niet, wel een ervaring met iets vergelijkbaars.
In mijn vorige Xantia zat een achteraf ingebouwde Cruise Control. En die gaf ook dergelijke verschijnselen, een soort "Marco Bakker effect" dus
Door de fabrikant van die CC is toen een serie testen uitgevoerd, en is er een andere CC ingebouwd met een speciaal filter. Probleem was toen over, nooit meer teruggekomen.
Dus de vraag aan jou: Heb jij een CC in de auto, achteraf ingebouwd? En zoja, was het verschijnsel er dan bij al dan niet ingeschakelde CC?
Groet,
JW
Details van de Bora V6 heb ik niet, wel een ervaring met iets vergelijkbaars.
In mijn vorige Xantia zat een achteraf ingebouwde Cruise Control. En die gaf ook dergelijke verschijnselen, een soort "Marco Bakker effect" dus
Door de fabrikant van die CC is toen een serie testen uitgevoerd, en is er een andere CC ingebouwd met een speciaal filter. Probleem was toen over, nooit meer teruggekomen.
Dus de vraag aan jou: Heb jij een CC in de auto, achteraf ingebouwd? En zoja, was het verschijnsel er dan bij al dan niet ingeschakelde CC?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
ha ha ha arme Marco.....
CC zit er standaard al in.....maar uit het verhaal van de puls versterkers begrijp ik dat het dezelfde puls is die de nav en de CC gebruiken. Er zit een verschil in het soort puls begrijp ik. Accesoires hebben moeitje met het verwerken van de puls..... Verschijnsel gebeurd met CC aan trouwens.
Ik heb voor 19 mei een onderhoudsbeurt staan i.v.m. de mobiteits garantie, heb het probleem van het gas geven ook gemeld. Ze gaan dan de compu uitlezen. Neem aan dat dit dan ook naar voren gaat komen.
Was gister op Full Speed geweest......hebben ze ook leuke instalaties hangen zeg......
Trouwens weet jij of de MFD voor VW beter is dan de CarIn....zie ze 2e hands staan voor 500€ en de CarIn ook.
Kwa uiterlijk is het natuurlijk mooier.....maar funcionaliteit weet ik niet.
gegroet,
Mark
CC zit er standaard al in.....maar uit het verhaal van de puls versterkers begrijp ik dat het dezelfde puls is die de nav en de CC gebruiken. Er zit een verschil in het soort puls begrijp ik. Accesoires hebben moeitje met het verwerken van de puls..... Verschijnsel gebeurd met CC aan trouwens.
Ik heb voor 19 mei een onderhoudsbeurt staan i.v.m. de mobiteits garantie, heb het probleem van het gas geven ook gemeld. Ze gaan dan de compu uitlezen. Neem aan dat dit dan ook naar voren gaat komen.
Was gister op Full Speed geweest......hebben ze ook leuke instalaties hangen zeg......
Trouwens weet jij of de MFD voor VW beter is dan de CarIn....zie ze 2e hands staan voor 500€ en de CarIn ook.
Kwa uiterlijk is het natuurlijk mooier.....maar funcionaliteit weet ik niet.
gegroet,
Mark
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Ja, dat MarcoB effect had ik met de Omega, dan sta je dus fijn met 2 voetjes vol op de rem om het gebakje stil te houden, helemaal niet fijn als aan de andere kant van dat schutboardje 6cylinders 3liter staan te pompen om het van je te winnen, ook niet leuk voor het verkeerslicht met zo'n witte auto naast je met rode en blauwe strepen en disco lampen op het dak, zeker niet wanneer je auto al opvalt vanwege ernstige verlaging en het complete 'foute jongen' pakket erop. Zo'n brullende motor en krakende remmen doen het niet goed bij hen, en lef om hem in zijn neutraal te zetten had ik niet...
ontopic
Maar één en ander lijkt op een verstoorde puls signaal, mijn advies blijft, externe pulsgever, lekker los van de auto electronica houden, de plus en min kan die van mij krijgen, de rest krijgt 'mevrouw' van andere bronnen.
ontopic
Maar één en ander lijkt op een verstoorde puls signaal, mijn advies blijft, externe pulsgever, lekker los van de auto electronica houden, de plus en min kan die van mij krijgen, de rest krijgt 'mevrouw' van andere bronnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 apr 2004 10:22
Tja ze zijn wel happig op getupperwaerde autotjes.....
En ze vinden het wel leuk ook, om een stukje te racen....
Stond laatst naast een normale Passat V6 4M met 2 van die Mavo-Petten erin.....zelfde motor als in mijn Bora......
Raampje open.......ik raampje open......willen die mafkezen ff stukje optrekken......
Heb hem maar dik laten winnen.....ervaring van mijn leven, echt waar.....
