Hallo,
ben nieuw op dit forum en heb net een andere auto gekocht welke is voorzien van een VDO dayton PC5500 navigatiesysteem. Ik heb er van de vorige eigenaar een supercode DVD europa bijgekregen, echter deze krijg ik niet aan de gang. Ik heb er ook een benelux cd bij welke wel goed werkt en heb al wat op dit forum zitten kijken voor een supercode, echter de code welke ik krijg bij het invoeren op de teleatlas site wordt door het systeem niet geaccepteerd, echter in de keuzelijst vind ik ook de 2007 versie welke ik heb dus ook niet, en ik heb dus de 08/09 versie aangeklikt. Ik heb er verder ook geen gebruiksaanwizjing bijgekregen, echter deze krijg ik nog wel nageleverd. Nu zie ik ook dat er al veel over dit systeem geschreven is, en dat het blijkbaar wel een goed systeem is, echter ik zou het graag compleet functioneel hebben voor heel europa, dus met de dvd met 42 landen.
Verder zou ik graag willen weten of de pc5500 een multimediaspeler is waar je ook dvd's op kunt spelen ( omdat de afstandsbediening wel multimedia aangeeft ) en of er mogelijkheden zijn om deze computer idd ( zoals ook al veel over geschreven ) eenvoudig te koppelen is aan een RTI of aftermarket RTI monitor is te koppelen ( auto is een volvo v70 van 2003 ).
Is misschien veel gevraagd in een keer, en ik weet ook niet of ik per vraag een apart bericht moet sturen, echter dan hoor ik dit ook graag. Alvast bedankt voor jullie berichten.
Grtz, Eric
VDO Dayton PC5500
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Het maakt niet uit welk product je invult op de TeleAtlas site. De Supercode die je krijgt is in alle gevallen dezelfde.
Als een code niet wordt geaccepteerd door het systeem is er iets aan de hand.
Kijk eens onder Instellingen-Systeeminformatie-Configuratie wat daar voor gegevens staan
Het is namelijk mogelijk dat je een 5510/PRO is voorzien van een softwareversie die er niet in thuis hoort
In dat geval wordt dan ook de code niet geaccepteerd
Als het echt een 5500 is kan er onder SW 0910, 0940, 0950 of 0980 staan
Als een van deze waarden voorkomt in het geval van een 5510/PRO is het niet goed
Als een code niet wordt geaccepteerd door het systeem is er iets aan de hand.
Kijk eens onder Instellingen-Systeeminformatie-Configuratie wat daar voor gegevens staan
Het is namelijk mogelijk dat je een 5510/PRO is voorzien van een softwareversie die er niet in thuis hoort
In dat geval wordt dan ook de code niet geaccepteerd
Als het echt een 5500 is kan er onder SW 0910, 0940, 0950 of 0980 staan
Als een van deze waarden voorkomt in het geval van een 5510/PRO is het niet goed
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi gerritje,
bedankt voor je antwoord.
Ik ben net weer ff aan het hobbyen geweest, en de unit is een PC5500 ( staat op de computer in de kofferbak ) en de softwareversie is 0980.
Ik heb nogmaals geprobeerd, echter de code pakt hij niet.
Nu heb ik ook al iets gelezen van een softwareupdate om de supercode dvd te kunnen lezen, echter volgens de vorige eigenaar heeft de unit altijd met dvd gewerkt?.
Grtz, Eric
bedankt voor je antwoord.
Ik ben net weer ff aan het hobbyen geweest, en de unit is een PC5500 ( staat op de computer in de kofferbak ) en de softwareversie is 0980.
Ik heb nogmaals geprobeerd, echter de code pakt hij niet.
Nu heb ik ook al iets gelezen van een softwareupdate om de supercode dvd te kunnen lezen, echter volgens de vorige eigenaar heeft de unit altijd met dvd gewerkt?.
Grtz, Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Nou dat is dan duidelijk
Een software update zit er niet meer in De versie 0980 is de allerlaatste en bovendien zou dit geen enkele zin hebbenHet kan ook zijn dat de Supercode al is ingevoerd en dat het toestel de code dan gewoon weigert. Normaliter krijg je dan de mededeling dat je de code niet 2 x in kunt voeren
Verder kan je de code uitsluitend invoeren als er een supercode cd of DVD in het toestel aanwezig is
Is de betreffende DVD wel zeker een Supercode DVD en niet toevallig een C-IQ DVD?
Een software update zit er niet meer in De versie 0980 is de allerlaatste en bovendien zou dit geen enkele zin hebbenHet kan ook zijn dat de Supercode al is ingevoerd en dat het toestel de code dan gewoon weigert. Normaliter krijg je dan de mededeling dat je de code niet 2 x in kunt voeren
Verder kan je de code uitsluitend invoeren als er een supercode cd of DVD in het toestel aanwezig is
Is de betreffende DVD wel zeker een Supercode DVD en niet toevallig een C-IQ DVD?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Eenan schreef:
Of is het misschien een "blanco DVD"?
En welke Benelux CD werkt er wel goed in het systeem, is dat nog een oude C-IQ CD, of een latere Supercode CD?
Groet,
JW
Dat zou dus geen twijfel mogen oproepen, maar toch de vraag: Staat er Supercode gedrukt op die DVD?Ik heb er van de vorige eigenaar een supercode DVD europa bijgekregen
Of is het misschien een "blanco DVD"?
En welke Benelux CD werkt er wel goed in het systeem, is dat nog een oude C-IQ CD, of een latere Supercode CD?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi Gerritje,
ik heb eea nagekeken en jehebt idd gelijk, de dvd welke ik erbij gekregen heb is een C IQ dvd en geen supercode dvd.
Ik ga hier toch nog ff met de vorige eigenaar over aan de gang en hoop dat alles dan in ieder geval werkt.
Als er nog tips zijn aangaande het inbouwen van een (aftermarket) rti monitor welke gekoppeld kan worden aan dit systeem dan houd ik me aanbevolen.
Ziet toch net iets gelikter uit als de monitor voor het dashboard.
In ieder geval alvast bedankt.
Grtz, Eric
ik heb eea nagekeken en jehebt idd gelijk, de dvd welke ik erbij gekregen heb is een C IQ dvd en geen supercode dvd.
Ik ga hier toch nog ff met de vorige eigenaar over aan de gang en hoop dat alles dan in ieder geval werkt.
Als er nog tips zijn aangaande het inbouwen van een (aftermarket) rti monitor welke gekoppeld kan worden aan dit systeem dan houd ik me aanbevolen.
Ziet toch net iets gelikter uit als de monitor voor het dashboard.
In ieder geval alvast bedankt.
Grtz, Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: VDO Dayton PC5500
Om nog even te antwoorden op je andere vragen:eenan schreef:Verder zou ik graag willen weten of de pc5500 een multimediaspeler is waar je ook dvd's op kunt spelen ( omdat de afstandsbediening wel multimedia aangeeft ) en of er mogelijkheden zijn om deze computer idd ( zoals ook al veel over geschreven ) eenvoudig te koppelen is aan een RTI of aftermarket RTI monitor is te koppelen ( auto is een volvo v70 van 2003 ).
Grtz, Eric
De computer/DVD speler is uitsluitend geschikt voor de navigatiesoftware en niets anders.
Het gebruik van dit systeem als onderdeel van een multimediavoorziening vereist een aparte MM-Interface.
Deze zijn niet of nauwelijks te krijgen want ze komen alleen tweedehands voor. Ze zijn wel te bedienen met de toetsen van de reeds aanwezige AB.
Voor de inbouw in een Volvo kun je op zoek naar de andere hierover reeds geschreven bijdragen. Fraaie oplossingen!
Hide post links |
-
- Starting Member
VDO Dayton PC5500 vervolg
Hallo,
heb inmiddels een supercode dvd 2009/2010 op de kop getikt en het systeem werkt verder perfect.
Ik kan alleen de nog te rijden afstand tot de eindbestemming met geen mogelijkheid op het scherm krijgen, en volgens de beknopte gebruiksaanwijzing welke ik heb zou deze onder in het scherm aangegeven moeten worden.
Verder zou ik graag eens in de settings van het apparaat willen kijken, maar hiervoor heb je een toegangscode nodig.
Kan iemand me hieraan helpen en een tip geven hoe ik de nog af te leggen km toch op het scherm krijg?
Zou handig zijn als we zaterdag op vakantie gaan.
Alvast bedankt
Groetjes, Eric
heb inmiddels een supercode dvd 2009/2010 op de kop getikt en het systeem werkt verder perfect.
Ik kan alleen de nog te rijden afstand tot de eindbestemming met geen mogelijkheid op het scherm krijgen, en volgens de beknopte gebruiksaanwijzing welke ik heb zou deze onder in het scherm aangegeven moeten worden.
Verder zou ik graag eens in de settings van het apparaat willen kijken, maar hiervoor heb je een toegangscode nodig.
Kan iemand me hieraan helpen en een tip geven hoe ik de nog af te leggen km toch op het scherm krijg?
Zou handig zijn als we zaterdag op vakantie gaan.
Alvast bedankt
Groetjes, Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
In het Menu kun je naar Monitor/Beeldscherm.
Dáár kun je de aanpassingen maken en de inhoud van de vakjes in de status regels boven en beneden zélf vaststellen.
Die code van het diag-menu is 6330, maar ga daar hooguit kijken en verander daar beslist NIKS. Je zult niet de eerste zijn wiens systeem dan kuren vertoont cq niet meer werkt. En da's wel het laatste dat je wilt, zo vlak voor je vakantie.....
Groet,
JW
Dáár kun je de aanpassingen maken en de inhoud van de vakjes in de status regels boven en beneden zélf vaststellen.
Die code van het diag-menu is 6330, maar ga daar hooguit kijken en verander daar beslist NIKS. Je zult niet de eerste zijn wiens systeem dan kuren vertoont cq niet meer werkt. En da's wel het laatste dat je wilt, zo vlak voor je vakantie.....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 712