Hoi allemaal,
Heb onlang mijn TMC 5011 geinstalleerd alleen krijg ik geen signaal op mijn PC5400.
Ook geen TMC icoontje. Heb alles doorgemeten was verder niks vereemds.
Heb er ook mijn oude PC5100 aangehangen daar komt wel het TMC icoontje in het scherm te staan.
Alleen is het icoontje rood.
Kan het zijn dat de TMC pas in het beeld komt als hij bereik heeft?
En waar kan ik zo'n splitter bestellen om het signaal te versterken en niet de bijgeleverde antenne hoeft te gebruiken? En wat zijn de kosten van zo'n splitter?
Moet je de TMC activeren met je CI-Q?
Heb er de nieuwste software opstaan (3 weken oud), kan het zijn dat het aan de software ligt?
Alvast bedankt
TMC MT5011 geeft geen signaal
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Hallo,
Voordat je nou meteen die splitter gaat aanschaffen, eerst even kijken wat er aan de hand is/kan zijn
1) Bij de 5000 komt TMC automatisch in het beeldscherm te staan, maar bij de 5400 moet je zelf één van de drie posities op de statusregels daarvoor toewijzen, meest gebruikelijk is de positie midden boven, zie als voorbeeld V-Trafic in viewtopic.php?p=25774#25774 .
Heb je dat gedaan?
2) Hoe heb je de plakantenne gemonteerd en aangesloten? Netjes op ca. 4 à 5 cm van de raam omlijsting, en de massa conform het voorschrift geaard? En zit de plus van de antenne aangesloten?
Want hoewel de bijgeleverde plakantenne niet de maximale prestaties levert, goed werken doet 'ie zeker. Hij heeft dat bij mij jarenlang zó gedaan.
Groet,
JW
Voordat je nou meteen die splitter gaat aanschaffen, eerst even kijken wat er aan de hand is/kan zijn
1) Bij de 5000 komt TMC automatisch in het beeldscherm te staan, maar bij de 5400 moet je zelf één van de drie posities op de statusregels daarvoor toewijzen, meest gebruikelijk is de positie midden boven, zie als voorbeeld V-Trafic in viewtopic.php?p=25774#25774 .
Heb je dat gedaan?
2) Hoe heb je de plakantenne gemonteerd en aangesloten? Netjes op ca. 4 à 5 cm van de raam omlijsting, en de massa conform het voorschrift geaard? En zit de plus van de antenne aangesloten?
Want hoewel de bijgeleverde plakantenne niet de maximale prestaties levert, goed werken doet 'ie zeker. Hij heeft dat bij mij jarenlang zó gedaan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
TMC
Dag JW
De positie moet ik denk ik nog toewijzen. Maar bij het menu info bij het tmc gedeelte kan ik geen tmc zenders kiezen.
De plakantenne zit op mijn zij-achterruit. ongeveer 4 cm van de omlijsting. Heb hem ook geaard en gevoed op schakelplus.
Ik heb de antenne direct op de raam geplakt, zonder gebruik te maken van het zwarte stikkertje en de doorzichtige langwerpige stikker. Weet niet of dit noodzakelijk is??
De positie moet ik denk ik nog toewijzen. Maar bij het menu info bij het tmc gedeelte kan ik geen tmc zenders kiezen.
De plakantenne zit op mijn zij-achterruit. ongeveer 4 cm van de omlijsting. Heb hem ook geaard en gevoed op schakelplus.
Ik heb de antenne direct op de raam geplakt, zonder gebruik te maken van het zwarte stikkertje en de doorzichtige langwerpige stikker. Weet niet of dit noodzakelijk is??
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: TMC
Bedoel je daar die dunne folie mee van een dikke 30 cm lengte? Dát is de echte antenneedje_online schreef:Dag JW
Het kleine gedeelte met het veertje bevat slechts de versterker, zonder die folie doet 'ie echt niks
Zat er bij de box geen gebruiksaanwijzing, want daarin is precies te lezen wat je moet doen, en ook wat níet goed is
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
In een eerdere draad schreef ik al eens:
Heb zelf ook de ervaring dat een inbouwstation de doorzichtige folie ondanks de duidelijke handleiding aanzag voor een overbodige luxe, deze afknipte en daarna de overgebleven aansluitbox met versterker prachtig kwijt kon op een klein zijruitje. Dat werkte dus voor geen meter. Overigens wel op hun kosten volledig hersteld!Zolang er TMC in rood wordt aangegeven op de statusregel hoef je niet verder te kijken want dan heb je geen ontvangst.
Probeer eens een ordinaire oude sprietantenne op de TMC box aan te sluiten. Zelfs een stuk montagedraad dat je naar buiten voert is in geval van nood al geschikt om te testen. Als het goed is wordt dan het TMC symbool onmiddellijk al groen en zodra een zender wordt gevonden krijg je de naam te zien.
Ik gok voorlopig op een niet functionerende antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Prima advies, zo kun je simpel checken of verder alles goed zit.Gerritje schreef:In een eerdere draad schreef ik al eens:
Heb zelf ook de ervaring dat een inbouwstation de doorzichtige folie ondanks de duidelijke handleiding aanzag voor een overbodige luxe, deze afknipte en daarna de overgebleven aansluitbox met versterker prachtig kwijt kon op een klein zijruitje. Dat werkte dus voor geen meter. Overigens wel op hun kosten volledig hersteld!Zolang er TMC in rood wordt aangegeven op de statusregel hoef je niet verder te kijken want dan heb je geen ontvangst.
Probeer eens een ordinaire oude sprietantenne op de TMC box aan te sluiten. Zelfs een stuk montagedraad dat je naar buiten voert is in geval van nood al geschikt om te testen. Als het goed is wordt dan het TMC symbool onmiddellijk al groen en zodra een zender wordt gevonden krijg je de naam te zien.
Ik gok voorlopig op een niet functionerende antenne.
Ik vermoed dat dit wel het geval is, hij schreef eerder:
En dus is dat rood zijn een gevolg van een niet werkende antenne, niet verwonderlijk natuurlijkHeb er ook mijn oude PC5100 aangehangen daar komt wel het TMC icoontje in het scherm te staan.
Alleen is het icoontje rood.
En met die laatste hartekreet ben ik het uiteraard helemaal eens, wat een onkunde zit er vaak bij die inbouwers. Alsof zo'n antenne leverancier dat zó voor de flauwekul levert, extra geld uitgeven voor niets.
Triest dus, en zó rijden er heel wat mensen rond met niet goed werkende Navi's. Want wat denk je van al die systemen waarbij de achteruit niet aangesloten is? Omdat de inbouwer zegt: ach meneer, dat is niet nodig, sluiten wij nooit aan Ook daar is het gewoon onkunde en soms wat anders.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Bedankje op zijn plaats
Heb de doorzichtige antenne geplaatst. Ben alleen niet tevreden over de ontvangst, heb daarom maar een splitter besteld van VDO dan weet ik zeker dat hij goed werkt.
De ontvanst is heel onregelmatig, ene keer groen dan weer rood.
Krijg deze week de splitter dan moet hij uitstekend werken.
Maar bedankt voor jullie reactie ben weer wat wijzer geworden.
De ontvanst is heel onregelmatig, ene keer groen dan weer rood.
Krijg deze week de splitter dan moet hij uitstekend werken.
Maar bedankt voor jullie reactie ben weer wat wijzer geworden.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen -