Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik mijn MS4150RS van nieuwe MO4265 software voorzien. De volgende punten zijn mij als anders opgevallen:
- nieuw opstart scherm (ciq logo)
- nieuw, wat beschaafder, geluid bij infopunten ("pling" bij flitspalen )
- vermelding van wegnummers bij aanwijzingen ("houd rechts aan, in 800m, om A15 op te gaan" e.d.)
Daarbij viel het me op dat de nieuwe aanwijzingen niet voor alle stemmen beschikbaar zijn, zodat dit net zo goed ook bij de vorige versie beschikbaar mocht zijn zonder dat het me opgevallen was.
Ik heb nergens een lijst of update van de handleiding kunnen vinden, zoals die wel beschikbaar was bij MO4254, zodat het niet duidelijk is of dit nu alles is. De gebruikelijke "werkt nu sneller" terzijde...
Weet iemand of er nog andere vernieuwingen zijn?
Groeten,
Sanel
VDO Dayton MO4265: wat zijn de veranderingen t.o.v. MO4254?
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Er zit maar één nederlandse (vrouwen)stem in dus hoe je dit hebt gehoord is me niet duidelijkDaarbij viel het me op dat de nieuwe aanwijzingen niet voor alle stemmen beschikbaar zijn,
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik had erbij moeten vermelden dat het om Engels ging . De Nederlandse (vrouwen) stem is inderdaad bijgewerkt en klinkt redelijk.
Voor Engels zijn er twee (vrouwen) stemmen waarvan de eerste wel de nieuwe aanwijzingen bevat maar is eigenlijk door de computer voorgelezen en klinkt echt verschrikkelijk. De tweede stem klinkt wel "menselijk" maar bevat die nieuwe aanwijzingen niet. De Amerikaanse versies zijn zo wie zo niet om aan te horen, maar nu ook nog eens computer gegenereerd.
Vanmiddag probeer ook Duits even om te kijken hoe het met die staat.
Voor Engels zijn er twee (vrouwen) stemmen waarvan de eerste wel de nieuwe aanwijzingen bevat maar is eigenlijk door de computer voorgelezen en klinkt echt verschrikkelijk. De tweede stem klinkt wel "menselijk" maar bevat die nieuwe aanwijzingen niet. De Amerikaanse versies zijn zo wie zo niet om aan te horen, maar nu ook nog eens computer gegenereerd.
Vanmiddag probeer ook Duits even om te kijken hoe het met die staat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713