VDO Dayton MS5000 vragen
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die tip van Bessie bracht me in herinnering dat we al eens eerder zo'n computer onder de bestuurdersstoel tegengekomen zijn bij een Chevy, en zie daar: viewtopic.php?t=2130
Een multimeter is een te zware belasting voor zo'n puls, dat werkt niet. Wel een spanningsaanwijzer met een ledje, die doet het wel.
Maar je kunt ook checken of de puls goed doorkomt door naar de snelheid in de statusbalk te kijken nu je kennelijk SW 7.6 geladen hebt. Die snelheid moet netjes en evenredig met je metersnelheid oplopen.
Groet,
JW
Een multimeter is een te zware belasting voor zo'n puls, dat werkt niet. Wel een spanningsaanwijzer met een ledje, die doet het wel.
Maar je kunt ook checken of de puls goed doorkomt door naar de snelheid in de statusbalk te kijken nu je kennelijk SW 7.6 geladen hebt. Die snelheid moet netjes en evenredig met je metersnelheid oplopen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Hoi JW,
Dit is iets wat zelfs ik begrijp, niks ten nadele van de vorige, behulpzame, mensen.
Ik kan inderdaad de pulsedraad testen met wat hij km's aangeeft.
Dat is makkelijk dat zelfs ik dat kan.
Nu weer een ander probleem, ik zal vast niet kunnen slapen omdat ik dit zo snel mogelijk kan testen , geintje.
Ik ga dit morgen gelijk proberen en natuurlijk laat ik iedereen iets weten over hoe het af is gelopen.
Kan ik ivm. de TMC box er een cd van oosteuropa indoen om te kijken of daar de gegevens opstaan wb. de TMC box.
Dit is nl. de enige die ik heb tot nu toe. De cd's van europa zijn onderweg en misschien morgen ook wel binnen.
Ik ga nu kijken of ik kan slapen met deze info in mijn hoofd.
Bedankt voor de info,
Ron.
Dit is iets wat zelfs ik begrijp, niks ten nadele van de vorige, behulpzame, mensen.
Ik kan inderdaad de pulsedraad testen met wat hij km's aangeeft.
Dat is makkelijk dat zelfs ik dat kan.
Nu weer een ander probleem, ik zal vast niet kunnen slapen omdat ik dit zo snel mogelijk kan testen , geintje.
Ik ga dit morgen gelijk proberen en natuurlijk laat ik iedereen iets weten over hoe het af is gelopen.
Kan ik ivm. de TMC box er een cd van oosteuropa indoen om te kijken of daar de gegevens opstaan wb. de TMC box.
Dit is nl. de enige die ik heb tot nu toe. De cd's van europa zijn onderweg en misschien morgen ook wel binnen.
Ik ga nu kijken of ik kan slapen met deze info in mijn hoofd.
Bedankt voor de info,
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op de Oost Europa-CD staan geen TMC codes naar ik verwacht. Daarmee krijg je dan een zwart TMC symbooltje te zien, zoals Gerritje al aangaf.
Als dat symbooltje rood wordt heb je geen ontvangst van TMC signalen.
Dat kun je wellicht nog uitproberen, voor het slapen gaan
Goeie nacht, en sweet dreams......... :Zzzzzzzzz
Groet,
JW
Als dat symbooltje rood wordt heb je geen ontvangst van TMC signalen.
Dat kun je wellicht nog uitproberen, voor het slapen gaan
Goeie nacht, en sweet dreams......... :Zzzzzzzzz
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Op de Navteq VDO CD Oost Europa 2006-2 staan gewoon de TMC codes. Echter op de TeleAtlas Oost Europa 2006/2007, staan geen TMC Codes en bij het inbrengen in de MS5000 blijft het TMC symbool gewoon zwart. Eigenlijk is dit wel te begrijpen vanwege het feit dat op de TA CD's van 2006/2007 ook geen hoofdwegen Europa meer staan en je ze toch niet kunt gebruiken om vanaf huis naar Polen te navigeren.JW schreef:Op de Oost Europa-CD staan geen TMC codes naar ik verwacht. Daarmee krijg je dan een zwart TMC symbooltje te zien, zoals Gerritje al aangaf.
Mij zijn van 2003 en later geen andere CD's bekend van VDO Dayton, TA, NT of BMW waar geen TMC codes op staan.
Als hier sprake is van een Oost Europa CD, is het dan wel een CD als hierboven bedoeld want deze CD's zijn de eersten van Oost Europa die door deze producenten zijn uitgebracht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Na een slapeloze nacht heb ik goed nieuws.
