bvd Roland
![Question :?:](./../images/smilies/icon_question.gif)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Overweging MS5400/5500R_Elst schreef:
Maar jij maakt mij attent op een volgende vraag welk systeem 5400 of 5500. ik reis elk jaar naar Denemarken max 1 week, Duitsland met regelmaat, Benelux met grote regelmaat, Frankrijk met vakantie. Wat is de reden om naar een 5500 te gaan implaats van een 5400?
grtx. Roland
Hide post links |
Hide post links |
Uit mijn MS5000 tijd was het zo dat als je bijvoorbeeld de cd-rom van de Benelux erin had zitten en dan een bestemming op gaf in Duitsland die ook voorkwam op de Benelux cd je inderdaad niet hoefde te wisselen.Gerritje schreef:Willem,
Sta me toe dat ik het deels oneens ben met je stelling dat je "bij iedere grensovergang" van CD moet wisselen.
Als je bijv. vanuit Nederland een route plant naar een plaats in een ver buitenland hangt het er vanaf wat voor plaats dat is. Staat deze plaats op de CD Benelux, is er niets aan de hand en staat ie ook op alle andere CD's die de hoofdwegen Europa bevatten. Je kunt dan vrolijk elke maal van CD wisselen en bijv in Frankrijk met de CD Nordic Countries rondrijden als je daar behoefte toe voelt. Staat die bestemming niet op de CD Benelux dan zul je een route moeten plannen met de desbetreffende land-CD en de hele route daarop moeten navigeren dus van huis tot bestemming. In beide gevallen er van uit gaande dat je geen viapunten plant. Als je zo bijv onderweg naar een gehucht in Italië in Zwitserland de CD Centraal Europa in de gleuf steekt zal de route niet meer gevonden kunnen worden omdat de eindbestemming dan onbekend is.
Bij diegenen die geen C-IQ hebben zijn de CD's van Navteq-BMW hierin echter superieur omdat deze elke willekeurige, eerder geplande bestemming accepteren en je er ook naar begeleiden.
viewtopic.php?t=3959&highlight=routeplanning
Hide post links |
Hide post links |