Ik heb pas door de garage een VDO TMC 5011 box in laten bouwen. Dit samen met een VDO 5400. Nu werkt TMC niet. Op het scherm blijft TMC rood. De TMC zenders zoeken staat op automatisch waar hij ook niet meer van af te halen is.
De verkeersinformatie staat op aan en de dynamische routebegeleding ook.
Wie weet wat er mogelijk mis is. Ik heb de antenne gecontroleerd, het systeem ziet de TMC omdat de benodigde keuzes binnen het systeem automatisch ingesteld zijn.
Graag enige suggesties.
Siemens heeft een hulpline alleen toen ik die belde werd de lijn verbroken. VDO verwijst omdat het technisch is naar Siemens.
Ik gebruik NAVTECH versie benelux 2004.
TMC werkt niet
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Met vrij grote zekerheid is te stellen dat de antenne niet goed werkt !!!
Rood houd in dat de TMC box aangesloten is en er geen ontvangst is.
In wat voor auto zit het ingebouwd waar zit de antenne enz.. enz.. ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Mijn ervaringen zijn als Han beschrijft, dus check de antenne.
Enige tijd geleden heeft een zelfde soort verhaal gespeeld, zie viewtopic.php?t=1249 . Dat kon opgelost worden met een goede antenne, in dat geval met een actieve VDO antenne splitter.
Groet,
JW
Mijn ervaringen zijn als Han beschrijft, dus check de antenne.
Enige tijd geleden heeft een zelfde soort verhaal gespeeld, zie viewtopic.php?t=1249 . Dat kon opgelost worden met een goede antenne, in dat geval met een actieve VDO antenne splitter.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn ervaring is anders.
Bij mij had de TMC module gewerkt op het systeem.
Maar na wat aanpassingen aan bekabeling (lees hele plank bouwen met alles erin) kwam TMC op rood en gebeurde er niks meer. Boel gecontroleerd en wat bleek. Ik had de plus en de min van de antenne versterker verkeerd om aangesloten. Zekering was geklapt die de TMC 5010 voede. Zekering vervangen. +12v en de min van de Antenne goed aangesloten en ik kreeg weer netjes tmc zender te zien.
Ik denk dat het systeem een rode TMC weergaf omdat de module al een keer was gezien door het systeem en dat hij hem daarna niet meer kon detecteren.
Bij mij had de TMC module gewerkt op het systeem.
Maar na wat aanpassingen aan bekabeling (lees hele plank bouwen met alles erin) kwam TMC op rood en gebeurde er niks meer. Boel gecontroleerd en wat bleek. Ik had de plus en de min van de antenne versterker verkeerd om aangesloten. Zekering was geklapt die de TMC 5010 voede. Zekering vervangen. +12v en de min van de Antenne goed aangesloten en ik kreeg weer netjes tmc zender te zien.
Ik denk dat het systeem een rode TMC weergaf omdat de module al een keer was gezien door het systeem en dat hij hem daarna niet meer kon detecteren.
Hide post links |
-
- Starting Member
Zit in een Cirtoen Picasso op het linker achterraam. Is een plakantenneHan schreef:Met vrij grote zekerheid is te stellen dat de antenne niet goed werkt !!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,mcprojects schreef:Zit in een Cirtoen Picasso op het linker achterraam. Is een plakantenneHan schreef:Met vrij grote zekerheid is te stellen dat de antenne niet goed werkt !!!
Dat zou op zich goed moeten kunnen werken, ik heb een vergelijkbare opstelling in m'n Xantia en die werkt uitstekend.
Het feit dat je een rood TMC symbool krijgt houdt in dat de communicatie tussen de MT box en je PC 5400 werkt.
Het door Fantom beschreven fenomeen is me bekend, hetzou hier theoretisch kunnen optreden, ik acht echter net als Han de kans veel groter dat de antenne niet werkt. Je krijgt zo te lezen ook geen zenders gepresenteerd op je scherm, alleen het vinkje bij automatisch.
Daarom moet er nog eens goed gekeken worden naar de antenne, en met name of de voeding van de actieve versterker wel goed zit.
Aan de antenne zitt een kabel die naar de box gaat, en daar komt er dan weer een apart draadje uit. Dat moeten aangesloten worden op de geschakelde plus.
Voorts zit er aan de antenne een dun litze draadje, dat moet kort bij de antenne aan massa gelegd worden.