Ik heb, denk ik, de pulse gevonden.
Dat wil zeggen, als ik rijd dan geeft hij de snelheid aan dus denk ik dat dat de pulse is.
Klopt dit?????
Volgens mijn teller wijkt hij iets af maar dat kan misschien bijgestelt worden.
Als dat zo is, hoe?
Het is inderdaad zo dat op de cd van oost europa (2007 versie) geen hoofdwegen staan van Nederland en Duitsland dus word het even wisselen aan de Poolse grens maar dat is niet erg.
Ik heb vandaag ook de cd van de rest van Europa binnengekregen al is het de 2002 versie.
Nu weet ik vrij goed de weg in Europa na een aantal jaren internationaal chauffeur te zijn geweest maar het is altijd handig.
Morgen gaan we verder met de achteruitrijverlichting en het netjes wegwerken van alle kabels .
Iedereen bedankt voor de steun, het word zeer gewaardeerd.
Groetjes,
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik gun je van harte je pleziertje maar dit gegeven op zich zegt helaas niet alles.Ik heb, denk ik, de pulse gevonden.
Dat wil zeggen, als ik rijd dan geeft hij de snelheid aan dus denk ik dat dat de pulse is.
Klopt dit?????
Volgens mijn teller wijkt hij iets af maar dat kan misschien bijgestelt worden.
Als dat zo is, hoe?
Als deze waarde meteen vanaf het eerste bewegen van je auto mee beweegt en je positie op de kaart verandert daarbij gewoon geleidelijk en niet elke paar minuten, heb je de juiste draad te pakken gehad.
Bijstellen is niet mogelijk/nodig. De computer zal zich zelf kalibreren. Hoe één en ander in z'n werk gaat en wat de reden hiervan is kun je nalezen in Tips & Tricks sectie.
Je teller zal altijd afwijken van de gekalibreerde pulsgegevens. Maximaal wettelijk toegestane afwijking is 5 km+10%
Maar nu nog wel even bericht over de TMC melding in je scherm want met de Benelux CD van 2002 er in moet deze ook groen worden!.
En waar heb je uiteindelijk de pulse vandaan getoverd?
Happy cabling
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
De waarde gaat inderdaad gelijk lopen als de auto in beweging komt dus dan heb ik de juiste draad te pakken.
Hij wijkt zoals je zegt zo'n 10% af dus ook dat is goed/normaal.
De TMC melding krijg ik niet op het scherm en als ik via instellingen zoek bij de TMC krijg ik geen waardes te zien.
Hoe zou dit kunnen?
De pulse heb ik hier vandaan:
Achter de bestuurdersstoel in de binnenbekleding zit de ECM waar 2 langwerpige stekkers zitten.
1 daarvan heeft een bruine draad en daar heb ik de pulse vandaan.
Bij sommige modellen zit hij onder de stoel en bij mij zat hij achter de binnenbekleding.
Zo zie je maar dat ze het op rare plaatsen kunnen verbergen.
Nu wist ik al dat hij daar zat, dat kastje dan, omdat mijn bus 4 jaar geleden in de brand is gestoken uit jaloezie en toen ik de verbrande binnenbekleding weghaalde zag ik hem zitten.
Linksonder op de foto zie je hem.
Nooit geweten wat het was of waar het voor diende, tot nu dan.
Groetjes,
Ron.
Hij wijkt zoals je zegt zo'n 10% af dus ook dat is goed/normaal.
De TMC melding krijg ik niet op het scherm en als ik via instellingen zoek bij de TMC krijg ik geen waardes te zien.
Hoe zou dit kunnen?
De pulse heb ik hier vandaan:
Achter de bestuurdersstoel in de binnenbekleding zit de ECM waar 2 langwerpige stekkers zitten.
1 daarvan heeft een bruine draad en daar heb ik de pulse vandaan.
Bij sommige modellen zit hij onder de stoel en bij mij zat hij achter de binnenbekleding.
Zo zie je maar dat ze het op rare plaatsen kunnen verbergen.
Nu wist ik al dat hij daar zat, dat kastje dan, omdat mijn bus 4 jaar geleden in de brand is gestoken uit jaloezie en toen ik de verbrande binnenbekleding weghaalde zag ik hem zitten.
Linksonder op de foto zie je hem.
Nooit geweten wat het was of waar het voor diende, tot nu dan.
