Ik ben in het bezit van een MS5000 met de volgende gegevens
Serienr SY594/00F
HW 0110
SW 0200
prodweek 12
prodmaand 02
kan iemand mij vertellen of ik deze software kan updaten en hoe dit te doen.
Ik heb dus geen software cd's, alleen de kaarten van europa.
alvast bedankt
Updaten van software van VDO Dayton MS5000
-
- New Member
-
- Moderator
Je hebt inderdaad een redelijk oude versie software. Updaten kan maar dat moet in stappen. Je kunt nl niet gelijk de meest recente sw erop "knallen". Wat is je locatie, wellicht kan iemand van dit forum je dan van dienst zijn.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
vreemd, de ms5000 is als eerste uitgeleverd met sw versie 6.0......jij hebt 2.0...
Had deze week ook iemand, die had 3.2 erin zitten. Kon deze niet updaten met 6.9 maar wel met 7.6.....(in 1 keer welteverstaan).
Had deze week ook iemand, die had 3.2 erin zitten. Kon deze niet updaten met 6.9 maar wel met 7.6.....(in 1 keer welteverstaan).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Ik vermoed dat de 2.0 de fleetversie is. Hardwarematig zitten er wel een paar kleine verschillen in de pc, maar de sw 7.6 kan daar ook zonder problemen ingespeeld worden.
Ik geef aan dat het in stapjes moet gebeuren om ieder risico (zo dat er is) uit te sluiten.
Ik geef aan dat het in stapjes moet gebeuren om ieder risico (zo dat er is) uit te sluiten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Moderator
Wellicht kan je aangeven waar je ergens woont / vaak in de buurt bent? Misschien kan iemand je dan helpen met het updaten.
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Het blijft lastig in te schatten hoe je die update moet doen.
Ook op dit forum zijn veel gevallen bekend van 5000 bezitters die in één keer van 6.1 naar 7.6 gegaan zijn, maar bij anderen lukte dat niet. En vaak was dan het laden van 6.9 (de simpele en stabiele fabrieks-SW) als tussenstap de oplossing.
Gentry's verhaal logenstraft dat dan weer.
Het komt ook voor dat de update helemaal niet lukt, omdat er ergens een vlag verkeerd staat in het systeem. De enige remedie is dan het systeem opnieuw te flashen, dat moet in een service centrum gedaan worden die de PC dan via de seriële poort koppelt.
Hoe je van 2.0 naar een 7.6 moet gaan weet ik echt niet. De Hardware zelf (0110) is er voor geschikt.
Gewoon proberen of het in één keer lukt zoals Gentry schrijft zou mijn keuze zijn.
Want uit alle verhalen begrijp is dat als het niet lukt je het systeem niet op tilt hebt en dat de oude SW nog wel werkt. Tenzij het systeem al een slechte leeseenheid heeft en er, na de hardwareherkenning al een begin gemaakt is met het updaten. Dan kan het systeem corrupt worden. Maar ja, dan was het systeem toch al aan revisie/vervanging toe
Ben benieuwd, dus
Groet,
JW
Ook op dit forum zijn veel gevallen bekend van 5000 bezitters die in één keer van 6.1 naar 7.6 gegaan zijn, maar bij anderen lukte dat niet. En vaak was dan het laden van 6.9 (de simpele en stabiele fabrieks-SW) als tussenstap de oplossing.
Gentry's verhaal logenstraft dat dan weer.
Het komt ook voor dat de update helemaal niet lukt, omdat er ergens een vlag verkeerd staat in het systeem. De enige remedie is dan het systeem opnieuw te flashen, dat moet in een service centrum gedaan worden die de PC dan via de seriële poort koppelt.
Hoe je van 2.0 naar een 7.6 moet gaan weet ik echt niet. De Hardware zelf (0110) is er voor geschikt.
Gewoon proberen of het in één keer lukt zoals Gentry schrijft zou mijn keuze zijn.
Want uit alle verhalen begrijp is dat als het niet lukt je het systeem niet op tilt hebt en dat de oude SW nog wel werkt. Tenzij het systeem al een slechte leeseenheid heeft en er, na de hardwareherkenning al een begin gemaakt is met het updaten. Dan kan het systeem corrupt worden. Maar ja, dan was het systeem toch al aan revisie/vervanging toe
Ben benieuwd, dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
updaten MS5000
en hoe kom ik aan de verschillende update versies? Ik woon in de buurt van Breda.
