Van MS5000 naar MS5400
-
- Junior Member
Van MS5000 naar MS5400
hi, ik zou gaarne mijn huidige systeem( ms5000) vervangen door een ms5400 of ms5500. Is het mogelijk om alleen de pc te vervangen of moet er meer gebeuren . wat voor problemen kan ik verwachten als ik de huidige bekabeling ga gebruiken. scherm en afstand bediening kunnen wat mij betreft gewoon blijven zitten. waar ga ik tegen aan lopen?
bvd Roland
bvd Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Roland,
Als je de huidige A/B en scherm handhaaft, en op dit moment de mute NIET aangesloten hebt, kun je simpelweg de computer omsteken. Zo heb ik het ook gedaan
Heb je de mute wel aangesloten, moet je een kleine verandering maken in de bedrading, is simpel op te lossen.
Groet,
JW
Als je de huidige A/B en scherm handhaaft, en op dit moment de mute NIET aangesloten hebt, kun je simpelweg de computer omsteken. Zo heb ik het ook gedaan
Heb je de mute wel aangesloten, moet je een kleine verandering maken in de bedrading, is simpel op te lossen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
JW, dank voor je snelle reactie. Mute is dat de verbinding naar de autoradio? daar werd ik helemaal gek van want elke keer ging die radio uit. die heb ik door geknipt. is er een andere oplossing dan mogelijk zodat je beide door elkaar hoort via een originele verbinding met je radio luidsprekers waar nu al een gsm op zit? kan dat gekoppeld worden?
en dat omwisselen JW, geld dat voor beide types? MS5400 & 5500? want dat zou een hoop duiten kunen schelen.
grtx. Roland
en dat omwisselen JW, geld dat voor beide types? MS5400 & 5500? want dat zou een hoop duiten kunen schelen.
grtx. Roland
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Roland
ik zou als ik jouw was gewoon het geluid via de speaker in /achter het beeldscherm gebruiken, of als dat niet voldoende is een externe speaker aansluiten op de kabel waarop ook de kabel van de afstandsbediening op zit.
en de omwisseling voor een MS-5400/5500 maakt geen verschil, als je voornamelijk in de BeNeLux gebruik maakt van de navigatie kan je het beste de MS/5400 nemen , en mocht je een keer naar een ander land gaan kan je die voor een bepaalde periode vrijschakelen ( zie ook de site van VDO en dan naar C-IQ)
Topsport
ik zou als ik jouw was gewoon het geluid via de speaker in /achter het beeldscherm gebruiken, of als dat niet voldoende is een externe speaker aansluiten op de kabel waarop ook de kabel van de afstandsbediening op zit.
en de omwisseling voor een MS-5400/5500 maakt geen verschil, als je voornamelijk in de BeNeLux gebruik maakt van de navigatie kan je het beste de MS/5400 nemen , en mocht je een keer naar een ander land gaan kan je die voor een bepaalde periode vrijschakelen ( zie ook de site van VDO en dan naar C-IQ)
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Junior Member
Topsport, dank voor je reactie. geluid via beeldscherm is voor mij voldoende. Mijn hamvraag blijft of ik alleen de pc hoef om te ruilen voor een systeemupdate. JW had al een antwoord gegeven en ik was benieuwt of er meer zijn die dit zo gedaan hebben?
Maar jij maakt mij attent op een volgende vraag welk systeem 5400 of 5500. ik reis elk jaar naar Denemarken max 1 week, Duitsland met regelmaat, Benelux met grote regelmaat, Frankrijk met vakantie. Wat is de reden om naar een 5500 te gaan implaats van een 5400?
grtx. Roland
Maar jij maakt mij attent op een volgende vraag welk systeem 5400 of 5500. ik reis elk jaar naar Denemarken max 1 week, Duitsland met regelmaat, Benelux met grote regelmaat, Frankrijk met vakantie. Wat is de reden om naar een 5500 te gaan implaats van een 5400?
grtx. Roland
Hide post links |
-
- Senior Member
Overweging MS5400/5500R_Elst schreef:
grtx. Roland
- Omdat bij de cd-rom versie (5400) de info per land is opgeslagen en daarnaast alleen de hoofdroute's van Europa er op staan zal je bij iedere grensovergang van cd-rom moeten wisselen.
- De route berekening van beginpunt tot eindpunt kan vaak niet in één keer omdat niet alle info op de cd-staat.
- Navigeren in de grenstreek kan voor soms rare route's zorgen omdat op de cd-rom alleen de hoofdwegen staan zal je naar de eerste grensovergang gestuurd worden die aansluit op het EU-hoofwegennet.
Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Willem,
Sta me toe dat ik het deels oneens ben met je stelling dat je "bij iedere grensovergang" van CD moet wisselen.
Als je bijv. vanuit Nederland een route plant naar een plaats in een ver buitenland hangt het er vanaf wat voor plaats dat is. Staat deze plaats op de CD Benelux, is er niets aan de hand en staat ie ook op alle andere CD's die de hoofdwegen Europa bevatten. Je kunt dan vrolijk elke maal van CD wisselen en bijv in Frankrijk met de CD Nordic Countries rondrijden als je daar behoefte toe voelt. Staat die bestemming niet op de CD Benelux dan zul je een route moeten plannen met de desbetreffende land-CD en de hele route daarop moeten navigeren dus van huis tot bestemming. In beide gevallen er van uit gaande dat je geen viapunten plant. Als je zo bijv onderweg naar een gehucht in Italië in Zwitserland de CD Centraal Europa in de gleuf steekt zal de route niet meer gevonden kunnen worden omdat de eindbestemming dan onbekend is.
Bij diegenen die geen C-IQ hebben zijn de CD's van Navteq-BMW hierin echter superieur omdat deze elke willekeurige, eerder geplande bestemming accepteren en je er ook naar begeleiden.
viewtopic.php?t=3959&highlight=routeplanning
Sta me toe dat ik het deels oneens ben met je stelling dat je "bij iedere grensovergang" van CD moet wisselen.
Als je bijv. vanuit Nederland een route plant naar een plaats in een ver buitenland hangt het er vanaf wat voor plaats dat is. Staat deze plaats op de CD Benelux, is er niets aan de hand en staat ie ook op alle andere CD's die de hoofdwegen Europa bevatten. Je kunt dan vrolijk elke maal van CD wisselen en bijv in Frankrijk met de CD Nordic Countries rondrijden als je daar behoefte toe voelt. Staat die bestemming niet op de CD Benelux dan zul je een route moeten plannen met de desbetreffende land-CD en de hele route daarop moeten navigeren dus van huis tot bestemming. In beide gevallen er van uit gaande dat je geen viapunten plant. Als je zo bijv onderweg naar een gehucht in Italië in Zwitserland de CD Centraal Europa in de gleuf steekt zal de route niet meer gevonden kunnen worden omdat de eindbestemming dan onbekend is.
Bij diegenen die geen C-IQ hebben zijn de CD's van Navteq-BMW hierin echter superieur omdat deze elke willekeurige, eerder geplande bestemming accepteren en je er ook naar begeleiden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit mijn MS5000 tijd was het zo dat als je bijvoorbeeld de cd-rom van de Benelux erin had zitten en dan een bestemming op gaf in Duitsland die ook voorkwam op de Benelux cd je inderdaad niet hoefde te wisselen.Gerritje schreef:Willem,
De begeleiding bevatte dan alleen de hoofdwegen in Duitsland, het enige wat dus in Duitsland nog op de benelux-cd stond waren de aansluitingen(oortjes) met de snelwegen.
Wanneer ik dan in de file of wegafsluiting terecht kwam en een andere route moest gaan rijden kon ik alsnog de cd (in de kofferbak) gaan wisselen.
Vandaar dat ik altijd bij de grens al de cd van het betreffend land erin deed.
Hoop dat het zo wat duidelijker is.
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Hide post links |
-
- Junior Member
heren, dank voor jullie reacties, zeer intersant. Is de informatie op de cd per land dan niet volediger dan op een dvd voor alles? zijn de cd's niet goedkoper dan dvd?
Voor mij nog een brandende vraag, is dat C-IQ wel zo intersant? ik neem aan dat je bij een systeem, welke je ook kiest een cd of dvd bij zit. Kan je daar dan niet mee blijven navigeren?
grtx. Roland
Voor mij nog een brandende vraag, is dat C-IQ wel zo intersant? ik neem aan dat je bij een systeem, welke je ook kiest een cd of dvd bij zit. Kan je daar dan niet mee blijven navigeren?
grtx. Roland
Hide post links |
-
- Moderator
Op de CD's afzonderlijk staat niet meer dan op DVD samen. De data is gewoon hetzelfde. Ook maakt het qua prijs niet uit of je een CD of DVD versie neemt. Ze zijn even duur. Alleen het systeem is duurder (voor de DVD dan).
Je kunt bij C-IQ gewoon een unlimited abonnement nemen. Je kunt dan onbeperkt met je CD's en DVD blijven navigeren. Voor Europa kost dat €369,00. Je krijgt dan geen updates thuis. Het eerste jaar kun je gratis een limited abonnement hebben voor Europa (dan krijg je dus 1 jaar lang wel updates). Daarna zul je dan een abonnement moeten afsluiten (dit kan dan dus die unlimited zijn). Alleen als je voor een contract met een beperkte levensduur kiest (waarbij je dus updates krijgt) kun je ze niet meer gebruiken aan het einde van de contractperiode. Je zult dan een nieuw abonnement moeten afsluiten (hier kan je weer kiezen tussen beperkt of onbeperkt).
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Je kunt bij C-IQ gewoon een unlimited abonnement nemen. Je kunt dan onbeperkt met je CD's en DVD blijven navigeren. Voor Europa kost dat €369,00. Je krijgt dan geen updates thuis. Het eerste jaar kun je gratis een limited abonnement hebben voor Europa (dan krijg je dus 1 jaar lang wel updates). Daarna zul je dan een abonnement moeten afsluiten (dit kan dan dus die unlimited zijn). Alleen als je voor een contract met een beperkte levensduur kiest (waarbij je dus updates krijgt) kun je ze niet meer gebruiken aan het einde van de contractperiode. Je zult dan een nieuw abonnement moeten afsluiten (hier kan je weer kiezen tussen beperkt of onbeperkt).