Groetjes,
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ëén van de oorzaken kan zijn dat je de TMC box hebt aangesloten terwijl de computer al op de permanente 12 volt was aangesloten. De computer kan dan niet initialiseren om de TMC-box te herkennen. De remedie hiervoor is om de computer even helemaal spanningsvrij te maken (voedingstekker er uit)De TMC melding krijg ik niet op het scherm en als ik via instellingen zoek bij de TMC krijg ik geen waardes te zien.
Hoe zou dit kunnen?
Een volgende oorzaak kan er in liggen dat de TMC box defect is. Komt weinig voor maar niet onmogelijk. Er wordt ook nogal eens gefröbeld met de bedrading en de speciale kabel wordt wel eens doorgeknipt en weer aan elkaar gefietst. Even 1:1 doormeten met de multimeter kan geen kwaad.
Ach je bent nu toch zo lekker bezig, dus dat kan er wel bij!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Ach Gerrit,
We hebben weer iets om naar toe te leven.
Morgen even je tip toepassen en hem geheel spanningsvrij te maken en dan zie we wel of hij hem herkend.
Als dit alles is dan valt het nogal mee toch.
Groetjes,
Ron
We hebben weer iets om naar toe te leven.
Morgen even je tip toepassen en hem geheel spanningsvrij te maken en dan zie we wel of hij hem herkend.
Als dit alles is dan valt het nogal mee toch.
Groetjes,
Ron
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43
Nu blijkt dus, volgens de foto, de 'computer' naast de B-zuil te zitten, maar gelukkig mét bruine draad - schijnbaar (en ik hoop blijkbaar) de pulse. Gelet op de geboden mogelijkheden om de pulse te vinden op het www, zijnde aan de reeds besproken distributie-unit ofwel onder de bestuurdersstoel, danwel in de 'kelder' onder de stoel, komt bij mij de vraag op of de computer hier op de originele plaats zit?
Is deze wellicht ooit eens verplaatst, of is jou dat niet bekend? Als deze verplaatst zou zijn, ja, dan zoek je je een rotje natuurlijk!
Grüßen,
Bessie
PS: Mod: dit topic toch zo langzaam maar eens richting vaste systemen > Chevy plaatsen?
Is deze wellicht ooit eens verplaatst, of is jou dat niet bekend? Als deze verplaatst zou zijn, ja, dan zoek je je een rotje natuurlijk!
Grüßen,
Bessie
PS: Mod: dit topic toch zo langzaam maar eens richting vaste systemen > Chevy plaatsen?
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Hoi Gerrit,Gerritje schreef:Ëén van de oorzaken kan zijn dat je de TMC box hebt aangesloten terwijl de computer al op de permanente 12 volt was aangesloten. De computer kan dan niet initialiseren om de TMC-box te herkennen. De remedie hiervoor is om de computer even helemaal spanningsvrij te maken (voedingstekker er uit)De TMC melding krijg ik niet op het scherm en als ik via instellingen zoek bij de TMC krijg ik geen waardes te zien.
Hoe zou dit kunnen?
Een volgende oorzaak kan er in liggen dat de TMC box defect is. Komt weinig voor maar niet onmogelijk. Er wordt ook nogal eens gefröbeld met de bedrading en de speciale kabel wordt wel eens doorgeknipt en weer aan elkaar gefietst. Even 1:1 doormeten met de multimeter kan geen kwaad.
Ach je bent nu toch zo lekker bezig, dus dat kan er wel bij!
Ik heb gedaan wat je zei maar nog steeds geen TMC melding op het scherm.
Moet dit ten alle tijden te zien zijn?
Ook via instellingen niet.
Misschien de hele auto eens zonder stroom zetten dan weten we het zeker, wat denk je daarvan?
Ook het achteruitrijsignaal is nu aangesloten dus ook met achteruitrijden geen probleem hoop ik.
We zijn er (hopelijk) bijna maar nog net niet helemaal,
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als de kabel goed is (doorgemeten?) en de aansluiting OK en de box niet defect, moet je in ieder geval midden onder in je scherm een aanduiding zien staan.Ik heb gedaan wat je zei maar nog steeds geen TMC melding op het scherm.
Moet dit ten alle tijden te zien zijn?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat er met de bedrading geknutselt is en wel hierom.
De TMC box moet je toch bovenin de achterkant van de comp aansluiten.
Hier hebben ze de draden bij de onderste 2 langwerpige stekkers bijgedaan.
Wie kan me eens een duidelijke schema laten zien hoe het aangesloten moet zijn.
Misschien een fotootje waar duidelijk de kleuren op staan zou ook al helpen.
