Vraagje, omdat er voor een Renault R19/Clio helaas nergens meer een adapter is te leveren zat ik te denken of het mogelijk is er zelf eentje om te bouwen op basis van een adapter voor een Becker radio naar Renault stuurwielbediening.
Ik heb een MS4150RS, deze gebruikt voor de stuurwieladapter de groene ingang C2 waarvan hij 4 pinnetjes gebruikt, namelijk D2B+, D2B-, RC3+ en RC3-. Dit staat mooi duidelijk in de handleiding van VDO.
De Becker handleiding is echter niet zo duidelijk, voor zowel de groene C2 ingang als de blauwe C3 ingang staat er dat ze voor een CD wisselaar zijn. Pinlayout is me onbekend.
Echter er is wel een adapter verkrijgbaar voor deze Becker radio's, deze gebruikt de blauwe stekker waarvan er 4 pinnetjes in gebruik zijn, helaas pin-layout onbekend.
Weet iemand om het mogelijk is om met een los groen stekkertje de pinnetjes van de blauwe Becker adapter te gebruiken? Ik zou alleen niet weten op welke plek ze moeten en is het signaal uberhaupt wel bruikbaar?
Achterkant groene C2 aansluiting gebruikt voor stuurwielbediening op VDO radio:
7: D2B-
10: D2B+
11: RC3-
12: RC3+
Foto Becker adapter voor op Renault stuurwielbediening:
Op de blauwe stekker zijn 4 pinnetjes bezet. Welke precies op welke plek zitten en wat daar overheen gaat onbekend.
Weet iemand of dit mogelijk gaat werken of zal de Becker heel ander soort data over die pinnetjes sturen?
(ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is
Stuurwielbediening Becker ombouwen naar VDO Dayton
-
- Normal Member
Stuurwielbediening Becker ombouwen naar VDO Dayton
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het zou inderdaad hartstikke mooi zijn als het zo simplistisch zou zijn op te lossen. Even een stel pinnetjes omwisselen en klaar is kees.
Eigenlijk raak je hier al meteen de kern van je probleem. De zaak ligt namelijk een heel stuk ingewikkelder. Het gaat er om wat voor soort signaaltjes jij nu over die 4 draden gaat uitwisselen. De soort en de lengte van de pulsjes is van belang om de ontvanger te laten verstaan wat de zender verstuurt. Daar zit ook jouw probleem, niet in de aansluitingen. Vandaar het "vertaalkastje" van Dietz op de foto. Zie daar maar eens aan te komen. Zonder de elektronische vertaalslag kom je nergens.Weet iemand of dit mogelijk gaat werken of zal de Becker heel ander soort data over die pinnetjes sturen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-