VDO Dayton MS5400: traag en niet mogelijk route te berekenen
-
- New Member
VDO Dayton MS5400: traag en niet mogelijk route te berekenen
Ik heb een VDO Dayton PC 5400 met onbeperkt Europa, de laatste tijd is het systeem erg langzaam en geeft het vaak de melding kan de route niet berekenen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat kan alleereerst duiden op een probleempje bij het lezen van de CD.
Dit kan zowel door de CD zelf (beschadigingen) als door een vervuilde laserlens worden veroorzaakt.
Probeer eens of het met één van de andere CD's die je vrijwel nooit hebt gebruikt wel wil lukken om een route te laten berekenen om te zien of dat wel vlot gaat. Ook het laten tonen van diverse bestemmingskaarten moet heel snel gaan.
Mocht dit problemen geven dan zal evt de lens moeten worden gereinigd. In ieder geval wordt het gebruik van een reinigings CD met bijbehorende vloeistof ten sterkste afgeraden. Beter is openmaken en met een wattenstaafje met isopropanol aan de slag.
Dit kan zowel door de CD zelf (beschadigingen) als door een vervuilde laserlens worden veroorzaakt.
Probeer eens of het met één van de andere CD's die je vrijwel nooit hebt gebruikt wel wil lukken om een route te laten berekenen om te zien of dat wel vlot gaat. Ook het laten tonen van diverse bestemmingskaarten moet heel snel gaan.
Mocht dit problemen geven dan zal evt de lens moeten worden gereinigd. In ieder geval wordt het gebruik van een reinigings CD met bijbehorende vloeistof ten sterkste afgeraden. Beter is openmaken en met een wattenstaafje met isopropanol aan de slag.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Er is naar ik mij nu herinner ook nog de mogelijkheid dat er een probllempje is met het "volgelopen" gebeugen.
Dwz dat er teveel adressen opgeslagen zouden zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook even in m'n geheugen graven: was dit niet een probleem bij een oudere besturings-SW versie?Gerritje schreef:Er is naar ik mij nu herinner ook nog de mogelijkheid dat er een probllempje is met het "volgelopen" gebeugen.
En dus de vraag aan Martin: welke SW zit er bij jou geladen? Te zien bij Systeeminstellingen in het menu.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
viewtopic.php?highlight=geheugen+vol+volume&t=1722
Volgens mij begint m'n eigen geheugen ook vol te rakenik had naar de snelheidsmeter gekeken wat die aangaf en die was wel stabiel, ik heb toen de geheugen wat leeg gemaakt, de adresseboek en vorige bestemingen waren best vol, ik weet niet of het toeval is of dat het wel geholpen kan hebben maar sindsdien is die weer een stuk sneller! kan dit een oorzaak geweest zijn?
Hide post links |
-
- Senior Member
Extra geheugenkaartje erbij?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]