Ik heb er ook geen boekje bij dus het is wat behelpen.
Wel heb ik wat files gedownload hier op de site.
Sorry hoor maar ik voel me een beetje moe worden om jullie iedere keer maar met vragen te bestoken.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden.
Groetjes,
Ron.
Zo, nu eerst een douche......
De TMC box moet je toch bovenin de achterkant van de comp aansluiten.
Hier hebben ze de draden bij de onderste 2 langwerpige stekkers bijgedaan.
Wie kan me eens een duidelijke schema laten zien hoe het aangesloten moet zijn.
Misschien een fotootje waar duidelijk de kleuren op staan zou ook al helpen.
Ik heb er ook geen boekje bij dus het is wat behelpen.
Wel heb ik wat files gedownload hier op de site.
Sorry hoor maar ik voel me een beetje moe worden om jullie iedere keer maar met vragen te bestoken.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden.
Groetjes,
Ron.
Zo, nu eerst een douche......
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je downloads.php?view=detail&id=305 ophaalt zie je precies hoe het moet zitten.
Van de TMC box komen 6 draden.
Drie ervan, een dunne witte, dunne rode en een zwarte gaan in de groene stekker die achterin de computer op de middelste positie geprikt moet worden.
De andere drie draden, een dikke rode, een rood/gele en de bruine massa draad worden inderdaad bij de ISO A stekker aangesloten.
Groet,
JW
Van de TMC box komen 6 draden.
Drie ervan, een dunne witte, dunne rode en een zwarte gaan in de groene stekker die achterin de computer op de middelste positie geprikt moet worden.
De andere drie draden, een dikke rode, een rood/gele en de bruine massa draad worden inderdaad bij de ISO A stekker aangesloten.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Hier dan fotootjes van zowel de box als de pc-ansluitingen
Dat is heel erg slim, want op die manier kun je daar de benodigde spanningen rechtstreeks aftappen.Hier hebben ze de draden bij de onderste 2 langwerpige stekkers bijgedaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Kijk dat bedoel ik dus.
De onderste foto zit bij mij niet op zo'n groene stekker maar bij de andere bedrading van de grote platte stekker.
Zal zo eens een foto van de mijne maken.
Ron.
De onderste foto zit bij mij niet op zo'n groene stekker maar bij de andere bedrading van de grote platte stekker.
Zal zo eens een foto van de mijne maken.
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik dat zo lees begin ik te denken dat je geen MS5000 hebt maar een Carin 520/522.
Ben benieuwd naar je foto's.
Groet,
JW
Ben benieuwd naar je foto's.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Hier de foto's.
Ze zijn soms niet scherp, sorry.
Op de computer staat aan de zijkant PC 5000/00B en op de TMC staat MT 5010/00
Roept u maar.
Ron.
Ze zijn soms niet scherp, sorry.
Op de computer staat aan de zijkant PC 5000/00B en op de TMC staat MT 5010/00
Roept u maar.
Ron.
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ziet er toch echt uit als een PC5000 (VDODayton logo aan voorzijde)
Voor de rest zijn de foto's net iets minder scherp dan wenselijk is.
Maar hoe dan ook, de TMC kabel moet met zo'n groen stekkertje in de bovenste rij contacten.
De signalering van de TMC signalen verloopt via deze aansluitingen. Die andere draden, Bruin, Rood en Geel/Rood zijn voor de voeding. Zonder die aansluiting kan het nooit werken.
Eventueel kun je de extra kabel voor de houder van de AB en de luidspreker ook nog aansluiten. Hier is de blauwe stekker voor bedoeld.
Voor de rest zijn de foto's net iets minder scherp dan wenselijk is.
Maar hoe dan ook, de TMC kabel moet met zo'n groen stekkertje in de bovenste rij contacten.
De signalering van de TMC signalen verloopt via deze aansluitingen. Die andere draden, Bruin, Rood en Geel/Rood zijn voor de voeding. Zonder die aansluiting kan het nooit werken.
Eventueel kun je de extra kabel voor de houder van de AB en de luidspreker ook nog aansluiten. Hier is de blauwe stekker voor bedoeld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Als ik het goed begrijp dan kan ik de bruine, rode en geel/rood laten zitten maar moet ik de andere 3 even op de groene stekker zetten.Gerritje schreef:Ziet er toch echt uit als een PC5000 (VDODayton logo aan voorzijde)
Voor de rest zijn de foto's net iets minder scherp dan wenselijk is.
