TMC en MS5000

pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

TMC en MS5000

Bericht door pwvandeursen »

even een vraagje over het gebruik van de TMC.

Als ik tijdens het rijden wil weten of er TMC gerelateerde zaken zijn in de buurt van waar ik me nu bevindt (dus niet per definiete op de route), kan dat alleen als ik de schaal vergroot, totdat ik de eerste melding zie op het scherm. Als het kaartje groot genoeg is kan ik pas met behulp van info met de pijltjes toetsen scrollen naar de eerste melding en zien wat het is. Als het kaartje klein is en er is op dat moment op het kaartje geen TMC info te zien (terwijl er wel meldingen zijn) kan ik niet met behulp van de pijltjes toesten zien welke meldingen er in de buurt zijn. Weet iemand hier wat meer over te vertellen? (verhaal is wel een beetje wazig opgeschreven dus ik hoop dat eenieder het kan volgen...)
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Re: TMC en MS5000

Bericht door WS »

Hallo

Als ik wil weten wat er in de directe omgeving van mijn positie loos is kijk ik meestal op de verkeersinfo op positie hier staan keurig de meldingen op afstand van de positie vermeld

Overigens is bij de MS5500 wel in elke schaal het verkeersdriehoekje in de kaart zichtbaar.
alleen bij een kleine schaal zitten alle meldingen onder elkaar.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

Willem,

Ok, dus dat is de einige manier. als ik via het kaartje wil kijken kan dat alleen maar door de schaal te vergroten?

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: TMC en MS5000

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo

Als ik wil weten wat er in de directe omgeving van mijn positie loos is kijk ik meestal op de verkeersinfo op positie hier staan keurig de meldingen op afstand van de positie vermeld

Overigens is bij de MS5500 wel in elke schaal het verkeersdriehoekje in de kaart zichtbaar.
Alleen bij een kleine schaal zitten alle meldingen onder elkaar.

groet
Willem.
Hallo Willem,

Nou ja, voor zover die files dan voorkomen op de op dat moment gepresenteerde kaart uiteraard :wink:
Als je een kaartschaal van 1 km hebt zie je immers helemaal geen driehoekjes die meer dan een paar kilometer verderop zijn en die dus buiten de kaart vallen...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht