TMC-box resetten?

palrob
Starting Member
Starting Member

TMC-box resetten?

Bericht door palrob »

Is het mogelijk mijn TMC box te resetten van mijn Carin 520?

Ik maak regelmatig mee dat het TMC symbool rood is als ik het systeem aanzet. Aangezien het een bejaard systeem is, weet ik dat ik niet handmatig TMC zenders kan zoeken. (heb wel SW4 .9). Blijkbaar is er dan een slechte ontvangst. Ook als ik ga rijden wordt het symbool niet meer geel. Het lijkt er dus op dat als je het systeem aanzet, er een zender wordt gezocht en daarna niet meer. Start ik na een bepaalde tijd weer mijn auto(op dezelfde lokatie), is het symbool soms zomaar weer geel, en is er dus ontvangst.

Ik maak gebruik van de originele VDO plakantenne op mijn voorruit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De tmc tesetten kan, indien aangesloten op een 522, alleen worden uitgevoerd door het contact uit te zetten. Na plm. 40 seconden gaat het systeem (tmc) over in stand-by. Nadat het systeem weer is aangezet gaat de tmc automatisch zoeken naar het sterkste signaal en stemt daar op af.
Ik kan alleen bedenken dat een reset is uit te voeren door op de permanente spanning een aan/uit schakelaar te monteren. Dit is echter een niet zo fraaie oplossing, maar werkt wel. Of dit echt goed is voor de tmc box kan ik niet beoordelen. Dus bezint eer gij begint.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”