Zit dat allemaal wel goed? Zonder die draadjes doet je antenne het gewoon niet, en dus krijg je dan een rood TMC symbool
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: TMC werkt niet
Vreemd, als hij door iemand anders (garage) is ingebouwd, mag je toch wel aannemen dat alles gecontroleerd is op de werking ervan, dus ook het TMC gedeelte.mcprojects schreef:Ik heb pas door de garage een VDO TMC 5011 box in laten bouwen. Dit samen met een VDO 5400. Nu werkt TMC niet. Op het scherm blijft TMC rood. De TMC zenders zoeken staat op automatisch waar hij ook niet meer van af te halen is. ......
Weet je waar alles is "weggebouwd" ?
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: TMC werkt niet
Tsja, wat moet je daar nou van zeggen? Tuurlijk, zo hoort het te zijn, maar als je alleen al de verhalen op dit forum tot je door laat dringen, dan zie je dat daar wel eens wat aan schort. Zoals ik er ook tamelijk zeker van ben dat dit hier ook het geval ischeckin schreef:Vreemd, als hij door iemand anders (garage) is ingebouwd, mag je toch wel aannemen dat alles gecontroleerd is op de werking ervan, dus ook het TMC gedeelte.mcprojects schreef:Ik heb pas door de garage een VDO TMC 5011 box in laten bouwen. Dit samen met een VDO 5400. Nu werkt TMC niet. Op het scherm blijft TMC rood. De TMC zenders zoeken staat op automatisch waar hij ook niet meer van af te halen is. ......
Weet je waar alles is "weggebouwd" ?
Maar misschien heb ik het mis, en is het heel wat anders.
In elk geval, via een systematische check kun je de mogelijke oorzaken elimineren. En dan zou ik beginnen bij de antenne en z'n aansluiting.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Opgelost
JW schreef:Hallo,mcprojects schreef:Zit in een Cirtoen Picasso op het linker achterraam. Is een plakantenneHan schreef:Met vrij grote zekerheid is te stellen dat de antenne niet goed werkt !!!
Dat zou op zich goed moeten kunnen werken, ik heb een vergelijkbare opstelling in m'n Xantia en die werkt uitstekend.
Het feit dat je een rood TMC symbool krijgt houdt in dat de communicatie tussen de MT box en je PC 5400 werkt.
Het door Fantom beschreven fenomeen is me bekend, hetzou hier theoretisch kunnen optreden, ik acht echter net als Han de kans veel groter dat de antenne niet werkt. Je krijgt zo te lezen ook geen zenders gepresenteerd op je scherm, alleen het vinkje bij automatisch.
Daarom moet er nog eens goed gekeken worden naar de antenne, en met name of de voeding van de actieve versterker wel goed zit.
Aan de antenne zitt een kabel die naar de box gaat, en daar komt er dan weer een apart draadje uit. Dat moeten aangesloten worden op de geschakelde plus.
Voorts zit er aan de antenne een dun litze draadje, dat moet kort bij de antenne aan massa gelegd worden.
Zit dat allemaal wel goed? Zonder die draadjes doet je antenne het gewoon niet, en dus krijg je dan een rood TMC symbool
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo MCProjects,
Je bericht hierboven is niet erg duidelijk. Je maakt er een kopje boven: Opgelost, maar verder weten we even niks.
Zou je ons willen laten delen in je vreugde, door even te vertellen hoe het opgelost is
Groet,
JW
Je bericht hierboven is niet erg duidelijk. Je maakt er een kopje boven: Opgelost, maar verder weten we even niks.
Zou je ons willen laten delen in je vreugde, door even te vertellen hoe het opgelost is
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Opgelost
De plakantenne van VDO box 5011 werkte niet omdat het kleine draadje dat aan de antenne aangelosten moest worden op de geschakelde + terwijl deze op de massa zat. Verder was de antenne minder dan 4 cm van het frame van de auto geplaatst. WIj hebben hem nu ca. 6 cm van de raansponning geplaatst en het werkt prima.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Opgelost
Da's mooi, of eigenlijk ook niet natuurlijkmcprojects schreef:De plakantenne van VDO box 5011 werkte niet omdat het kleine draadje dat aan de antenne aangelosten moest worden op de geschakelde + terwijl deze op de massa zat. Verder was de antenne minder dan 4 cm van het frame van de auto geplaatst. WIj hebben hem nu ca. 6 cm van de raansponning geplaatst en het werkt prima.
Mooi dat het nu werkt, maar geen beste beurt van de garage/inbouwer, om het maar voorzichtig uit te drukken. In gewoon Nederlands: Kl@%&e. Ik neem aan dat je nog wel eens een pittig gesprek met 'm zult hebben
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 834