Ik ben al enkele jaren in bezit van een MS 5000 , die zat vroeger in een mercedes vito , nu heb ik een nieuwe aangekocht (ook vito )en heb zelf het systeem ingeplaatst , is juist het zelfde aangesloten als mijn vorige, nu er is blijkbaar iets misgegaan maar weet niet wat , Ook al sta ik stil op kaart loopt de wagen voor mij uit en doet soms snelheden van 400 km/pu , Ik ben al eens terug gegaan naar de monteur die zulke systeen inbouwd maar hij weet er ook geen raad mee ( waarschijnlijk niet de slimste) nu kan mij iemand op weg helpen om dit probleem op te lossen ? Is het ook normaal dat er maar 1 kabeltje is aangesloten ( op de andere wagen werkte die wel zo )
Groetjes
VDO MS 5000 laat me in de steek
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 jan 2004 12:08
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Welkom op de site, goed dat je de weg gevonden hebt over de grens heen
Je verhaal lezende lijkt het toch in alle opzichten op een onjuist dan wel incompleet aangesloten systeem.
Bij de 'Handleidingen Download' vind je onder VDO ook de aansluitingen van de MS 5000. Laat die zorgvuldig nakijken en sluit alles netjes aan. Niks weglaten wat als noodzakelijk gemerkt staat, dus zeker de puls en de achteruit aansluiten. En de puls dan op de tacho, en niet op de toerenteller zoals het nu lijkt te zijn
En zorgen dat de violette draad niet onderbroken wordt bij het starten.
Als dat allemaal netjes uitgevoerd is zal het probleem vermoedelijk weg zijn.
Laat even weten.
Succes,
JW
Welkom op de site, goed dat je de weg gevonden hebt over de grens heen
Je verhaal lezende lijkt het toch in alle opzichten op een onjuist dan wel incompleet aangesloten systeem.
Bij de 'Handleidingen Download' vind je onder VDO ook de aansluitingen van de MS 5000. Laat die zorgvuldig nakijken en sluit alles netjes aan. Niks weglaten wat als noodzakelijk gemerkt staat, dus zeker de puls en de achteruit aansluiten. En de puls dan op de tacho, en niet op de toerenteller zoals het nu lijkt te zijn
En zorgen dat de violette draad niet onderbroken wordt bij het starten.
Als dat allemaal netjes uitgevoerd is zal het probleem vermoedelijk weg zijn.
Laat even weten.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Wij plaatsen bij de Mercedes Vito altijd een pulsversterker (een API) deze is te bestellen bij http://www.beijerautotechniek.nl probleem wat jij hebt kan namelijk te maken hebben met een 'slechte'puls.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat had ik ook in gedachten, echter toen geschreven werd dat de auto doorreed terwijl 'ie stilstond dacht/denk ik in eerste instantie dat de puls aangesloten was op de toerenteller.beckeronline schreef:Wij plaatsen bij de Mercedes Vito altijd een pulsversterker (een API) deze is te bestellen bij http://www.beijerautotechniek.nl probleem wat jij hebt kan namelijk te maken hebben met een 'slechte'puls.
Het verhaal van de Vito is bekend, ik heb echter begrepen dat maar een aantal typen hier last van hebben, zeker niet allemaal.
Misschien is het om díe reden goed dit topic naar Mercedes te verplaatsen als het inderdaad alleen aan een al-dan-niet API ligt.
Even aankijken.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Hieronder een stukje tekst wat ik van de internetsite van beijer afgehaald hebt (www.in-car.nl, technische site voor inbouwers)
Daar zie je dus ook al dat de kans bestaat dat snelheidssignaal niet helemaal naar nul gaat bij stilstand dus je zou echt een api moeten monteren deze maakt er wel helemaal 0 van.Eerst wat opmerkingen over het snelheidsignaal. Om uberhaupt iets te kunnen meten moet je minimaal 20 km/uur rijden! Als het inductieve (dus niet CAN) ingangsignaal van de klokunit (wit) te zwak is voor je systeem kan een API-S uitkomst bieden. De uitgaande blokpuls van de klokunit kan, ook na pull-uppen, de vervelende eigenschap hebben dat hij niet helemaal nul wordt, maar 0,6 volt. Een API maakt hier wel 0 volt van
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Bij een Mercedes Vito moet je inderdaad een API gebruiken ook al lijkt het een tijd goed te gaan soms onstaan er toch rare problemen.
Het is waarschijnlijk een stomme vraag maar zit er toevallig in de oude Vito niet al een API dat deze achter het tellerhuis zit of zat.
Han
Het is waarschijnlijk een stomme vraag maar zit er toevallig in de oude Vito niet al een API dat deze achter het tellerhuis zit of zat.
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 566
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 631
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 539
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1489
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625