Hallo, Ik heb een tijdje geleden een carin520 geïnstalleerd die het fantastisch doet. Daarvoor heb ik een pulsegever moeten kopen(opel) en ook die doet het perfect.
Nu heb ik net een tweedehands vdo-autoradio gekocht met een functie om de muziek harder te laten spelen bij hogere snelheid. Ik heb de kabel die op het signaal bij het navigatiesysteem zit hierop aangesloten maar de radio ziet geen pulse.
Kan het zijn dat deze radio's enkel werken met een origineel tachosignaal? Of heb ik de verkeerde draad aangesloten? De pulsegever heeft 3 draden(groen, blauw en bruin geloof ik)
Ik weet dat het wat off topic is maar van de lokale vdo-verdelers krijg ik enkel abstracte antwoorden(ze hadden nogal snel door dat ze hiermee niets konden verdienen). Volgens mij heb ik het meeste kans om hier een antwoord te vinden
Tachosignaal vs. Pulsegever?
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 jan 2004 22:04
?
Op sommige modellen vdo moet je ASL ( auto sound level ) inschakelen.
Snelheidspuls kun je eventueel makkelijk nameten met een ledspanningszoeker.
De auto gewoon een meter achter en/of vooruit duwen, dan moet je lichtje zo nu en dan oplichten.
Wat voor auto is het trouwens?
De meeste opeltjes hebben gewoon een puls aanwezig ( meestal in de iso stekker ).
Snelheidspuls kun je eventueel makkelijk nameten met een ledspanningszoeker.
De auto gewoon een meter achter en/of vooruit duwen, dan moet je lichtje zo nu en dan oplichten.
Wat voor auto is het trouwens?
De meeste opeltjes hebben gewoon een puls aanwezig ( meestal in de iso stekker ).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Inderdaan, de Opels zijn hier vaak in voorzien.
Het voor en achteruit duwen van een auto (oef, de mijne is al bijna 1500kg) kan nog al eens worden omzeild door één wiel van de aandrijvende as omhoog te krikken en daar een slinger aan te geven.
Succes niet gegarandeed, maar het pakt nogal eens goed uit, en in ieder geval minder inspannend
Oja, je hebt massa-inschakelende-pulsen en plus-inschakelende-pulsen, daarbij kan de puls te zwak zijn voor de radio, danwel dat de radio (lijkt mij sterk) juist wel een sinus-achtige puls nodig heeft ipv een blokpuls.
Vind het overigens wel een zinvolle en mooie functie!
Het voor en achteruit duwen van een auto (oef, de mijne is al bijna 1500kg) kan nog al eens worden omzeild door één wiel van de aandrijvende as omhoog te krikken en daar een slinger aan te geven.
Succes niet gegarandeed, maar het pakt nogal eens goed uit, en in ieder geval minder inspannend
Oja, je hebt massa-inschakelende-pulsen en plus-inschakelende-pulsen, daarbij kan de puls te zwak zijn voor de radio, danwel dat de radio (lijkt mij sterk) juist wel een sinus-achtige puls nodig heeft ipv een blokpuls.
Vind het overigens wel een zinvolle en mooie functie!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53
puls
Mijn auto is een kadett(geen GSI) en dus nog niet voorzien van een standaard pulse. daarom heb ik voor mijn navigatie een pulseteller gekocht. Hieraan zitten dus 3 draadjes waarvan de rode aan de kabel voor de pulse zit aan de navigatiecomputer. Bij de instellingen van de carin geeft hij een perfect pulsesignaal dus dat is in orde. Waarschijnlijk is het dan zo dat het signaal te zwak is voor de radio. Heeft er iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |