VDO Dayton MS5200

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

VDO Dayton MS5200

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Onlangs nog een aantal gedachten uitgewisseld en ik ben tot de (voorlopige) slotsom gekomen dat er op de MS5200 nog ruimte is voor een aantal opties die de werking cq bediening ten goede zouden kunnen komen
  • Er is nog geen WAAS/EGNOS ondersteuning en dat acht ik een grove misser. Overigens heeft van de vaste systemen alleen de Kenwood GNA-320 deze voorziening.
  • Ik heb er tot nu toe weinig fiducie in dat er op die 2 Gb SD kaart ondanks fenomenale compressie, net zo veel informatie staat als bij de concurrent zoals Kenwood en Pioneer.
  • Er is geen enkele toezegging te verkrijgen over de frequentie of prijs van de updates.
  • Er zitten nog enkele vreemde bugs in de gebruikte systeemsoftware waarover Gene reeds heeft gerapporteerd.
  • Elk modern systeem zou m.i. tenminste voice operated moeten kunnen werken.
  • De gemiddelde koper zal de grootste moeite hebben om een passende TMC antenne te vinden. Aansluiten met een "kant en klare kabel" kan vooralsnog alleen met een splitter die er slechts in 2 uitvoeringen is: FAKRA en ISO 50 Ohm. En die heb ik alleen nog maar bij Bastian Multimedia gezien.
  • Er zal toch ook een kant en klare TMC antenne mt SMB geleverd moeten gaan worden.
  • Er zou in ieder geval een manier moeten zijn om een adresboek vanuit een andere toepassing op de PC te synchroniseren met de navigatie. Juist via een SD kaart moet dit geen probleem zijn.
  • Gezien een recente vraag lijkt me een mogelijkheid tot het combineren van routecriteria een punt dat aandacht zou moeten krijgen. Dus bijv: snelste route via secundaire wegen.
  • Hoe is Pay-TMC in de diverse landen voorzien?

Goed, ik heb de aftrap gedaan.
Laten we eens met z'n allen brainstormen om de de firma VDO Dayton een aantal wensen voor te leggen waar iedereen zijn voordeel mee kan doen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik heb hier een originele TMC antenne voor de 5200 (was bijgeleverd met smb stekkertje) Echter ik gebruik liever mijn eigen antenne ipv er nog een bij te moeten installeren

Op de 2 gb kaart is, ondanks dat alle opties er op zijn geinstalleerd (POI, Michelin, Flitspale, Heel Europa incl Ooostblok) nog ongeveer 400 mb over. Daarnaast kun je alles op 2 kaartjes zetten die dan ook alle 2 door het systeem gebruikt worden. Dan heb je dus 4 gb.

Een WAAS/EGNOS is leuk, maar het boeit mij niet dat er een kleine afwijking in de plaatsbepaling zit. Als ik in een voor mij onbekende straat kom dan mag er best een afwijking zitten van 30 meter. Ik kijk wel op de nummerborden waar ik moet zijn. Vergeet niet de navigatie is een hulpmiddel waarmee je in ieder geval heel dicht in de buurt van de gewenste bestemming kunt komen zonder 30 keer je raampje open te hoeven draaien om de weg te vragen.

TMC in Belgie en Duitsland is in ieder geval dik in orde.... recentelijk uitgetest. De rest van de landen die voor mij interessant zijn volgen volgend jaar wel... bij wintersport enzow.
Pay TMC is een ander verhaal. Die is niet "vrij te schakelen". Daarvoor wordt door VDO een aangepaste 5200 op de markt gebracht. Maar, als je het goed beschouwd, zullen ook de pc5100 en lager niet kunnen profiteren van de pay-tmc uitzendingen. Mocht dat in de toekomst wel mogelijk zijn ( op de 5100 en lager) als dat door de kaartsoftware kan worden toegepast, dan is dat ook mogelijk op de 5200 zoals die er nu is.
Dus wat is het verschil.... Ik ben al blij dat ik in ieder geval de gewone meldingen krijg.

Voice operated zie ik persoonlijk niet echt zitten. Een kleine ruis op de achtergrond zou de instructie al kunnen vervormen. Dan zou ik liever kiezen voor touch screen opties (die dan ook nog eens op een vrx938r zou werken) :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Hoewel de 5200 voor mij nog even toekomstmuziek is :twisted: ben ik erg benieuwd wat alleen de pc hier in NL kost. Op Bastian´s site staat de TA-versie voor 649 en de Nav-versie voor 759 euronen aangeboden en dat is m.i een erg scherpe/interessante prijs (lees koopje) Waarom niet DAAR kopen ipv hier zou je zeggen, maar hoe zou het met de (toch internationale) garantie gaan en is die kaartinfo wel identiek met de NL versie?

Nog een vraag: is de bediening van een touchscreen een software-, of een hardwarematige zaak in de navigatie-pc? (als je al een TS-monitor systeem hebt, zoals Gene en Gentry)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Een touchscreen activeren is zowel een software als hardware zaak. Het betekend dus niet zonder meer zet die zaak open in de software en hupla. De hardware moet het ook ondersteunen. In mijn geval heeft de vrx938r een eigen screen protocol. Dat zal dus betekenen dat alle handelingen (aanrakingen) van het scherm, vertaald moeten worden naar voor de vdo begrijpelijke instructies. Of dat zo een twee drie te doen is... ik denk het niet. De vrx938r zou dan ook een software update moeten krijgen. Dat zie ik echter vanuit Clarion niet gebeuren.
De touchscreen opties voor Clarion navigatiecomputers werken wel gewoon zoals het hoort. Maar ja, er zit veel meer achter dan zo op het eerste gezicht gedacht wordt. Blijft het feit dat het wel een door mij gewenste optie is.

De software (kaarten) in Duitsland zijn exact dezelfde als die je in Nederland bijgeleverd krijgt. De losse nav-pc kun je met een beetje zoeken best wel voor een lager bedrag dan door jou genoemd vinden. En dan is het ook nog incl. de garantie en service in Nederland.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Bedankt voor je uitleg Gene :thumbsup: Ben op mijn oude dag weer wat wijzer................. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb hier een originele TMC antenne voor de 5200 (was bijgeleverd met smb stekkertje) Echter ik gebruik liever mijn eigen antenne ipv er nog een bij te moeten installeren
Keurig dat je dit er bij hebt gekregen, maar in de huidige pakketten zit deze er volgens mijn info niet standaard bij.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Schiet mij toch nog een gewenste uitbreiding te binnen:

Indien de bestemmng wordt bereikt zou het handig zijn de ingevoerde adresgegevens te laten displayen. Dan hoef je, bij onbekende adressen, niet meer naar het navigatieinput scherm om te kijken op welk huisnummer je ook alweer moest zijn. Dit lijkt mij vrij eenvoudig te programmeren. Uiteraard dient deze uitbreiding dan optioneel te worden aangevinkt. :takeitdown:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het toch om gewenste opties gaat dan kan VDO nog wat opsteken bij Route 66 met hun nieuwste telg Chicago

http://www.navisys.de/wbb/thread.php?threadid=1193&sid=
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2
    Weergaves: 713
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 632
  • VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
    door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 469

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”