Hallo JW
Ik heb over dat rare voorval contact gehad met de heer Marlon van Horck van Siemens VDO Trading GmbH en hij zou het e.e.a. uitzoeken. Ik heb echter niets meer van hem vernomen.
Toevallig vorige week nog maar eens een mailtje naar hem gestuurd maar tot op heden geen antwoord gehad.
Toch in Frankrijk en Spanje nog wel navigatieproblemen gehad, in Frankrijk in het plaatsje Pierrefitte sur Sauldre ging het steeds mis, elke keer weer de melding onvoldoende kaartgegevens dus dat werd zoeken naar de camping, na een paar keer de weg gevraagd te hebben zijn we er uiteindelijk gekomen. Ook tijdens het rijden van kastelenroutes regelmatig deze melding.
Toen we verder trokken naar Spanje kregen we hoog in de pyreneeën op het hoogste punt van een berg de mededeling "hier omkeren".
De camping in Spanje hebben we wederom met vragen gevonden, niet dankzij de navigatie.
Toen we een uitstapje maakten vanuit Empuriobrava naar Figueras sloeg het helemaal op hol, de autobaan werd niet herkend.
Regelmatig zijn we zelf op de gok een richting op gegaan in de hoop dat het de goede was.
Op het laatst komt de stoom je uit de oren
.
Vandaar dat we nu maar hebben besloten om te kiezen voor regelmatige updates in de hoop dat het in de toekomst beter gaat. Ik heb wel van een medewerker van C-IQ gehoord dat het navigeren in zowel Frankrijk als Spanje nog lang niet vlekkeloos gaat omdat ze nog niet zo lang bezig zijn in die landen met de navi.
Dat had ik liever eerder geweten omdat dit nu juist een van de redenen was om het systeem aan te schaffen i.v.m. het geen kaart kunnen lezen
.
Nou ja, hoop doet leven zeg ik maar en met de updates in het verschiet zal het alleen maar beter worden, toch?
Nou dit waren de navi-perikelen tijdens de vakantie.
Groeten, Margriet