Supercode overweging

MaaW
New Member
New Member

Supercode overweging

Bericht door MaaW »

Dag,

ik heb een auto gekocht met een MS 4200 RS erin. Navigatie cd's erbij van C-IQ Teleatlas Europa 2006/2007, software cd's versie LS 5.2. Het systeem vraagt om activatie.

Ik heb deze week gebeld naar Teleatlas en bliijkbaar is alles net deze week overgegaan naar Teleatlas want ik was de 5e klant die geholpen werd.

Mijn vraag hoe ik mijn systeem weer bruikbaar kon maken werd beantwoord met de aanschaf van de Supercode, Benelux danwel Europa. Tevens wat uitleg over het nieuwe systeem van onbeperkt gebruik. Wat me opviel was dat de persoon aan de telefoon zelf suggereerde dat ik na de invoer van de Supercode met het systeem kon doen wat ik wilde; allerlei dingen toevoegen maar ook gekopieerde cd's gebruiken! (blijkbaar helemaal geen beveiliging meer?)

Ik heb achteraf toch een aantal vragen.

- zit er een verschil in de supercode Benelux en de supercode Europa? Maw, kan ik van iemand een Europa cd lenen als ik mijn apparaat met een Supercode Benelux heb geactiveerd?

- klopt het dat je met deze software flexibel bent en dus inderdaad zelf actuele flitspalen en restaurants ed. kan toevoegen?

- De MS 4200 RS is al behoorlijk oud, voor de prijs van een Supercode Europa kun je bijvoorbeeld ook een TomTom One kopen. Is de MS 4200 RS de investering nog waard?

bedankt voor jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom in Navigation World!

Om jouw apparaat te kunnen gebruiken heb je inderdaad een Supercode nodig want daarmee schakel je het apparaat vrij om de gecodeerde gegevens van de desbetreffende CD's te kunnen lezen.
De supercode zelf is een aantal tekens dat moet worden ingevoerd en wordt gegenereerd mbv een computerprogramma aan de hand van de apparaatcode, de zgn Navi ID. Deze heeft dus niets met de cd te maken.
Als je besluit je apparaat verder te gebruiken dien je dus éen of meer CD's te kopen waarbij dan de Supercode wordt meegeleverd. Je kunt inderdaad de CD van een ander lenen of overnemen en deze zal dan ook functioneren.
Het is ook zo dat een veiligheidskopie die je van je originaal maakt, gewoon kan functioneren, zij het met de aantekening dat het de levensduur van de laser zou kunnen bekorten.
Het is absoluut onjuist dat je zelf op enigerlei wijze POI's oid aan de gegevens kunt toevoegen.
Hoewel de 4200RS al enige jaren op de markt is was het wel een kwalitatief zeer goed en betrouwbaar navigatietoestel. TomTom heeft vast voordelen tov een Radionavigatie maar wat kwaliteit en betrouwbaarheid van navigeren betreft kan deze niet tippen aan een MS4200RS
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Denk er dan wel om dat je daarbij ook meteen een cd met systeemsoftware, MO4265(SR) meebestelt want je hebt minimaal SW 5.4 nodig om überhaupt van de SC gebruik te kunnen gaan maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MaaW
New Member
New Member

Bericht door MaaW »

Ok. bedankt voor de snelle reactie.

Kan ik in de toekomst nog updates verwachten van kaarten en andere info voor dit model? Of zijn de kaarten na de software update identiek aan de nieuwe modellen en dus uitwisselbaar?

Het probleem is dat ik nu het systeem niet kan testen. Welke info staat er nog meer op de kaarten? Staan er lokaties op van bv restaurants, pretparken e.d.? Andere info?

Een voordeel van de MS 4200 RS is in ieder geval TMC.

Kan ik via de achterkant nog een mp3 speler aansluiten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ook ná de SW-update kun je alleen kaarten gebruiken die voor Supercode geschikt zijn. Die vind je onder andere bij Navco http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_83
Daar is ook te lezen wat er zoal op die kaarten staat, onder andere POI's en flitsinfo. Dat laatste in landen waar dat (nog) toegestaan is, flitsers in Zwitserland en Duitsland staan er dus niet bij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Met de aantekening dat de informatie over de kaarten bij Navco niet meer klopt nu zowel TA als NT afgestapt zijn van de 6 CD versie en nu alleen nog maar een Europaset van 9 cd's lijken te hebben in dezelfde indeling als de Non C-IQ cd's!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MaaW
New Member
New Member

Bericht door MaaW »

Het wordt duidelijker. Ik heb ook de info van navco gelezen. De nieuwere systemen gebruiken dezelfde cd's, dus voorlopig kan ik ook voor mijn MS 4200 RS ook in de toekomst nieuwe kaarten verwachten.

Blijkbaar passen de kleurenkaarten die nu ook (met de nieuwe software) in de monochrome systemen passen, niet meer op 6 cd's? Vandaar dat ze nu 9 cd's leveren?

Kan ik met de nieuwe software zowel teleatlas als navteq doorelkaar gebruiken of moet ik een keuze maken?

Ehm, wat zijn POI's? :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik denk dat de oorzaak anders ligt maar dit terzijde.
Je kunt zowel TA als NT, zelfs door elkaar gebruiken.
POI's zijn nuttige plaatsen, Points of Interest. Vliegvelden, bankautomaten, tankstations etc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MaaW
New Member
New Member

Bericht door MaaW »

Ik heb, mede op basis van jullie info, zojuist de Benelux 2008 Teleatlas besteld en dus gekozen voor activatie van mijn VDO Dayton MS 4200 RS ipv aanschaf van een losse TomTom One.

bedankt! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0