systeem op hol

Ingakok
Starting Member
Starting Member

Bericht door Ingakok »

Fantom schreef:
Dat het systeem "de weg kwijt raakt" op een recent aangelegde weg dat kan gebeuren. Ik had dat dus ook toen de A5 net was aangelegd bij Amsterdam. Het systeem bleef trouwens wel gewoon werken maar ik reed gewoon volgens het systeem door eht weiland.
Wordt er eigenlijk "voortschrijdend inzicht" op de kaarten ingebouwd?
Ik ben namelijk vorige week met de NavTech 2003/1 wel over de A5 gereden...
Geen probleem. Op die cd zou hij toch ook nog niet moeten staan dan?

Groenten van Alex
VDO Dayton MS4200RS-gebruiker in een VW Polo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ingakok schreef:
Fantom schreef:
Dat het systeem "de weg kwijt raakt" op een recent aangelegde weg dat kan gebeuren. Ik had dat dus ook toen de A5 net was aangelegd bij Amsterdam. Het systeem bleef trouwens wel gewoon werken maar ik reed gewoon volgens het systeem door eht weiland.
Wordt er eigenlijk "voortschrijdend inzicht" op de kaarten ingebouwd?
Ik ben namelijk vorige week met de NavTech 2003/1 wel over de A5 gereden...
Geen probleem. Op die cd zou hij toch ook nog niet moeten staan dan?

Groenten van Alex
In een topic op het Navteq gedeelte wordt ook over de A5 gesproken. Daar gaf Navteq aan dat ze de A5 wel op de 2003/2 gezet hadden, echter niet als route opgenomen in aanwijzingen omdat 'ie op dat moment nog niet open was. Een datumkoppeling is daarbij (nog?) niet mogelijk.
Wat me verrast is dat 'ie dus ook al op de 2003/1 stond.

Wat gebeurde er trouwens bij dat rijden over de A5, hoe reageerde jouw 4200 daarop?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ingakok
Starting Member
Starting Member

Bericht door Ingakok »

JW schreef:
In een topic op het Navteq gedeelte wordt ook over de A5 gesproken. Daar gaf Navteq aan dat ze de A5 wel op de 2003/2 gezet hadden, echter niet als route opgenomen in aanwijzingen omdat 'ie op dat moment nog niet open was. Een datumkoppeling is daarbij (nog?) niet mogelijk.

Wat gebeurde er trouwens bij dat rijden over de A5, hoe reageerde jouw 4200 daarop?

Groet,
JW
Het viel mij op dat de dame niet sprak van de A5.
Alleen over "de volgende afrit nemen" Ook de naam A5 kwam niet in het scherm, maar hij kreeg geen kuren en wist wel dat ik echt op een weg reed, dus niet door het weiland
Lag er daar niet voor aanleg van A5 een provinciale weg of zoiets?
Ik ben ter plekke niet zo bekend...
Misschien "dacht" het systeem dat ik daarop reed?
Een andere verklaring kan ik ook niet verzinnen...
Jammer dat ik voor opening van de A5 niet naar Haarlem moest rijden, ben benieuwd wat er dan gebeurd was.
Uit jouw opmerking blijkt dat ik dan dus toch de nog in aanbouw zijnde A5 opgestuurd zou zijn?
Is er nog iemand anders die met een 2003/1 de A5 gebruikt heeft?

Groenten van Alex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ingakok schreef:
JW schreef:

Groet,
JW
Het viel mij op dat de dame niet sprak van de A5.
Alleen over "de volgende afrit nemen" Ook de naam A5 kwam niet in het scherm, maar hij kreeg geen kuren en wist wel dat ik echt op een weg reed, dus niet door het weiland
Lag er daar niet voor aanleg van A5 een provinciale weg of zoiets?
Ik ben ter plekke niet zo bekend...
Misschien "dacht" het systeem dat ik daarop reed?
Een andere verklaring kan ik ook niet verzinnen...
Jammer dat ik voor opening van de A5 niet naar Haarlem moest rijden, ben benieuwd wat er dan gebeurd was.
Uit jouw opmerking blijkt dat ik dan dus toch de nog in aanbouw zijnde A5 opgestuurd zou zijn?
Is er nog iemand anders die met een 2003/1 de A5 gebruikt heeft?

Groenten van Alex
De bedoeling van m'n opmerkingwas aan te geven dat je systeem NIET geprotesteerd zou hebben als je die A5 opreed, maar dat de route en dus de aanwijzing nog gewoon via de A4 en de A9 liep. Hij zat dus wat weggestopt op de CD.

Voordat die A5 daar kwam was er geen provinciale weg of zo, dus ook op jouw 2003/1 moet die A5 er al weggestopt opgestaan hebben. Dus niet actief in de route en begeleiding opgenomen, maar wel op de kaart.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ingakok
Starting Member
Starting Member

Bericht door Ingakok »

JW schreef: De bedoeling van m'n opmerkingwas aan te geven dat je systeem NIET geprotesteerd zou hebben als je die A5 opreed, maar dat de route en dus de aanwijzing nog gewoon via de A4 en de A9 liep. Hij zat dus wat weggestopt op de CD.