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ter aanvulling op ToHo's laatste reactie toch nog even de opmerking dat unlimited inderdaad gebruikt kan worden als je denkt geen kaart-updates nodig te hebben.
Maar bedenk je wel dat je dan ook geen besturings-SW updates krijgt, en dus verstoken zult blijven van nieuwe features die daarmee mogelijk worden. Bovendien staan die dan vaak al niet op die oudere CD/DVD.
Voorbeeld: Gebruikers van een unlimited met 2004/1 zullen nooit flitspalen kunnen vrijschakelen, die staat niet op die CD/DVD, maar ook de besturings-SW van die tijd ondersteunt dat niet. Gebruikers van 2004/2 zullen geen flitspalen in Frankrijk en Italië kunnen vrijschakelen.
Binnen afzienbare tijd komt er Pay-TMC, ook die is alleen beschikbaar voor de dan uitgekomen versie. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Bedenk je dus goed voordat je tot een unlimited besluit. Ik denk dat "goedkoop is duurkoop" ook hier telt.
Groet,
JW
Ter aanvulling op ToHo's laatste reactie toch nog even de opmerking dat unlimited inderdaad gebruikt kan worden als je denkt geen kaart-updates nodig te hebben.
Maar bedenk je wel dat je dan ook geen besturings-SW updates krijgt, en dus verstoken zult blijven van nieuwe features die daarmee mogelijk worden. Bovendien staan die dan vaak al niet op die oudere CD/DVD.
Voorbeeld: Gebruikers van een unlimited met 2004/1 zullen nooit flitspalen kunnen vrijschakelen, die staat niet op die CD/DVD, maar ook de besturings-SW van die tijd ondersteunt dat niet. Gebruikers van 2004/2 zullen geen flitspalen in Frankrijk en Italië kunnen vrijschakelen.
Binnen afzienbare tijd komt er Pay-TMC, ook die is alleen beschikbaar voor de dan uitgekomen versie. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Bedenk je dus goed voordat je tot een unlimited besluit. Ik denk dat "goedkoop is duurkoop" ook hier telt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Heren,
dank voor de antwoorden, hier heb ik nog eens wat aan.
Heb ik nog een vraag . MS5400 is op cd basis en de 5500 op dvd. Mag je er van uit gaan dat de cd serie de komende jaren verdwijnt, laten we zeggen 3 jaar, en alles op dvd basis verder gaat?
grtx. Roland
dank voor de antwoorden, hier heb ik nog eens wat aan.
Heb ik nog een vraag . MS5400 is op cd basis en de 5500 op dvd. Mag je er van uit gaan dat de cd serie de komende jaren verdwijnt, laten we zeggen 3 jaar, en alles op dvd basis verder gaat?
grtx. Roland
Hide post links |
-
- Moderator
Of dat zo snel zal gaan vraag ik me af... Voorlopig zijn er ook nog steeds CD's voor de "oude" systemen, zoals de MS5000. Dat ze op termijn zullen verdwijnen lijkt me evident, maar of dat zo snel al zijn durf ik te betwijfelen... Persoonlijk denk ik eerder aan een jaar of 10 à 15 ofzo. Dan hebben meer mensen zo'n DVD systeem (ze worden dan hopelijk ook goedkoper) en is de weerstand om te stoppen met de CD's minder.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Roland,
Eerst was er de 5500, en een half jaar láter kwam de 5400 op de markt. Dus....
Groet,
JW
Eerst was er de 5500, en een half jaar láter kwam de 5400 op de markt. Dus....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Heren, dank voor alle inzet en informatie. Het is verhelderend.
Nu opzoek naar een goed verkoopadres.
met vriendelijke groet,
Roland.
Nu opzoek naar een goed verkoopadres.
met vriendelijke groet,
Roland.
Hide post links |
-
- Moderator
Had je al gekeken bij JNCS? Dit is een goedkoop adresje en je krijgt toch waar je om vraagt. Er zijn natuurlijk veel meer zaken hoor waar je het kan kopen, maar ik heb het bij deze zaak gekocht en ben meer dan tevreden.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
Als er toch bedrijfsreclame gemaakt wordt, kijk eens bij navco purmerend. Goede service en kan je meteen je 5000 inruilen.... Ben in ieder geval zeer correct geholpen.
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Hide post links |
-
- Senior Member
Of klik eens op de link van Automotive in Apeldoorn (bovenaan site is ook een sponsor!!) Deze zit dichterbij dan eerder genoemde adressen. (gorssel naar apeldoorn is nog een keer te doen)
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb eindelijk een 5400 in Apeldoorn gehaald bij Bosselaar. perfect geregeld door deze heer. Ben er nu een week mee op pad geweest naar Denemarken en ben onder de indruk van het systeem met zijn mogelijkheden en snelheid t.o.v. de ms5000.
Roland
Roland
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 805