Aangezien de MS5200 een systeem is wat waarschijnlijk meer in gebruik gaat raken, lijkt het mij zinnig om, net als voor de MS2010 een testrubriek te maken. Hierin kunnen gebruikers hun problemen of opmerkingen kwijt met betrekking tot de hard- en software.
Voor wat betreft de software heb ik al een tweetal problemen kunnen traceren:
1. indien gekozen wordt voor flitsinformatie, MOET het luidspekericoontje worden aangeklikt. Doe je dat niet dan krijg je geen melding. Dus ook geen stille melding zonder PING zoals bij de MS5500.
2. de wijze waarop de invoer van adressen tijdens het rijden kan worden in- of uitgeschakeld, moet nader worden bekeken. Zonder truc is het niet eenvoudig het voor elkaar te krijgen.
Voordelen:
Door de afmetingen gemakkelijk weg te werken. Alle standen voor montage zijn mogelijk. Dit geeft enorme flexibiliteit bij het inbouwen.
Het systeem is razendsnel met het berekenen van de route. Zowel bij het invoeren van een nieuwe bestemming als bij het herberekenen van de route als je verkeerd rijdt.
Infopunten zijn duidelijk weergegeven en de schermen zien er, na de laatste update, op mijn Clarion VRX938r prachtig uit.
De menu's zijn goed en intuitief samengesteld. Dit in navolging op de MS5600 en MS5700.
Beide SD kaart lezers zijn te gebruiken. Het maakt feitelijk voor het systeem niet veel uit welk slot je gebruikt. Wil je echter een taalwijziging o.i.d. dan MOET je slot 2 gebruiken.
In het diagnose menu is de tmc te resetten.
Nadelen tot nog toe:
Verkrijgbaarheid van extra software is een heikel punt. Zowel VDO ald diverse leveranciers konden mij niet vertellen waar aanvullingen te koop zijn. Kan natuurlijk komen omdat het systeem nog zo nieuw is. Maar als je nagaat dat er nogal wat mogelijkheden zijn doordat gebruik wordt gemaakt van SD-kaarten moet er snel iets komen. Ik zelf zit bv te denken aan de ADAC campinggids.
Er moet een lijst komen met SD compatibel kaartjes. Ik heb er tot nog toe 2 getest en beiden werkten niet. Dane-electric en kingston. Beide 256 mb.
De originele kaart heb ik op dezelfde wijze getest (geformatteerd enz) en die werkt perfect.
Testresultaten VDO Dayton MS5200
-
- Moderator
Testresultaten VDO Dayton MS5200
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Weer een klein puntje van verwondering.
Nadat de TMC op de juiste manier is aangesloten (met dank aan Gentry voor het maken van het verloopkabeltje) is volgens het diagnose menu de TMC quality maximaal 7 geweest.
Ik weet niet of de waarde hetzelfde moet zijn als in de andere VDO systemen (maximaal 64) of dat een andere schaal wordt aangehouden. De zenders en meldingen komen wel zonder problemen door. Wel duurt het soms een aantal minuten voordat het TMC zendericoon van rood- naar groen veranderd. Als je hem handmatig selecteerd heb je gelijk een groen icoon.
Aangevuld 16-11: Bevestigd door een andere 5200 gebruiker (dank je Gentry ) de schaal is inderdaad anders. Wat het maximum is is nog niet bekend, maar bij 2 pc's is tot nog toe 7 als maximum ontvangststerkte genoteerd.
Nog een aanvulling.
In splitscreen mode kan ervoor gekozen worden de computer gegevens te displayen. (snelheid, gemiddelde snelheid enz). De totaal verreden afstand is die vanaf het punt dat je de bestemming hebt ingevoerd en bent gaan rijden.
Kijk je via de instellingen naar het boordcomputermenu, dan zie je daar de afstand vanaf het moment dat je de boordcomputer hebt gereset.
Dus:
splitscreen: zijn actuele gegevens mbt verreden km
instellingen: zijn alle tot nog toe verreden km's vanaf het punt van reset van de bordcomputer.
Nadat de TMC op de juiste manier is aangesloten (met dank aan Gentry voor het maken van het verloopkabeltje) is volgens het diagnose menu de TMC quality maximaal 7 geweest.
Ik weet niet of de waarde hetzelfde moet zijn als in de andere VDO systemen (maximaal 64) of dat een andere schaal wordt aangehouden. De zenders en meldingen komen wel zonder problemen door. Wel duurt het soms een aantal minuten voordat het TMC zendericoon van rood- naar groen veranderd. Als je hem handmatig selecteerd heb je gelijk een groen icoon.
Aangevuld 16-11: Bevestigd door een andere 5200 gebruiker (dank je Gentry ) de schaal is inderdaad anders. Wat het maximum is is nog niet bekend, maar bij 2 pc's is tot nog toe 7 als maximum ontvangststerkte genoteerd.
Nog een aanvulling.
In splitscreen mode kan ervoor gekozen worden de computer gegevens te displayen. (snelheid, gemiddelde snelheid enz). De totaal verreden afstand is die vanaf het punt dat je de bestemming hebt ingevoerd en bent gaan rijden.
Kijk je via de instellingen naar het boordcomputermenu, dan zie je daar de afstand vanaf het moment dat je de boordcomputer hebt gereset.
Dus:
splitscreen: zijn actuele gegevens mbt verreden km
instellingen: zijn alle tot nog toe verreden km's vanaf het punt van reset van de bordcomputer.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714