Maar hoe dan ook, de TMC kabel moet met zo'n groen stekkertje in de bovenste rij contacten.
De signalering van de TMC signalen verloopt via deze aansluitingen. Die andere draden, Brui, Rood en Geel/rood zijn voor de voeding. Zonder die aansluiting kan het nooit werken.
Eventueel kun je de extra kabel voor de houder van de AB en de luidspreker ook nog aansluiten. Hier is de blauwe stekker voor bedoeld.
Weet je op welke nummers ze zitten want dan zet ik ze gewoon rechtstreeks op de goede pinnetjes want ik heb alleen maar het groene stekkertje en dat is bij de vorige eigenaar gesneuvelt maar heb het er wel bij.
De AB zit al aangesloten en werkt goed, luidspreker hoeft voor mij niet want het is zo hard zat.
Groetjes,
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op de foto van de stekkeraansluiting op de MT is te zien dat die kabel niet origineel is. Hij is uit elkaar gehaald, normaliter lopen de 6 draden in een bundel naar de plek waar 'ie aangesloten moet worden.
Er is nu een zwarte omhulling te zien, met twee draden daarin. Díe moet naar de groene stekker die in de bovenste C2 aansluiting gestoken moet worden. Zonder die stekker heb je GEEN TMC.
Op het plaatje dat Gerritje eerder gepost heeft kun je zien hoe die aansluitingen zitten in de groene C2 stekker.
Op de blauwe C3 stekker kan desgewenst een Multimediabox worden aangesloten.
Groet,
JW
Er is nu een zwarte omhulling te zien, met twee draden daarin. Díe moet naar de groene stekker die in de bovenste C2 aansluiting gestoken moet worden. Zonder die stekker heb je GEEN TMC.
Op het plaatje dat Gerritje eerder gepost heeft kun je zien hoe die aansluitingen zitten in de groene C2 stekker.
De speakeraansluiting zit op de B stekker, evenals die voor de AB.Eventueel kun je de extra kabel voor de houder van de AB en de luidspreker ook nog aansluiten. Hier is de blauwe stekker voor bedoeld.
Op de blauwe C3 stekker kan desgewenst een Multimediabox worden aangesloten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Ok JW,
We hebben weer wat te knutselen.
Ach, je bent er mee van straat af zeggen ze hier.
Je hoort het wel als het gelukt is.
Alvast bedankt,
We hebben weer wat te knutselen.
Ach, je bent er mee van straat af zeggen ze hier.
Je hoort het wel als het gelukt is.
Alvast bedankt,
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Bij mijn poging om foto 2 nog eens te bestuderen krijg ik de indruk dat er op de witte stekker niet de 6 draden zitten die daar thuis horen.
Kun je bevestigen dat in de witte stekker de draden zitten aangesloten zoals ik op mijn foto laat zien?
Kun je bevestigen dat in de witte stekker de draden zitten aangesloten zoals ik op mijn foto laat zien?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zie mijn posting hierbovenGerritje schreef:Verder zeg je dat de AB is aangesloten, maar ik zie geen blauwe B stekker.
Bij mijn poging om foto 2 nog eens te bestuderen krijg ik de indruk dat er op de witte stekker niet de 6 draden zitten die daar thuis horen.
Kun je bevestigen dat in de witte stekker de draden zitten aangesloten zoals ik op mijn foto laat zien?
Op die tweede foto zie ik heel vaag drie dunne draden lopen die de zwarte omhulling in gaan. Dat zou dan wel moeten kloppen.
Maar met je eens, jouw eerdere foto laat duidelijk zien hoe het wél moet zitten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 apr 2007 09:00
Op de witte stekker zitten de draden zoals op jou foto duidelijk te zien is.Gerritje schreef:Bij mijn poging om foto 2 nog eens te bestuderen krijg ik de indruk dat er op de witte stekker niet de 6 draden zitten die daar thuis horen.
Kun je bevestigen dat in de witte stekker de draden zitten aangesloten zoals ik op mijn foto laat zien?
Verder zeg je dat de AB is aangsloten, maar ik zie geen blauwe B stekker.
wit zwart rood
rood bruin geel/oranje of rood
Er is duidelijk aan de draden geknutselt want de AB zit niet op de juiste B stekker, maar hij werkt wel .
Ron.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Auto: GMC Rally STX Van
Navigatie: VDO Dayton MS 5000 met TMC box
Ik ben nooit te oud om te leren.
Hij die niets durft te vragen zal nooit iets leren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 5205
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1039
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1047
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732