Voordat die A5 daar kwam was er geen provinciale weg of zo, dus ook op jouw 2003/1 moet die A5 er al weggestopt opgestaan hebben. Dus niet actief in de route en begeleiding opgenomen, maar wel op de kaart.

Groet,
JW
Ah, ik snap hem (het is vrijdag dus het gaat niet zo snel)
Maar ik werd dus wel de A5 op gestuurd.... :?:
Vandaar ook mijn opmerking

Groenten van Alex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ingakok schreef:
JW schreef: De bedoeling van m'n opmerkingwas aan te geven dat je systeem NIET geprotesteerd zou hebben als je die A5 opreed, maar dat de route en dus de aanwijzing nog gewoon via de A4 en de A9 liep. Hij zat dus wat weggestopt op de CD.

Groet,
JW
Ah, ik snap hem (het is vrijdag dus het gaat niet zo snel)
Maar ik werd dus wel de A5 op gestuurd.... :?:
Vandaar ook mijn opmerking

Groenten van Alex
En toen was ik even helemaal stil.....
Dan heb ik het dus kennelijk eerder verkeerd begrepen toen ik de Navteq reactie las viewtopic.php?t=984 Er is elders nog meer over geschreven, maar dat kan ik zo gauw niet vinden.
Maar mooi natuurlijk dat 'ie er wel op stond en actief was.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ingakok
Starting Member
Starting Member

Bericht door Ingakok »

Zeker! Dat is het belangrijkste :)
Zie je wel, ik heb geen updates nodig 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor het meedenken.......
Met belangstelling heb ik de reactie's gelezen. Ik ga het nog wel een keer uitproberen maar ga over een aantal dagen al op vakantie dus voorlopig blijf ik even overal van af. Ik ben als de dood dat het dan helemaal niet goed gaat. Na alle ellende was ik zo blij dat het syst. werkte dat ik nu maar hoop dat het met de vakantie goed gaat. Dus dat wordt duimen.
Toch nog even een reactie van mijn kant over de A5. Wij waren laatst in de buurt van Alphen aan de Rijn en daar was ook net een stuk nieuwe snelweg geopend. En dan snap ik heel goed dat dit niet wordt herkend door mijn navi. De satelietontvangst was overigens gewoon goed.
Dat is verder ook geen probleem omdat , zo gauw je dat nieuwe stuk snelweg weer verlaat, de navigatie weer keurig verder gaat.
Maar dat is een heel ander verhaal als die ervaring in Duitsland.
Ik hoop maar dat het in de vakantie goed gaat!!
Dus tot we weer terug zijn kom ik nergens met mijn vingers aan, dat snappen jullie misschien wel.
Nog even een vraagje: als ik omschakel van unlimited naar limited, wat blijkbaar nu mogelijk is, dan ontvang je niet alleen software updates maar ook systeem software updates. Kan iemand me uitleggen wat daar mee bedoeld wordt en hoe dat werkt?
En krijgt iedereen automatisch bericht thuis over deze mogelijkheid? Want gezien de problemen die steeds hebben lijkt het me eigenlijk wel een goed idee.
Nogmaals mijn dank alvast, groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

margriet schreef:Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor het meedenken.......
Met belangstelling heb ik de reactie's gelezen. Ik ga het nog wel een keer uitproberen maar ga over een aantal dagen al op vakantie dus voorlopig blijf ik even overal van af. Ik ben als de dood dat het dan helemaal niet goed gaat. Na alle ellende was ik zo blij dat het syst. werkte dat ik nu maar hoop dat het met de vakantie goed gaat. Dus dat wordt duimen.
Toch nog even een reactie van mijn kant over de A5. Wij waren laatst in de buurt van Alphen aan de Rijn en daar was ook net een stuk nieuwe snelweg geopend. En dan snap ik heel goed dat dit niet wordt herkend door mijn navi. De satelietontvangst was overigens gewoon goed.
Dat is verder ook geen probleem omdat , zo gauw je dat nieuwe stuk snelweg weer verlaat, de navigatie weer keurig verder gaat.
Maar dat is een heel ander verhaal als die ervaring in Duitsland.
Ik hoop maar dat het in de vakantie goed gaat!!
Dus tot we weer terug zijn kom ik nergens met mijn vingers aan, dat snappen jullie misschien wel.
Nog even een vraagje: als ik omschakel van unlimited naar limited, wat blijkbaar nu mogelijk is, dan ontvang je niet alleen software updates maar ook systeem software updates. Kan iemand me uitleggen wat daar mee bedoeld wordt en hoe dat werkt?
En krijgt iedereen automatisch bericht thuis over deze mogelijkheid? Want gezien de problemen die steeds hebben lijkt het me eigenlijk wel een goed idee.