Hide post links |
-
- Senior Member
kijk eens op www.navco.nl
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Een Oosterhoutse bijna-buurman heeft zich inmiddels per PM aangeboden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Ondertussen de update uitgevoerd naar 7.6 en wel in één keer!
Nam totaal 4 min 30 sec in beslag!
Nam totaal 4 min 30 sec in beslag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo zie je maar weer, de ene keer gaat het fluitend, en bij een andere 5000 moet je allemaal truc's uithalen om 'm ingespeeld te krijgen.
En waarin het verschil zit? Joost mag het weten
Al met al, weer iemand gelukkig gemaakt in Oosterhout eo
Groet,
JW
En waarin het verschil zit? Joost mag het weten
Al met al, weer iemand gelukkig gemaakt in Oosterhout eo
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
hallo,
zal ik er m'n eigen ook nog tegenaan bemoeien....
Versie 2.0 is inderdaad bedoelt voor een PRO versie,waarvoor de laatste software versie 3.nog wat is
(ook bekend op de cd als zijnde CCI ).Bij de latere versie's van de pc 5400 en de pc5500 moet je niet meer zo updaten, want door het updaten van de software "verdwijnt de PRO software en moet dan door VDO (menho en consorten) weer terug gezet worden.
Dus ga je een PRO updaten kijk eerst of de com uitgang gebruikt wordt door een data modem of iets soortgelijks VOOR je gaat updaten.
Wij gebruiken veel PRO's voor de overheid en die zijn afhankelijk van die comm. uitgang
Ik hoop zo wat licht geschenen te hebben.....
zal ik er m'n eigen ook nog tegenaan bemoeien....
Versie 2.0 is inderdaad bedoelt voor een PRO versie,waarvoor de laatste software versie 3.nog wat is
(ook bekend op de cd als zijnde CCI ).Bij de latere versie's van de pc 5400 en de pc5500 moet je niet meer zo updaten, want door het updaten van de software "verdwijnt de PRO software en moet dan door VDO (menho en consorten) weer terug gezet worden.
Dus ga je een PRO updaten kijk eerst of de com uitgang gebruikt wordt door een data modem of iets soortgelijks VOOR je gaat updaten.
Wij gebruiken veel PRO's voor de overheid en die zijn afhankelijk van die comm. uitgang
Ik hoop zo wat licht geschenen te hebben.....
Heb ik alles ? Bord voor mijn kop, stuk in mijn kraag, brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, water in mijn handen, lood in mijn schoenen ?
Dan ga ik naar mijn werk !
Dan ga ik naar mijn werk !
Hide post links |
-
- Senior Member
Bedankt voor je opmerkingen.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk, een PRO wordt een normale versie als je er de 7.6 op zet. En dat was ook gewenst in dit geval, althans zó heb ik het begrepen. Dit is een ex-PRO systeem dat in de normale roulatie gekomen is.
En dus ook een waarschuwing voor diegenen die een PRO willen handhaven: als je er de SW op zet van een reguliere PC gaat die functie verloren
Groet,
JW
Je hebt uiteraard helemaal gelijk, een PRO wordt een normale versie als je er de 7.6 op zet. En dat was ook gewenst in dit geval, althans zó heb ik het begrepen. Dit is een ex-PRO systeem dat in de normale roulatie gekomen is.
En dus ook een waarschuwing voor diegenen die een PRO willen handhaven: als je er de SW op zet van een reguliere PC gaat die functie verloren
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De eigenaar van dit systeem heeft het vanaf het allereerste begin in zijn bezit gehad en kan zich nog levendig de ellende van de allereerste software versies herinneren. Het was reeds 2 maal eerder van een update voorzien.
Ik kreeg niet de indruk dat het systeem ook inderdaad als een pro zou zijn ingezet want er zat zeker geen seriële kabel aan de achterzijde, waarom ook in een particuliere auto. De herkomst is mij echter onbekend.
In ieder geval is het aantal mogelijkheden met de 7.6 belangrijk toegenomen en de eigenaar content. Hij wist niet eens dat het apparaat meer kon dan gedacht.
Ik kreeg niet de indruk dat het systeem ook inderdaad als een pro zou zijn ingezet want er zat zeker geen seriële kabel aan de achterzijde, waarom ook in een particuliere auto. De herkomst is mij echter onbekend.
In ieder geval is het aantal mogelijkheden met de 7.6 belangrijk toegenomen en de eigenaar content. Hij wist niet eens dat het apparaat meer kon dan gedacht.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 689
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 564
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1188
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1274
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1365
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW -- -
Reacties: 2
Weergaves: 1485
-