Ik heb eigelijk geen idee waar ie de puls nu vandaan haalt..........
Ik ook geen boekjes van de CarIn 522 en ook geen idee wat voor bekabeling er allemaal aan zit....
En waar dit allemaal op aangesloten zit.....
Ik dacht altijd dat het enkel en alleen zoals bij tom tom een gps module was en stroom en een aarde????
Niet dus.....
Wat sluit je allemaal nog meer aan dan??
gegroet Mark
En ze vinden het wel leuk ook, om een stukje te racen....
Stond laatst naast een normale Passat V6 4M met 2 van die Mavo-Petten erin.....zelfde motor als in mijn Bora......
Raampje open.......ik raampje open......willen die mafkezen ff stukje optrekken......
Heb hem maar dik laten winnen.....ervaring van mijn leven, echt waar.....
Ik heb eigelijk geen idee waar ie de puls nu vandaan haalt..........
Ik ook geen boekjes van de CarIn 522 en ook geen idee wat voor bekabeling er allemaal aan zit....
En waar dit allemaal op aangesloten zit.....
Ik dacht altijd dat het enkel en alleen zoals bij tom tom een gps module was en stroom en een aarde????
Niet dus.....
Wat sluit je allemaal nog meer aan dan??
gegroet Mark
CarIn 522
Bora V6 4M
Bora V6 4M
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Ja, dat dacht ik destijds ook toen ik de Carin kocht, maar er zitten dus toch meer draden aan.
Kijk eens in de Handleidingen sectie, daar staat de handleiding van de carin.
Draden zijn plus voor contact, plus na contact, aarde....en dan....pulse draad (in verschillende smaken) achterruitrij draad, verlichting draad, draden voor achterruitrijcamera, afstandbediening, etc. etc.
Gelukkig zijn ze niet allemaal nodig voor een goede werking van één en ander
Kijk eens in de Handleidingen sectie, daar staat de handleiding van de carin.
Draden zijn plus voor contact, plus na contact, aarde....en dan....pulse draad (in verschillende smaken) achterruitrij draad, verlichting draad, draden voor achterruitrijcamera, afstandbediening, etc. etc.
Gelukkig zijn ze niet allemaal nodig voor een goede werking van één en ander
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 okt 2003 11:39
tacho signaal
Goedemiddag allemaal,
Wat ik uit bovenstaande berichten opmaak is dat het tacho signaal instort op het moment dat de cruise control actief is, waardoor het navigatie systeem een te kort aan pulsen krijgt, waardoor de auto een hogere snelheid heeft (werkelijke snelheid) en het navigatie systeem minder "snelheidsignaal" binnenkrijgt en dus minder hard "rijd" en dus gaat achter lopen..
e.e.a. is te verhelpen door een pulsversterker te monteren, bijv. een x39-397000002 van VDO.
Groeten,
Rody
Wat ik uit bovenstaande berichten opmaak is dat het tacho signaal instort op het moment dat de cruise control actief is, waardoor het navigatie systeem een te kort aan pulsen krijgt, waardoor de auto een hogere snelheid heeft (werkelijke snelheid) en het navigatie systeem minder "snelheidsignaal" binnenkrijgt en dus minder hard "rijd" en dus gaat achter lopen..
e.e.a. is te verhelpen door een pulsversterker te monteren, bijv. een x39-397000002 van VDO.
Groeten,
Rody
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: tacho signaal
Dat komt geheel overeen met mijn ervaringen, zie ook m'n verhaaltje hierboven.Rody schreef:Goedemiddag allemaal,
Wat ik uit bovenstaande berichten opmaak is dat het tacho signaal instort op het moment dat de cruise control actief is, waardoor het navigatie systeem een te kort aan pulsen krijgt, waardoor de auto een hogere snelheid heeft (werkelijke snelheid) en het navigatie systeem minder "snelheidsignaal" binnenkrijgt en dus minder hard "rijd" en dus gaat achter lopen..
e.e.a. is te verhelpen door een pulsversterker te monteren, bijv. een x39-397000002 van VDO.
Groeten,
Rody
Daaraan is nog toe te voegen dat de ene auto gevoeliger is op dit punt dan de andere.
Voorbeeld is de Xantia in benzine uitvoering, waarbij de puls net voldoende sterk is om er een Navi aan te hangen. Als je dan ook nog een keer een GALA/SDVC op je radio wilt activeren, of achteraf een Cruise Control inbouwt, kun je problemen krijgen en kan ook de motronic-computer in de fout gaan.
Bij mijn Xantia automaat met een af fabrieks Cruise Control is dit veel minder gevoelig, kennelijk hebben ze daarin een andere pulsgever gemonteerd. De kleur van het draadje is ook anders, dus...
Conclusie, een pulsversterker kan een uitstekende oplossing zijn in zulke gevallen.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751