Nogmaals mijn dank alvast, groeten, Margriet
Hallo Margriet,

Met software updates worden dan nieuwe kaarten bedoeld, en onder systeem software updates wordt dan verstaan het vernieuwen van je besturingssysteem. Dat laatste is dan zoiets als het gaan van Windows 98 naar XP of zo, en bij het eerste moet je je voorstellen dat je een nieuwere versie installeert van een spelletje op de computer.

Of je als Unlimited gebruiker ook die mailing ontvangt, vergezeld van een zwart plastic registratiekaartje weet ik niet.
Maar dat is nu even niet vanbelang, daarin staat voor het omzetten naar een gewoon abonnement NIET meer dan wat ik daarover al geschreven heb.

Als je mocht besluiten om over te gaan, en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor zeer velen zeker aantrekkelijk is, wacht daar dan niet al te lang mee. De actie waarbij dat zeer voordelig, want gratis kan, heeft een beperkte duur, hou het maar op de zomerperiode.
Daarna kan het ook nog wel, alleen dan moet je wat bijbetalen, afhankelijk van de tijd dat je je Unlimited geactiveerd gehad hebt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Weer terug in het land zo te zien, en gelijk maar de daad bij het woord gevoegd.
En dus heb je nu met een limited content alle interessante mogelijkheden die er met een unlimited nu eenmaal niet zijn.

We zouden overigens wel willen weten hoe het vervolg geweest is van dat merkwaardige "Emden avontuur". Wil je dat daar oppakken en ons daarover berichten?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo JW
Ik heb over dat rare voorval contact gehad met de heer Marlon van Horck van Siemens VDO Trading GmbH en hij zou het e.e.a. uitzoeken. Ik heb echter niets meer van hem vernomen.
Toevallig vorige week nog maar eens een mailtje naar hem gestuurd maar tot op heden geen antwoord gehad.
Toch in Frankrijk en Spanje nog wel navigatieproblemen gehad, in Frankrijk in het plaatsje Pierrefitte sur Sauldre ging het steeds mis, elke keer weer de melding onvoldoende kaartgegevens dus dat werd zoeken naar de camping, na een paar keer de weg gevraagd te hebben zijn we er uiteindelijk gekomen. Ook tijdens het rijden van kastelenroutes regelmatig deze melding.
Toen we verder trokken naar Spanje kregen we hoog in de pyreneeën op het hoogste punt van een berg de mededeling "hier omkeren".

De camping in Spanje hebben we wederom met vragen gevonden, niet dankzij de navigatie.
Toen we een uitstapje maakten vanuit Empuriobrava naar Figueras sloeg het helemaal op hol, de autobaan werd niet herkend.

Regelmatig zijn we zelf op de gok een richting op gegaan in de hoop dat het de goede was.
Op het laatst komt de stoom je uit de oren :evil: .
Vandaar dat we nu maar hebben besloten om te kiezen voor regelmatige updates in de hoop dat het in de toekomst beter gaat. Ik heb wel van een medewerker van C-IQ gehoord dat het navigeren in zowel Frankrijk als Spanje nog lang niet vlekkeloos gaat omdat ze nog niet zo lang bezig zijn in die landen met de navi.
Dat had ik liever eerder geweten omdat dit nu juist een van de redenen was om het systeem aan te schaffen i.v.m. het geen kaart kunnen lezen :oops: .
Nou ja, hoop doet leven zeg ik maar en met de updates in het verschiet zal het alleen maar beter worden, toch?
Nou dit waren de navi-perikelen tijdens de vakantie.
Groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Zoals je ziet heb ik dit stuk weer even op de goeie plek gezet :lol:

Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?

Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanH
New Member
New Member

Bericht door JanH »

Beste allen,

Enkele dagen geleden reed ik met behulp van Miep over de A31 richting Emden en tot mijn grote verbazing was Miep op een gegeven moment compleet de kluts (en de weg) kwijt. Een zwarte pijl ten teken dat ik in een weiland aan het rijden was. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt en was bang dat Miep kapot was omdat de weg ook niet terug kwam. Wél bleef de richtingaanwijzer functioneren, ten teken van goede satelliet ontvangst? Ik heb zowel de Duitse als de BeNeLux CD gebruikt.
De volgende dag functioneerde alles weer nar behoren.
Conclusie: Wat is er voor bijzonders in de buurt van de A31 die Miep het hoofd op hol laat slaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo JanH,

Heel vervelend natuurlijk, maar ook interessant :oops:
Nu jij een vergelijkbare ervaring gehad hebt op dezelfde plek als Margriet hebben we misschien wat meer houvast en kunnen we er achter komen wat de oorzaak is. Want toevalligheden op zo'n wijze :?: Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in :twisted:

Dus is de eerste vraag met welke CD jij reed in Duitsland. Was dat ook de TeleAtlas 2004/1 zoals Margriet die in haar systeem had bij Emden?
En met welk systeem reed jij daar? Je schrijft over een pijl in de (goede?) richting, klopte dat echt? En kun je bij jou niet zien of je voldoende Sat's hebt?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht