VDO Dayton MS5700 hangt

pdiscs
Starting Member
Starting Member

VDO Dayton MS5700 hangt

Bericht door pdiscs »

Nadat het syteem meerdere keren achter elkaar de route moest herberekenen hing het systeem.

De kaart blijft staan op de plek waar het systeem zich ophangt. Zandloper blijft stilstaan. Systeem reageert niet meer op de afstandsbediening, maar wel op de knopjes op het scherm (contrast enz.).

De DVD kan uit de drive worden gehaald (en terug gedaan), maar ook hierop geen reactie!

Pas nadat de auto 10 minuten (uitschakelprocedure) is uitgeweest doet het systeem het weer.

Komt dit bekend voor? Is er een oplossing? Kun je de navigatie computer resetten?

Gaat om een 5700 systeem.
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dit probleem heb ik met de MS5500 ook weleens. Het is dan inderdaad zo dat de monitor nog reageert op de toetsen (harder en zachter enzo), alleen het scherm doet niks meer. Ook de begeleiding doet het nog gewoon (als ie niet moet herberekenen, maar hangt door een andere (misterieuze) oorzaak). Het lijkt erop dat alleen de videokaart hangt. Ik heb dit ook weleens als ik kort op de favorietenknop druk van de afstandsbediening (RC5400) en daarmee naar het INFO-menu ga (om o.a. TMC-zenders te kunnen selecteren, de fileinfo te kunnen bekijken, etc.). De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen, maar ik hoop wel dat dit in een eventuele volgende versie nog wel verholpen gaat worden.

En nu blijkt het dus bij de MS5700 ook voor te komen. Ik ga er gemakshalve even van uit dat je de laatste softwareversie erop hebt staan (V1.2 op dit moment). Als dit niet zo is, laat dat dan even weten a.u.b. Dan zou het bij jou wellicht daaraan kunnen liggen.

En nee, er is geen resetmogelijkheid ofzo (behalve dan de stroom eraf te halen door bijvoorbeeld het contact uit te schakelen). Je zou wel de uitschakelprocedure kunnen verkorten, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pdiscs
Starting Member
Starting Member

Bericht door pdiscs »

Toho_NL schreef:Dit probleem heb ik met de MS5500 ook weleens. ... alleen het scherm doet niks meer. Ook de begeleiding doet het nog gewoon (als ie niet moet herberekenen...
Nou ... de begeleiding doet het niet meer. Het ding hangt echt helemaal. Alleen reageert het systeem nog op de knopjes op het scherm.

Hoe kan ik zien welke software ik op het systeem heb staan?
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

De begeleiding doet het bij jou waarschijnlijk niet meer, omdat ie aan het herberekenen was en dan dus niets meer aan het begeleiden was. Als ie gewoon aan het begeleiding is en dan hangt ie dan blijft bij mij de begeleiding doorlopen. De kaart is echter bevroren...

Je kan je softwareversie zien door (ik weet niet of dit bij de MS5700 hetzelfde gaat, maar bij de MS5500 doe je dit zo) naar 'Instellingen' te gaan, 'Systeeminformatie' te kiezen en dan 'Configuratie' te kiezen. Daar staat dan een rijtje gegevens dat informatie geeft over je systeem. Wellicht zou je jouw gegevens hier neer kunnen zetten? Dan kunnen we je wel zeggen wat je softwareversie is.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pdiscs
Starting Member
Starting Member

Bericht door pdiscs »

Toho_NL schreef:De begeleiding doet het bij jou waarschijnlijk niet meer, omdat ie aan het herberekenen was en dan dus niets meer aan het begeleiden was. Als ie gewoon aan het begeleiding is en dan hangt ie dan blijft bij mij de begeleiding doorlopen. De kaart is echter bevroren...

Je kan je softwareversie zien door (ik weet niet of dit bij de MS5700 hetzelfde gaat, maar bij de MS5500 doe je dit zo) naar 'Instellingen' te gaan, 'Systeeminformatie' te kiezen en dan 'Configuratie' te kiezen. Daar staat dan een rijtje gegevens dat informatie geeft over je systeem. Wellicht zou je jouw gegevens hier neer kunnen zetten? Dan kunnen we je wel zeggen wat je softwareversie is.

Groetjes,

Toho_NL.
Software: 0110

Ik neem aan dat dit dan versie 1.2 is? --> foutje --> Ik bedoel natuurlijk versie 1.1...

Hoe kan ik updaten naar 0120?
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dit betekent dat het versie 1.1 is. Versie 1.2 is de meest nieuwe en die kan je aanvragen bij het C-IQ Service Centre, onder telefoonnummer 00800 99 33 33 33. Je moet dan je navi-id of klantnummer bij de hand hebben en dan kunnen zij ervoor zorgen dat je de CD krijgt / recht op hebt. Deze CD heet MO5712 en daarmee zijn er enkele bugs verholpen voor je systeem. Wellicht brengt dit verbeteringen voor je.

Laat je het ons even weten?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Dit betekent dat het versie 1.1 is. Versie 1.2 is de meest nieuwe en die kan je aanvragen bij het C-IQ Service Centre, onder telefoonnummer 00800 99 33 33 33. Je moet dan je navi-id of klantnummer bij de hand hebben en dan kunnen zij ervoor zorgen dat je de CD krijgt / recht op hebt. Deze CD heet MO5712 en daarmee zijn er enkele bugs verholpen voor je systeem. Wellicht brengt dit verbeteringen voor je.

Groetjes,

Toho_NL.
Als topicstarter een "limited abo" heeft tenminste....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pdiscs
Starting Member
Starting Member

Bericht door pdiscs »

Toho_NL schreef:Dit betekent dat het versie 1.1 is. Versie 1.2 is de meest nieuwe en die kan je aanvragen bij het C-IQ Service Centre, onder telefoonnummer 00800 99 33 33 33. Je moet dan je navi-id of klantnummer bij de hand hebben en dan kunnen zij ervoor zorgen dat je de CD krijgt / recht op hebt. Deze CD heet MO5712 en daarmee zijn er enkele bugs verholpen voor je systeem. Wellicht brengt dit verbeteringen voor je.

Groetjes,

Toho_NL.
OK, ik zal straks meteen bellen. BEDANKT!

En ja ... ik heb een limited abo (2 jaar europa).
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik zei daarom ook '/ of je er recht op hebt'. Dat was inderdaad bedoeld om aan te geven dat je hem niet altijd zomaar krijgt i.v.m. de abonnementsvorm.

Succes ermee en laat je ons even weten of het gelukt is?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pdiscs
Starting Member
Starting Member

Bericht door pdiscs »

Toho_NL schreef:Ik zei daarom ook '/ of je er recht op hebt'. Dat was inderdaad bedoeld om aan te geven dat je hem niet altijd zomaar krijgt i.v.m. de abonnementsvorm.

Succes ermee en laat je ons even weten of het gelukt is?

Groetjes,

Toho_NL.
YEP, ik houd jullie op de hoogte!
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen