Hallo, ik ben sinds kort op dit Forum te vinden en ik hoop meer over mijn huidige MS 3200 + TMC systeem te weten te komen.
Ik heb twee (wellicht makkleijke) vraagjes, wie kan me helpen?
1) Wanneer een alternatieve route voorgesteld wordt (bv bij file) geeft het systeem bv aan:
Tijd: + 10 min
Afstand: + 1.5 km
Wat wordt hier precies mee bedoeld (met name dan de +10 min), ik bedoel 10 min meer dan wanneer "???"
2) Mijn systeem start elke keer weer op als ik de auto in stap en mijn contact aan doe, ook wanneer hij op "stop begeleiding" (standby-modus) is gezet toen ik de auto de dag daarvoor verliet. Eerder gebeurde dit niet. Iemand een idee hoe dit weer goed te krijgen?
Alvast bedankt, alle info is welkom.
VDO Dayton MS3200: een vraag
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 dec 2005 00:58
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat je systeem telkenmale opnieuw start duidt erop dat de permanente en geschakelde 12volt aansluitingen zijn verwisseld. Draai deze om en je probleem moet over zijn.
Een reistijdtoename van 10 minuten wil zeggen dat er 10 minuten meer moet worden gereden dan oorspronkelijk berekend via de originele weg (waar nu dus een file staat)
Een reistijdtoename van 10 minuten wil zeggen dat er 10 minuten meer moet worden gereden dan oorspronkelijk berekend via de originele weg (waar nu dus een file staat)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 dec 2005 00:58
Tnx
Dat van die stekkers zou idd heel goed kunnen, de auto is pas binnen geweest voor onderhoud incl reparatie van de ejectknop van de navigatiemodule. Hebben ze bij Volvo waarschijnlijk dit omgedraaid. Nooit geweten dat dit het kon zijn. Ik zat al in de softwarehoek te zoeken.
Mbt de 10 Min meer: De vertraging door toedoen van de file wordt dus niet meeberekend. Kan maar duidelijk zijn . Dit stond nergens exact uitgelegd in de handleidingen die ik zelf hardcopy heb en die ik heb opgespeurd via het internet (.pdf).
Nogmaals, mijn dank is groot!
Dat van die stekkers zou idd heel goed kunnen, de auto is pas binnen geweest voor onderhoud incl reparatie van de ejectknop van de navigatiemodule. Hebben ze bij Volvo waarschijnlijk dit omgedraaid. Nooit geweten dat dit het kon zijn. Ik zat al in de softwarehoek te zoeken.
Mbt de 10 Min meer: De vertraging door toedoen van de file wordt dus niet meeberekend. Kan maar duidelijk zijn . Dit stond nergens exact uitgelegd in de handleidingen die ik zelf hardcopy heb en die ik heb opgespeurd via het internet (.pdf).
Nogmaals, mijn dank is groot!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat lijkt mij ook niet goed mogelijk want wie weet er nu hoeveel vertraging je hebt door een file?De vertraging door toedoen van de file wordt dus niet meeberekend
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat hangt er van af of je "dynamische tijdsaanduiding en berekening" ingesteld hebt of niet.Gerritje schreef:Dat lijkt mij ook niet goed mogelijk want wie weet er nu hoeveel vertraging je hebt door een file?De vertraging door toedoen van de file wordt dus niet meeberekend
Als je dat wel hebt houdt het VDO systeem rekening met de (geschatte!) tijdsvertragingen die TMC tegenwoordig meezendt.
Zó heb ik het ook ingesteld en dan zie ik vaak dat de tijd inderdaad korter wordt dan de oorspronkelijke bij de voorgestelde omleidingsroute.
Ik ga er daarbij even van uit dat dit op de 3200 ook in te stellen is, net als op mijn 5500.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 dec 2005 00:58
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 802
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 670
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1399
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-