Ik vroeg me af of het mogelijk is om V-Trafic op een MS5000 te onvangen. Ik weet dat de CD's van Carminat werken in een MS5000 en dat Renault ook afspraken heeft met V-Trafic. Nu vroeg ik me af of ik, als ik een Carminat CD koop, ook V-Trafic kan ontvangen / gebruiken (met als TMC-box een MT5011). Dat zou wel zeer handig zijn namelijk. Of kan de software van de MS5000 dat niet aan (niet geschikt ervoor)?
Groeten,
Toho_NL.
V-Trafic op een VDO Dayton MS5000 mogelijk?
-
- Moderator
V-Trafic op een VDO Dayton MS5000 mogelijk?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
ToHo, JW heeft toch een Franse 5010, waar V-Trafi op werkt?
Zie viewtopic.php?t=10
Zie viewtopic.php?t=10
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Moderator
Ja dat klopt, maar hij heeft een aangepaste TMC-box. Dit heb ik (helaas) niet en daarom vroeg ik me af of het met ene gewone TMC-box en een CD van Carminat bijvoorbeeld ook kan werken op een MS5000.
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja dat kan met een gewone TMC-box op een MS5000 ook werken, mits de kaartsoftware daarop is ingericht.
Als voorbeeld de VDO-Navteq CD's van UK waar men de keus heeft tussen wel of geen ISIS met een daarbij behorend prijsverschil van pakweg € 100 voor één CD.
JW heeft voor z'n franse box slechts éénmalig bijgedragen aan de V-traffic en als je dit in UK wilt doen betaal je elke keer als je een nieuwe kaartCD koopt, Kassa!
Als voorbeeld de VDO-Navteq CD's van UK waar men de keus heeft tussen wel of geen ISIS met een daarbij behorend prijsverschil van pakweg € 100 voor één CD.
JW heeft voor z'n franse box slechts éénmalig bijgedragen aan de V-traffic en als je dit in UK wilt doen betaal je elke keer als je een nieuwe kaartCD koopt, Kassa!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is inderdaad zo ja, dat het behoorlijk aan de prijs kan zijn als je elke keer zo'n dure kaart moet kopen. Ik weet niet of op de Carminat CD's de juiste codes staan waardoor een MS5000 het zou moeten doen, maar daar hoop ik nog achter te komen. In theorie zou het in elk geval dus moeten kunnen werken...
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Helaas, dit werkt niet met V-Trafic.
De codes staan gewoon op de standaard CD, maar de uitzendingen zijn versleuteld. En in de Carminat zelf is de ontsleuteling geregeld, daar heeft Renault voor betaald.
In dat andere topic heb ik uit de doeken gedaan dat V-Trafic geen SW matige oplossing accepteert voor de ontsleuteling op andere systemen vanwege het risico van "onrechtmatige verspreiding". En dus zal er nooit een Navteq/TA/VDO kaart komen die dit mogelijk maakt, de enige oplossing is de speciale VT box.
C-IQ is een ander verhaal, daar is een 1:1 zekerheid dat de licentiegelden betaald worden.
ITIS is kennelijk een nadere mening toegedaan, daar is het wel mogelijk via een speciale kaart gebruik te maken van hun diensten. En dan nemen ze kennelijk het "ongeoorloofd gebruik" op de koop toe.
Maar niet bij V-Trafic, zie m'n andere topic met franse links.
Groet,
JW
De codes staan gewoon op de standaard CD, maar de uitzendingen zijn versleuteld. En in de Carminat zelf is de ontsleuteling geregeld, daar heeft Renault voor betaald.
In dat andere topic heb ik uit de doeken gedaan dat V-Trafic geen SW matige oplossing accepteert voor de ontsleuteling op andere systemen vanwege het risico van "onrechtmatige verspreiding". En dus zal er nooit een Navteq/TA/VDO kaart komen die dit mogelijk maakt, de enige oplossing is de speciale VT box.
C-IQ is een ander verhaal, daar is een 1:1 zekerheid dat de licentiegelden betaald worden.
ITIS is kennelijk een nadere mening toegedaan, daar is het wel mogelijk via een speciale kaart gebruik te maken van hun diensten. En dan nemen ze kennelijk het "ongeoorloofd gebruik" op de koop toe.
Maar niet bij V-Trafic, zie m'n andere topic met franse links.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Ok, dat is dan duidelijk. Het gaat dus niet werken . Wellicht toch een keer kijken naar zo'n VT-variant .
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548